Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون AFC  عقیده دارد کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم می توانست مثل اروپا با مسئله کووید-19 در طول بازیها برخورد کند. 

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه الهلال روز گذشته با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از افزایش تعداد بازیکنان کرونایی‌اش به 15 نفر خواهان تعویق دیدار با شهر خودرو شد که مورد پذیرش قرار نگرفت و این موضوع مورد اعتراض باشگاه الهلال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در همین ارتباط زهره هراتیان رئیس ایفمارک و عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفتگو با "خبرنگار ورزش سه" اظهار داشت: « قبل آغاز هر تورنمنتی یک سری دستورالعمل‌هایی از طرف AFC برای تمام تیم‌های شرکت‌کننده در آن مسابقات ابلاغ می‌شود که با توجه به تمام مطالعاتی که در ارتباط با قوانین کووید 19 در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشتم قانون دقیقی درخصوص اینکه با چه تعداد بازیکنی مبتلابه کووید 19 آن تیم از دور رقابت‌ها حذف می‌شود ندیدم، اما در تاریخ 10 سپتامبر حدود 10 روز پیش کمیته پزشکی AFC یک پروتکل ویژه‌ای را درخصوص این موضوع تدوین و ابلاغ کرده که در حین مسابقات  اگر تعداد بازیکنان غیر کرونایی هر تیم  زیر 13 نفر باشد که شامل یک دروازه‌بان هم هست، آن تیم از دور رقابت‌ها باید حذف شود.»


وی در ادامه با اشاره به تبصره‌ای که در پایین همان بند وجود دارد اظهار داشت: « اما در پایین همان بندی که اشاره کردم نوشته‌شده است که این قانون در موارد خاص بستگی به نوع و اهمیت آن مسابقات دارد، چراکه این پروتکل ویژه منتشرشده شامل تنها لیگ قهرمانان نمی‌شود و تمام مسابقات برگزارشده در قاره آسیا را دربرمی گیرد. در این تبصره توضیح داده‌شده است که شرایط موجود باید توسط یک کمیته موردبررسی قرار بگیرد تا ببینند آیا امکان برنامه‌ریزی مجدد برای حضور آن تیم وجود دارد یا ندارد. یعنی به‌نوعی برای حضور آن تیم بازهم جایی گذاشته‌اند.»


رئیس کمیته سازمان لیگ فوتبال در ادامه افزود: « تفسیر شخصی من در ارتباط با موارد فوق این است که با توجه به اینکه ما درباره این بیماری هنوز اطلاعاتمان کافی نیست و تقریباً می‌توان گفت چیزی نمی‌دانیم بهتر است که مقررات خیلی سخت‌گیرانه باشد. درست مانند اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که در این خصوص گفته است با توجه به در نظر گرفتن هر شرایطی باید در یک تیم 13 نفر حضورداشته باشند و در غیر این صورت نتیجه بازی 3 بر 0 به سود تیم حریف اعلام می‌شود، دیگر هیچ تبصره‌ای هم در ذیل آن وجود ندارد. اما این تبصره‌ای که AFC گذاشته است باعث یک سری شائبه برای تیم‌های هم‌گروهی خواهد شد.»


هراتیان در پایان گفت: « اما من فکر می‌کنم به علت اینکه برگزاری مجدد این مسابقات تحت این شرایط بسیار سخت است، ضمن اینکه نتیجه هر دیدار برای تیم‌های هم‌گروهی حائز اهمیت می‌باشد AFC اقدام به چنین تصمیمی گرفته است که بازی را به هر ترتیبی که هست برگزار کند.»

الهلال عربستان ای اف سی عربستان زهره هراتیان (عضو کمیته پزشکی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: الهلال عربستان ای اف سی عربستان کمیته پزشکی آن تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تساوی دیگر از گل‌گهر؛ تیمی با ۲رنگ پیراهن!

 تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و شمس آذر قزوین از ساعت 19 امروز (یکشنبه)، در اولین دیدار از هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال و در ورزشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی سیرجان مقابل هم صف‌آرایی کردند که این دیدار به تساوی بدون گل انجامید.

به گزارش تابناک ورزشی؛ گل‌گهر با یک امتیازی که در خانه به دست آورد، 36 امتیازی شد و در جایگاه ششم جدول ایستاد. شمس آذر نیز که فرصت داشت با غلبه بر میزبان به رتبه ششم صعود کند، با 35 امتیاز در رتبه هفتم جدول باقی ماند.

ایمان کهیش قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت و روبرتو تورس از گل‌گهر و پوریا سرآبادانی از شمس آذر را با کارت زرد جریمه کرد. همچنین معین قربانی مدافع شمس آذر در دقیقه 7+90 با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد.

در اتفاقی باورنکردنی در این مسابقه گل‌گهر با ۲ لباس مختلف بازی کرد! شاگردان مارینوس اوزونیدیس در هر نیمه با لباس‌های متفاوتی به زمین رفتند. گل‌گهر در نیمه اول با لباس اصلی خود یعنی سرمه‌ای وارد زمین شد ولی نیمه دوم را با لباس سفید آغاز کرد!

دیگر خبرها

  • ۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز
  • برپایی اردوی تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد
  • تعیین نتایج قبل از برگزاری مسابقات در سطوح پایه فوتبال!
  • یک تساوی دیگر از گل‌گهر؛ تیمی با ۲رنگ پیراهن!
  • ابراهیم صادقی: همین آقای کوپال ناظمی!
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال