Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:31:02 GMT

نخست وزیر جدید ژاپن با ترامپ گفت و گو کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۲۵۲۳

نخست وزیر جدید ژاپن با ترامپ گفت و گو کرد

به گزارش ایرنا از کیودو، در این گفت و گو که ۲۰ دقیقه به طول انجامید دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت اتحاد توکیو و واشنگتن، در مورد وضعیت کره شمالی و همچنین نحوه مبارزه با کووید ۱۹ گفت و گو کردند.

گزارش حاکی است ترامپ در این دیدار گفته است که اتحاد دو کشور باید بیشتر تقویت شود و سوگا ۲۴ ساعت شبانه روز می تواند با او تماس بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ روز پنجشنبه در توئیتی نوشته بود «نخست وزیر یوشیهیده سوگا، به شما تبریک می گوییم، داستان زندگی شما عالی است! من می دانم که شما یک کار فوق العاده برای ژاپن و جهان انجام خواهید داد. منتظر صحبت های شما هستیم!»

سوگا، رهبر جدید حزب حاکم لیبرال دموکرات، چهارشنبه گدشته در جلسه فوق العاده پارلمان به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن انتخاب شد.

ناظران می گویند از جمله چالش های دیپلماتیک سوگا که از سلف خود به ارث برده، ادعای ترامپ مبنی بر کمک نکردن ژاپن به اتحاد ژاپن و آمریکا است.

به گفته دفتر نخست وزیری ژاپن، «شیگرو کیتامورا»  مشاور امنیت ملی سوگا هفته آینده به واشنگتن می رود تا با همتای خود رابرت اوبرایان دیدار کند.

سوگا پیش از مذاکرات با ترامپ، اوایل امروز نیز با اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا تماس تلفنی برقرار کرد.

منبع: خبرگزاری رسمی کیودو نیوز برچسب‌ها سوگا یوشیهیده دونالد ترامپ ژاپن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوگا یوشیهیده دونالد ترامپ ژاپن ایالات متحده آمریکا سوگا یوشیهیده دونالد ترامپ ژاپن ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد

یک نویسنده اسرائیلی اعلام کرد، رویکردی که نتانیاهو در پیش گرفته منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آیال ماجید در مقاله‌ای که در روزنامه جروزالم پست منتشر شد اعلام کرد، نتانیاهو امروز به عامل فروپاشی و از بین رفتن اسرائیل تبدیل شده است.

ماجید شاعر و ادیب اسرائیلی که روزگاری به عنوان دوست بنیامین نتانیاهو معرفی می‌شد، در یادداشتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل آن که اسیر جنون عظمت خود شده و مالکیت اسرائیل را آن خود می‌داند به سوی از بین بردن اسرائیل پیش می‌رود.

به اعتقاد این شاعر صهیونیست، نتانیاهو آنقدر به حکمرانی عادت کرده که هیچ شرایطی که فرد دیگری جایگزینش شود را تاب نمی‌آورد.

نویسنده بر این بار است که خروج از قدرت از منظر نتانیاهو همچون نقل و انتقال مالکیت است، بیبی خود را همانند یک زور غیرتمند دانسته و کابینه را همسر خود می‌داند، این یک مشکل و اضطراب روانی غیر قابل بهبود است.

من روزی او را دوست خود و فردی که به دنبال حفظ امنیت اسرائیل است می‌دانستم اما اکنون از اینکه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است احساس شرمندگی می‌کنم چون نتانیاهو این روزها نسبت به توصیف‌‌هایی که مردم علی او به کار می‌برند احساس شرمندگی نمی‌کند.

نتانیاهو هر بهایی را از جیب و به ضرر مردم برای حفظ جایگاه خود و عدم سرنگون شدن پرداخت خواهد کرد، آنچه که در این میان وحشت برانگیز است آن است که هیچ فرصتی برای پایان جنگ در آینده نزدیک وجود ندارد، نه به شکل داوطلبانه و در چارچوب منطق این کار امکان پذیر نیست، چون تنها ادامه دار شدن جنگ است که باعث می‌شود نخست وزیر از فاجعه شخصی دور بماند، پس تنها راه پایان جنگ در غزه سرنگونی نتانیاهو است.

هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کردادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزهنانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کندمعترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردندلاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن