Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، علیرضا زالی در حاشیه امضای تفاهمنامه مابین روسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیرعامل پارس خودرو افزود: در طول دو هفته گذشته میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محیط‌های عمومی یاخدماتی بالای ۸۵ درصد بود که هم اکنون این رقم به ۷۰ رسیده است. این امار در موج دوم تا ۱۰ درصد در تهران اُفت کرد که امیدواریم مجدد تکرار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کمرنگ شدن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یکی از عوامل افزایش موارد بستری و فوتی در روزهای اخیر بوده است گفت: گروه اپیدمیولوژی ستاد تهران در حال بررسی دقیق و تحلیل علت افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ است که عوامل متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به مزمن شدن بیماری و ماهیت فرسایشی این بیماری اشاره کرد که در همه دنیا اینگونه است و فقط مختص ایران نیست.

زالی افزود: بحث مسافرت‌ها را می‌توان دیگر عامل افزایش آمار بیان کرد که بار بسیار زیادی در نقل و انتقال و چرخش ویروس دارد. هر چند مستند کافی نداریم که ویروسی که در تهران یا سایر استانهاست از نظر ماهیت با هم فرق دارد یا خیر، اما این احتمال وجود دارد در چرخش‌های بین شهری، زمینه جهش ویروس‌ها آماده می‌شود و این خطری است که همه همکاران در حوزه پزشکی نگران آن هستند.

زالی رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی تجمعات و شتاب در بازگشایی مشاغل آموزشی و حضور در تجمعات محیط‌های بسته و بدون تهویه را از دیگر علل افزایشی آمار کرونا بیان کرد و گفت:در طول دو هفته اخیر فشار بر حمل و نقل تهران به شدت افزایشی شد بطوریکه متوسط؛ بالغ بر ۹۵۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند؛ و تعداد قابل توجهی نیز از اتوبوس استفاده می‌کنند. این در حالیست که ما انتظار داریم باید مشکلات زیرساختی تهران برطرف شود.

وی با تاکید براینکه حمل و نقل کنونی تهران بخصوص در حوزه مترو در شرایط فعلی شاید ۳۰ درصد را پوشش دهد افزود: حداقل باید ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۳ برابر افزایش یابد، اما هنوز ناوگان اتوبوسرانی تهران از نظر تجهیزات و اتوبوس‌های جدید، تغییر محسوسی نداشته و فشار جدی در حمل و نقل عمومی بوده است.

زالی گفت:مطالعات ما نشان می‌دهد که بالاترین نقطه گرفتاری در کلانشهرها، حمل و نقل عمومی است کماکان به آن میزان که مصادیق حضور مردم را در اجتماع کم کنیم علاقه‌مند هستیم که خدمات الکترونیک در کشور به حوزه خدمات عمومی منتقل شود، ولی متاسفانه به آن توجهی نمی‌شود و خیلی با تسامح با آن رفتار می‌کنیم.

زالی تاکید کرد:در آستانه فصل پاییز و نیز تحولات اقلیمی و شرایط آب و هوایی هستیم و بخصوص اینکه افراد از محیط‌های باز به محیط‌های بسته‌تر در پاییز می‌روند و همزمان ویروس‌های تنفسی در پاییز گسترش می‌یابد بنابراین به مداخلات جدی‌تر در استان تهران نیازمند هستیم، چون شرایط تهران کاملا با دیگر استان‌ها فرق دارد.

وی گفت: اگر این مداخلات صورت نگیرد هفته‌های سخت تری خواهیم داشت

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس بیان کرد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است. - اخبار سیاسی -

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در کلانشهرها ، گفت: ریشه‌ی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است

روندی که درصورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یافته‌های متعدد و تجربه در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهرسازی سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد، گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد!حتی آزمایش‌های انجام شده بر روی موش‌ها نیز نشان می‌دهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت می‌انجامد.

نماینده کرج و فردیس در مجلس با بیان اینکه سندرم تراکم بلای جان کلانشهرها است،گفت: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است، که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (افزایش 25درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

عسگری در همین راستا اضافه کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران