Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:06:43 GMT

هیأت‌های مذهبی عامل هویت بخشی جامعه اسلامی هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۳۲۴۷

هیأت‌های مذهبی عامل هویت بخشی جامعه اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عباسی عصر روز یکشنبه در آئین تجلیل از هیأت‌های حسینی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: امام راحل عامل عزت جهان اسلام بودند و با الهام از قیام عاشورا احیای دین را برای جامعه اسلامی رقم زدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت شهید سلیمانی عنوان کرد: این شهید بزرگوار پرچمدار جبهه مقاومت بود و امروز بیداری جهان اسلام به برکت خون این شهید بزرگوار رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم امسال با وجود بیماری کرونا گفت: در فضای بیماری کرونا یک دوگانه سلامت و شریعت شکل گرفت و عده‌ای فکر می‌کردند که با برگزاری مراسم عزاداری در هیأت‌های عزاداری سلامت مردم به خطر می‌افتد اما هیأت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تعهد خود سربلند بیرون آمدند.

وی بیان کرد: جلسات پیش از برگزاری مراسم عزاداری با هیأت‌های عزاداری، سرکشی و بازدید از هیأت‌ها دغدغه‌ای به منظور برگزاری مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این حوزه بود که خداوند در این مسیر کمک کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عامل موفقیت در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی اراک و کادر پزشکی، صدا و سیما، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری، ائمه جماعات، مدیران فرهنگی، هیأت‌های مذهبی و مردم عزیز و متدین استان مرکزی برشمرد.

عباسی بیان کرد: در یک نبرد و مصاف رقابت جدی با گروه‌ها، دولت‌ها و اقلیت‌های ضد شیعی مواجه هستیم و باید با پرچمداری از مضامین دینی در مقابل این اقلیت‌ها ایستادگی کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص برگزاری مراسم اربعین گفت: برای برگزاری مراسم اربعین در مکان‌های باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکلی مواجه نیستیم و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی در این راستا تصمیم‌های مربوطه را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به برگزاری مراسم روضه خوانی بعضی از هیأت‌های مذهبی در بیمارستان‌ها باید توجه داشت تدین کادر پزشکی یک نعمت است و متولیان حوزه تبلیغات به طور ویژه باید به این موضوع توجه کنند و هیأت‌ها نیز باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

عباسی از هیأت‌های مذهبی استان در خواست کرد با توجه به شرایط دشوار اقتصادی حاکم بر جامعه و بیماری کرونا جمع آوری نذورات به سمت درمان هدایت شود.

کد خبر 5028742

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک مهدی عباسی سازمان تبلیغات استان مرکزی امام حسین ع ویروس کرونا شیراز هفته دفاع مقدس شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل خطبه های نماز جمعه رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری هیأت های مذهبی استان مرکزی هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد

دریافت 27 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 6096655

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد