Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@09:59:45 GMT

هیچ عملیاتی براساس نظر شخصی انجام نمی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۵۴۰

هیچ عملیاتی براساس نظر شخصی انجام نمی شد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در عملیات‌ها پیشنهادها و نظرهای شخصی مطرح می‌شد، اما هیچ عملیاتی بر اساس تصمیم شخصی انجام نمی‌شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی در برنامه تیتر امشب یکشنبه شب شبکه خبر گفت: سال ۵۹ قبل از آغاز رسمی جنگ، کشور درگیر دشمن بود و حدود ۳۳۶ بار مرزهای ایران اسلامی را دشمن بعثی نقض کرد و قریب به هزار شهید قبل از آغاز جنگ در شهریور ۵۹ تقدیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار فضلی افزود: قبل از آغاز جنگ، تحرکات دشمن را در مرز می‌دیدیم، اما کسی حرف ما را باور نمی‌کرد که ممکن است جنگی روی دهد.

وی گفت: تصمیم گرفتیم به محضر حضرت امام اطلاع دهیم و مشاهدات خود را به گزارش چندصفحه‌ای تبدیل کردیم و در تهران مسئول حفاظت بیت امام نیز برای دیدار امام هماهنگی کردند که نسخه‌ای برای امام و نسخه‌ای برای بنی صدرو نسخه‌ای را هم برای مرحوم آیت اللّه منتظری بنابر اعلام تکلیف تهیه کردیم.

سردار فضلی افزود: صبح روز ۳۱ شهریور که عازم سومار شدیم آغاز رسمی جنگ اعلام شد. نیروی مقتدر هوایی جمهوری اسلامی و قرارگاه پدافند مستقر بودند و بعد از تمهیدات لازم عصر به سومار رسیدم که نیروها از سومار به سمت شهر گچسر به عقب برگشته بودند.

وی درباره تصمیم گیری‌های زمان جنگ نیز گفت: در دفاع مقدس ساختارها بر اساس دفاع همه جانبه تعریف شده بود و در هیچ عملیاتی تصمیم شخصی گرفته نشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران افزود: به طور مثال در عملیات بیتالمقدس که از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است، ارتش معتقد بود باید از خرمشهر وارد شویم و سپاه معتقد بود باید از نقاط ضعیف‌تر وارد شویم که در نهایت نظر سپاه پذیرفته شد و محاصره از اردیبهشت آغاز شد تا در سوم خرداد خرمشهر آزاد گشت.

وی گفت: پیشنهادها و نظرهای شخصی مطرح می‌شد، اما هیچ عملیاتی بر اساس تصمیم شخصی انجام نمی‌شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران تصریح کرد: همه عملیات‌ها سختی خاص خود را داشت و نمی‌توان گفت کدام عملیات سخت‌تر بوده است. مثلاً عبور از رودخانه اروند نیاز به کد شناسایی و رسیدن به طرف دیگر اروند داشت که سپاه توانست به آن دسترسی پیدا کند.

وی گفت: در عملیات کربلای ۵ فاصله با دشمن ۳ کیلومتر گل و لای و باتلاق بود و به علت نزدیکی بصره باید از موانع گوناگون عبور می‌کردیم که این موارد عملیات را بسیار سخت می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ عملیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین

سمیوئل لنگهورن کلمنز، که بیشتر با نام هنری مارک تواین شناخته می‌شود، نویسنده و طنزپرداز شهیر آمریکایی است که رمان‌های معروف و ارزشمندی مانند ماجراهای هاکلبری فین و ماجراهای تام سایر را نوشته است. تواین کمی پس از دیده شدن ستاره دنباله دار هالی به دنیا آمده و پیش‌بینی کرده بود که با همان نیز از دنیا خواهد رفت. او روز پس از بازگشت ستاره دنباله دار از دنیا رفت. تواین به عنوان بزرگ‌ترین طنزپرداز آمریکایی دوران خود شناخته می‌شود و ویلیام فاکنر او را پدر ادبیات آمریکا خوانده است.

 


رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ

در این ویدیو، رشد جمعیت بشر در تاریخ روی نقشه جهان نشان داده می شود که آنچه از آن برمی آید، از قرن بیستم شاهد انفجار جمعیت بوده‌ایم.

 

 

هند جنوبی از نمای نزدیک

«هند جنوبی / Southern India» منطقه‌ای است در جنوب کشور هند که شامل ایالات‌ و قلمرو‌های آندرا پرادش، کارناتاکا، کرالا، تامیل نادو و تلانگانا و همچنین سرزمین‌های جزایر آندامان و نیکوبار، لاکشادویپ و پودوچری است که ۱۹ درصد از مساحت کشور هند را از آن خود کرده است. تصاویری از این منطقه جغرافیایی گسترده را با کیفیت ۴K در تابناک می‌بینید.

 


فضای شخصی چیست و چه میزان است؟

گاهی پیش می‌آید با کسی برای نخستین بار صحبت می‌کنید و آن شخص بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا اینکه می‌خواهید از دستگاه خودپرداز استفاده کنید و شخصی که پشت سر شماست، بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا مثلا در آسانسور هستید و شخصی که کنار شماست بیش از حد نزدیک شما می‌ایستد، یا به شما خیره می‌شود، یا بوی بدنش شما را آزار می‌دهد؛ تمام این ها نمونه هایی از نقض فضای شخصی هستند که می‌توانند به شما حس ناخوشایندی بدهند. فضای شخصی، فاصله فیزیکی بین دو انسان در محیط روزمره اجتماعی است. بدون شک این فاصله با توجه به نسبتی که با افراد مختلف دارید و اینکه چقدر او را می‌شناسید، متفاوت خواهد بود. اما اینکه این فضا برای اولین بار چطور تعریف شد و اینکه این فضا در موقعیت های مختلف اجتماعی چقدر باید باشد، خود داستان جالبی دارد که می‌توانید آن را در این ویدیو ببینید.

 


بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟

همیشه یکی از معایب خودروهای برقی، زمان شارژ شدن باتری های آنها بوده، در حالی که در مدت چند دقیقه شما می توانید باک خودروی بنزینی خود را پر کنید؛ اما تسلا یکی از پیشگامان تولید خودروی الکتریکی ادعا می کند، با روش هایی که در نظر گرفته، مدت زمان رسیدن از یک خودروی بدون شارژ را از پر کردن یک باک خالی سریع تر کرده است. در این ویدئو به رقابت این دو می پردازیم تا ببینیم یک خودرو با باک خالی سریع تر به حالت بیشینه سوختی خود می رسد، یا یک خودرو الکتریکی با باتری خالی؟

 


دفاتر باز، گزینه مبالغه شده

استفاده از پلان آزاد در «محیط‌های اداری /Open Office» در اوایل سال ۱۹۵۰ آغاز شد. در آغاز، ایده این که محیط‌های کاری از اتاق‌های محدود و بسته به محیط‌های باز و بدون پوشش تبدیل شوند، مخالفان و منتقدان زیادی داشت؛ اما به تدریج به یکی از محبوب ترین روش های طراحی دفاتر اداری تبدیل شد. استفاده از محیط‌هایی که باز و بدون مرز بندی بودند، باعث شد تا بسیاری مزایای این نوع طراحی به مرور زمان خودنمایی کنند. استفاده از فرصت‌های بیشتر برای دیدن و آموختن از نیروهای خبره و یادگیری ناخودآگاه در اثر کار کردن کنار با تجربه‌ها، از اولین بازخورد‌های این نوع طراحی دفاتر کار بودند؛ اما به تدریج با فراگیر شدن این طرح ها ایرادات آنها مشخص تر گشت. یکی از مشکلات کپی های ناقص و بدون توجه به جزئیات از طرح اصلی این دفاتر بود. در این ویدیو به بررسی تاریخچه این دفاتر از آغاز تا کنون می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی