Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@06:36:37 GMT

دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۶۳۰

دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، در مراسمی با حضور رئیس‌کل دادگستری استان فارس، فرماندار ویژه لارستان، معاونین قضایی دادگستری استان، روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های لارستان و داراب، امام‌جمعه و قشرهای مختلف مردم، دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم رئیس دادگستری استان فارس با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که موجب ایجاد امید در جامعه شده است افتتاح دادگاه بنارویه است تا مردم نیاز به طی مسافت طولانی نداشته باشند و به‌ راحتی در شهر خود به امور قضایی برسند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به فرهنگ بالای مردم بنارویه، پرونده زیادی در این بخش تشکیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه در شورای تأمین استان فارس یکی از جاهایی که غصه تأمین امنیت آن را نداریم لارستان و تابعه آن است، افزود: در این منطقه هم مردم و هم مسئولین پای کار هستند و این اتفاق باعث شده منطقه دچار مشکل امنیتی خاصی نباشد و امنیت در آن پایدار باشد.

وی مردم خطه لارستان را بافرهنگ و پای‌کار خطاب کرد و یادآور شد: از نیروهای امنیتی هم بابت زحماتشان در برقراری امنیت تشکر ویژه‌ای داریم.

موسوی با بیان اینکه به‌شخصه یک حساسیت و ذهنیت خاصی نسبت به «بنارویه» دارم و قصد داشتم سرپرست دادگاه تازه تأسیس بنارویه که فردی باتجربه هستند را در شهرستان فراشبند به‌کار گیریم اما به خاطر این مردم خوب ایشان را در این بخش منصوب کردیم، ادامه داد:  کسانی که اول در جایی می‌روند تمام حرکاتشان در ذهن خواهد ماند و اگر سرپرست این دادگاه خوب عمل کند، باعث می‌شود در ذهن مردم بماند و حتی کار روسای بعدی را هم بر اساس زحمات ایشان می‌بینند.

مدیرکل دادگستری استان فارس با تأکید بر به اینکه قضات باید متدین‌ترین افراد باشند و نباید از قبل داوری کند، تصریح کرد: قاضی باید مردمدار باشد و نسبت به مردم احترام قائل شود اما در مقابل مجرم باید قاطع باشد و حق مردم را از او بگیرد.

وی یکی از ویژگی‌های مهم قضات  را انقلابی‌گری دانست و بیان کرد: محیط دادگاه باید حزب‌اللهی، بسیجی و انقلابی باشد و این خصوصیات در کارمندان نیز باید دیده شود.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه دادگاه باید پناهگاه افرادی باشد که به آنها ظلم شده است، گفت: نکند دادگاه به‌گونه‌ای باشد که مردم از رجوع به آن بترسند.

نماینده ارشد قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه هر فرد و هر تفکری باید در دادگاه احساس راحتی کند، ابراز امیدواری کرد: مردم بنارویه سر دادگاه را شلوغ نکنند و شوراهای حل اختلاف سعی کنند که مردم را به صلح و سازش دعوت کنند.

وی با اشاره به اینکه از دادگاه بنارویه توقع می‌رود که به پرونده‌ها سریع رسیدگی شود و با مسئولین بخش و شهرستان هماهنگ باشد تا جزیره‌ای عمل نشود، تأکید کرد: دادگاه دارای استقلال است اما هماهنگی و همکاری باید وجود داشته باشد.

مدیرکل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه برای مسائل غیرضروری حکم زندان داده نشود، خاطر نشان کرد: سعی کنید هیچ‌کس به خاطر نفقه و مهریه به زندان ارجاع داده نشود و مستحب است که قاضی لیست زندانیانش جلو خود بگذارد و به حل آن‌ها بپردازد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امسال سال جهش تولید است و تأکید رهبری هم بر این امر بوده است، بیان کرد: یکی از ارگان‌هایی که به این امر می‌تواند بپردازد دادگستری است و اگر صنعتی نیازمند کمک باشد دادگاه باید ورود کند تا مشکلش حل شود.

وی با بیان اینکه سعی کنید از وقوع جرم پیشگیری شود تا مردم اصلاً فکر کنند در بنارویه جرمی وجود ندارد، تصریح کرد: باید به دنبال یک پزشک معتمد هم برای این منطقه بود که در موردنظر تصادفات دیگر نیازی به ارجاع به لارستان نباشد.

مدیرکل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه بخش بنارویه نیازمند یک دفتر خدمات قضایی الکترونیک نیز است تا برای ثبت دادخواست مردم نخواهند به لار مراجعه کنند، افزود: بنارویه شهر بزرگان و سادات است که در راه انقلاب شهید داده و از مردم منطقه هم توقع داریم در احداث ساختمان ما را کمک کنند تا راحتی خود و مردم منطقه را رقم بزنند.

در ادامه این  مراسم فرماندار ویژه لارستان با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دادگاه عمومی در بخش بنارویه، گفت: این اقدام در راستای توجه دادگستری استان فارس به شهرهای مختلف در زمینه تأمین احساس امنیت است.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه با توجه به شناخت مدیرکل دادگستری استان فارس از خطه لارستان به‌ویژه بنارویه دادگاه عمومی در این بخش استقرار پیداکرده که باید از این مسوول تقدیر و تشکر کرد، افزود: سهولت در کار مردم از دغدغه‌های دستگاه قضائی در سطوح خرد و کلان است.

وی با تقدیر از ارتباط تنگاتنگ دادگستری لارستان و نیروهای نظامی و انتظامی در ابعاد امنیتی، تصریح کرد: اقدامات دستگاه قضا طی سالیان اخیر در مقابله با مفاسد، موجب افزایش امید در جامعه شده است.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه باید با توجه به زیرساخت‌هایی که در جامعه اسلامی ایجاد شده احساس امنیت و آرامش داشت، تصریح کرد: زمانی که مردم احساس امنیت کنند، می‌توانند در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند.

 وی با بیان اینکه نقش مردم در توسعه و رونق در کنار وظائف و اختیارات نهادهای دولتی، قضائیه و مقننه بسیار اساسی است، خاطرنشان کرد: از تشکل‌های مردم‌نهاد، شوراها، معتمدین، خیرین و غیره تقاضا می‌کنیم با ورود به مسائل مختلف نگذارند اختلافات کوچک تبدیل اختلافات ریشه‌دار شود.

حسنی با تأکید بر نقش اساسی شوراهای حل اختلاف در رفع مسائل و مشکلات، ادامه داد: در صورتی‌ که مشکلات توسط مردم و شوراهای حل اختلاف حل‌وفصل شود، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، رضایتمندی افزایش خواهد یافت و امنیت به شکل مشارکت‌جویانه صورت می‌پذیرد.

وی با توصیه نسبت به اینکه سعی کنیم حجم پرونده‌ها سنگین نشود، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم مردم در پیچ‌وخم انباشت پرونده‌های قضائی معطل نمانند تا نارضایتی‌ها استمرار پیدا نکند.

به گزارش فارس، دادگاه عمومی بخش بنارویه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و زیربنای آن ۲۸۰ متر مربع بااعتباری بالغ‌ بر ۵ میلیارد ریال توسط خیرین محلی و دادگستری استان فارس نوسازی و تجهیز شده است.

  به گزارش فارس، علی سهیلی که پیش‌ از این رئیس شعبه ۴ حقوقی دادگستری شهرستان داراب بوده به‌ عنوان نخستین رئیس دادگاه عمومی بخش بنارویه معرفی شد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگاه لارستان افتتاح دادگستری کاظم موسوی فارس دادگاه بخشی بنارویه دادگستری استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین  حمیدی گفت: نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم اقدام هوشمندانه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب بود که مردم را در فعالیت‌های تولیدی دخیل کردند.

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود:مسئولان باید درخصوص مشارکت مردم در تحقق شعار سال اعتماد سازی کنند تاسرمایه‌های خرد و کلان مردم به سمت تولید سوق داده شود در صورتی که زمینه سرمایه گذاری مردم در تولید فراهم نشود، این سرمایه‌ها به سمت بازار‌های دلالی (از جمله طلا و سکه) می‌رود.

وی گفت: هرکجا که مردم پای کار اقتصاد آمدند و سرمایه گذاری کردند شاهد بهبود وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم هستیم.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی گلایه مندند که مسئولان همکاری نمی‌کنند و برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر است و مانع از صادرات یا جهش تولید می‌ شود. 

حجت الاسلام حمیدی افزود: بایستی مسئولان تدابیری بیاندیشند و آسیب شناسی کنند تا سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل دادگاه‌های تجاری، مهم و ضروری است و بایستی هرچه سریعتر راه اندازی شود، گفت: آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس است و هنوز تصویب نشده در حالی که لایحه کارشناسی و خوبی است و خیلی از مسائل قضایی و حقوقی بنگاه‌های تولیدی در ان لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه تشکیلات خوبی برای دادگاه‌های تجاری در نظر گرفته، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر به صحن علنی مجلس برود و تصویب شود تا بشود از فعالان اقتصادی حمایت‌های قانونی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد