Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای اسلامی شهر مشهد باوجود توافق مدیران استانی و شهر، با تصویب ادامه شارستان در قطاع یک منطقه ثامن، این توافقات را نقض کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پنج شنبه گذشته در مراسم آغاز عملیات ره باغ حضرت زهرا (س) و با اعلام مدیران استان خراسان رضوی، از توافقی جامع در رابطه با مسائل طرح جدید بافت پیرامون حرم رضوی رونمایی شد که حاکی از اهتمام مسئولان ملی و محلی در حل و فصل پروژه بافت پیرامون حرم رضوی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
پس از آن رسانه‌ها مصوبات حاصل از این توافق را منتشر کردند. براساس این مصوبات ضمن آن که بخش‌های تملک و اجرا شده طرح قبلی در طرح جدید تثبیت شده، املاک مردم در بخش‌های باقیمانده نیز از دایره تملکات اجباری خارج شده و مردم می‌توانند از این پس به مالکیت خود به احداث بنا بپردازند. ضمن آن که در بخش پر مساله خیابان شارستان در محدوده محله تاریخی نوغان نیز که نارضایتی‌های گسترده‌ای را ظرف هفته‌های اخیر ایجاد کرده، تقلیل عرض و آرام سازی این محدوده مورد تاکید واقع شده است که می‌تواند امید‌ها به حفظ این محور تاریخی را افزایش دهد.
اما در این بین نکته عجیب و قابل تامل اقدام خودسرانه شواری شهر مشهد و دستگاه اجرایی آن در محدوده بافت پیرامون حرم رضوی در نقض گسترده و کامل مصوبات این توافق است. شواری شهر مشهد دقیقا دو هفته پس از ابلاغ این مصوبات، با تصویب خارج از نوبت و پر عجله طرحی دو فوریتی، شهرداری را مکلف کرد که همه بخش‌های اصلی طرح گذشته را در سریعترین زمان ممکن اجرا کند تا عملا فرصتی برای تحقق طرح جدید که بر روی ساختار آن تفاهم شده بود ایجاد نشود.
جالب آن جاست که مردم ساکن نیز که اکنون نسبت به حقوق خود بیش از گذشته آگاه شده اند، روزانه در حال دریافت اخطاریه‌های مکرر شهرداری برای واگذاری اجباری ملکشان هستند حتی در دقیقا در روز‌هایی بعد از ابلاغ مصوبات تفاهمی که دادگستری آن را منتشر کرده است.
اکنون که وفاق صورت گرفته با بی تدبیری محض از سوی شورای شهر مشهد نقض شده است، ضروری است در جهت پاسخ به مطالبه عمومی ساکنان و دغدغه مندان، علاوه بر ورود جدی‌تر شورایعالی معماری و شهرسازی کشور و تسریع در تصویب طرح جدید، دستگاه قضایی نیز هم در سطح محلی و هم در سطح ملی ورود همه جانبه‌ای به مساله پیچیده بافت پیرامون حرم رضوی داشته باشند و مشخص کنند علت مقاومت مدیریت شهری و شواری شهر مشهد در عدم تغییر مسیر پرخسارتی که خود نیز بار‌ها به آن اذعان داشته اند چیست؟   این روز‌ها بررسی تجربه تخلفات گسترده شورا‌های شهر در برخی از شهر‌های کشور، شائبه پیوند عناصر قدرت و ثروت در مشهد به خصوص در بافت اطراف حرم رضوی را به شدت تقویت کرده، آن هم در جایی که رهبر انقلاب ۱۳ سال پیش صراحتا به اصلاح مسیر آن به سمت حفظ حقوق مردم و عدم تجاتری سازی تاکید داشته و دستور به پیگیری آن داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بافت اطراف حرم شورای شهر مشهد دادگستری خراسان رضوی بافت پیرامون حرم رضوی شهر مشهد طرح جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در محل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برگزاری مناظرات انتخاباتی در دور نخست، نقش مهمی در شناخت نامزدها داشت و این رویکرد برای دور دوم نیز انجام خواهد گرفت.   محمدکمال سروری‌ها افزود:برگزاری این مناظرات فرصتی مناسب برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه ها و افکار خود را بهتر بیان کنند و از سوی دیگر برای مردم نیز فرصتی مغتنم است تا با صرف زمان اندک، با نامزدها آشنایی بیشتری پیدا کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند گفت: مناظرات انتخاباتی در رسانه های رسمی استان در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت. وی عنوان کرد: مردم ایران، لیاقت قوی ترین و شایسته ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسانی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شود.   سروری ها افزود: نامزدها باید اولویت های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را با تلاش پیگیری کنند.   مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست ۶۱۲ شعبه کاهش یافته است.   در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.   نفر نخست این فهرست ۲ نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی فر، مدیر عامل سابق شرکت پدیده شاندیز است. وی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه دارد. معتمدی فر در مرحله نخست این انتخابات ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای به دست آورد.   نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی است که ۵۵ سال دارد و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای کسب کرد.

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات