Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان امشب (۳۰ شهریورماه) برنامه بدون توقف بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی شامگاه یکشنبه ٣٠ شهریورماه در برنامه بدون توقف شبکه سوم سیما ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به مردم، رزمندگان و همچنین عشایر غیور ایران که نقش مهمی در پیروزی در دفاع مقدس داشتند، فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی فعالیت سپاه در همه حوزه‌ها و آیا اینکه به رسالت واقعی خود رسیده است یا خیر اظهار کرد: سپاه یک تشکیلات استثنایی است و به هیچ کدام از ارتش‌ها شباهت ندارد، سپاه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز به هیچ کدام از نهاد‌ها شباهت ندارد. ریشه این موضوع را باید در انقلاب اسلامی دانست که ملت ایران تصمیم گرفتند تا حق خود را بگیرند و این مسیر را تداوم بخشیدند تا زمانی که این حق طلبی کامل شود. طبیعت خواسته ملت ما در انقلاب اسلامی ایستادگی در مقابل همه ابرقدرت‌هاست. در طول تاریخ شما یک جنگ دیگر بیاورید که یک ملت در مقابل همه قدرت‌های زمان خود به قدرت همزمان ایستادگی کند، پاسداری و دفاع از این پدیده استثنایی نیازمند یک کار ویژه است.

سردار نقدی گفت: از نظر مادی و امکانات مردم در کشوری که یک درصد جمعیت دنیا را دارد با تمام محدودیت‌ها در مقابل یک غول ایستادگی کردند و این غول بزرگ را در طول این چهل سال چندین بار ضربه فنی کردند پس چنین کاری نیاز به ابزار ویژه خود دارد. باید توجه داشت که ملت ایران با هوشیاری بالا این انقلاب را آفرید و ما نیاز داریم تا برای حمایت از انقلاب اسلامی یک پاسداری ویژه را داشته باشیم و آن را نباید به یک عرصه خاص محدود کرد.

وی افزود: امام راحل با همان تیزبینی که انقلاب را به پیروزی رساند، نهاد‌هایی را هم برای حفظ و پاسداری و همچنین دوام آن ایجاد کرد. انقلاب‌های دنیا به دست یک سری از افراد قدرت طلب افتاده و نه تنها هیچ کدام به چهل سالگی نرسیده اند بلکه عمر برخی از آن‌ها حتی به ۱۰ سالگی هم نرسیده است. شما این موضوع را در بزرگترین انقلاب بشریت یعنی انقلاب پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نیز مشاهده می‌کنید که چه قدر زود به انحراف کشیده شد و خیلی‌ها در آن اخلال کردند و اتفاقاتی نیز در این مسیر رخ داد. به طوری که مردم در آن زمان فرزندان و نوه پیامبر را به یک طرز فجیع به قتل ‌رساندند. حکومت این انقلاب با وجود تاثیر بسیار زیاد خود تا انتهای تاریخ بشریت، دوام زیادی پیدانکرد.  

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدابیر امام خمینی در پیش بینی نهاد‌های بسیار حساب شده برای انقلاب اسلامی را موجب تداوم مسیر انقلاب دانست و اظهار کرد: همین تدابیر و ایجاد نهاد‌های گوناگون برای حفاظت از انقلاب اسلامی باعث شده است تا بتوانیم انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و این انقلاب از بین نرود.  

وی با اشاره به اینکه دشمن انقلاب اسلامی همه قدرت‌های بزرگ سلطه گر هستند، گفت: همه توده‌های مردم در انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش داشتند و خواست آن‌ها هم رسیدن به آزادی و استقلال است. این مردم می‌خواهند از استقلال و آزادی که دستاورد آن هاست حمایت کنند و مجبور هستند که در همه ابعاد نظامی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و سایر عرصه‌ها از خود دفاع کنند. اینجاست که نیاز به یک نهاد مردمی مانند بسیج و سپاه احساس می‌شود که از حقوق و دستاورد‌های مردم پاسداری کنند، سپاه و بسیج به عنوان نهاد‌های مردمی با تمرکز بر پاسداری از دستاورد‌های انقلاب حاضر هستند. ما نمی‌توانیم که از همه مردم انتظار داشته باشیم که در مشاغل مختلف بر روی پاسداری متمرکز شوند البته که همه مردم پاسدار انقلاب هستند.

سردار نقدی در ادامه  با بیان اینکه مردم در سال‌های اخیر حماسه‌ای در آرامش  خلق کردند، افزود: دشمن در سال‌های اخیر بسیار تلاش کرد تا با استفاده از هزاران حیله و دشمن آرامش مردم را برهم بزند، اما ملت ایران با آرامش و متانت همه مشکلات را تحمل کرد. اگر امام فرمود که ملت ایران در عصر حاضر از مردم حجاز در عصر پیامبر و از مردم کوفه در عصر امام علی بالاتر هستند یک واقعیت است که نمود پیداکرده است. امروز ما داخل آب هستیم و نمی‌دانیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وی افزود: اگر تاریخ دو یا سه سال اخیر درباره توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران نوشته شود مشخص خواهد شد که دشمن و نفوذی‌ها چه توطئه‌ها و خرابکاری‌هایی انجام دادند تا وضع ملت ایران برهم بزنند، اما ملت ایران با آرامش ایستادگی کردند. مردم نهادی که برخاسته از خودشان است را تاسیس کردند تا این نهاد از مردم ایران در مقابل حملات گوناگون از آن‌ها حفاظت و حراست کنند. از ابتدا هم قرار بود که سپاه پاسدار انقلاب اسلامی باشد و هیچ کسی هم نمی‌توانست تمام این حوادث را پیش بینی کند، چون پیش از این مشابه آن در جهان وجود نداشت و امکان پیش بینی رویداد‌های گوناگون در برابر آن ممکن نبود.  

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه شروع انقلاب اسلامی با توطئه‌ها همراه بود، تصریح کرد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با کودتا‌ها همراه بود و در این موقع نیاز است تا یک نهاد وجود داشته باشد تا در مقابل این کودتا‌ها ایستادگی کند و جلوی آن‌ها را بگیرد. بعد از آن ،جنگ‌های تجزیه طلبانه آغاز شد که آمریکایی‌ها، آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها و همچنین رژیم بعثی عراق آن را هدایت و حمایت می‌کردند. سپس با مشاهده عدم کارابودن این حربه، موج ترور و انفجار‌ها را به راه انداختند که در آن ۱۷ هزار نفر به شهادت رسیدند. در تهران وضعیت به حدی شدید بود که در یک روز ۱۰۰ نفر از طریق ترور و انفجار به شهادت می‌رسیدند، همین جاست که وجود یک نهاد برای مقابله با این ترور‌ها ضروری بود.

وی ادامه داد: نیرو‌هایی که در سپاه تشکیل شده در واکنش به رویداد‌ها و اتفاقات مختلف خلق شده است. سپاه اصلا اسلحه‌های سنگین و نیمه سنگین نداشت و فقط سلاح‌هایی داشت که بتواند با آن‌ها بر تروریست‌ها غلبه کند را در اختیار داشت. جنگ که آغاز شد مردم که مالک اصلی انقلاب هستند وارد شدند و سپاه را تشکیل دادند.

سردار نقدی  در پاسخ به اینکه متنوع بودن فعالیت‌های سپاه مزاحم برخی از دشمنان است، اظهار کرد: باید برای پرداختن به این موضوع ابتدا افرادی که  به همراه رسانه‌های خود بر روی این موضوع تمرکز کرده اند و مرتبا در حال سناریوسازی هستند را به خوبی بشناسیم، این افراد از کسانی هستند که از چند بعدی بودن سپاه لطمه خورده اند.

وی ادامه داد: باید بررسی کنیم که اگر سپاه به کار‌ها و جنبه‌های مختلف ورود کرده است دست مردم را گرفته یا توی سر آن‌ها زده که حتما دست آن‌ها را گرفته و به مردم کمک کرده است. هنگامی که منافقین و تروریست‌ها افراد گوناگون جامعه ما را مورد هدف قرار می‌دادند، در همین موقع سیستم اطلاعاتی و امنیتی سپاه تاسیس شد تا دست مردم را در مقابل تروریست‌ها بگیرد. در دفاع مقدس و غائله‌های ضد انقلاب تجزیه طلب در کردستان هم این گونه بود. سپاه در تامین اسلحه و مهمات نیز تمام آن‌ها را از دشمن غنیمت می‌گرفت و تا پایان جنگ هیچ کسی برای سپاه حتی یک دستگاه تانک نیز خریداری نکرد.

رئیس اسبق سازمان بسیج درباره نحوه تشکیل نیرو‌های سپاه، اظهار کرد: لشکر‌های زرهی و توپخانه سپاه با استفاده از غنیمت‌هایی که از دشمن گرفته می‌شد، تشکیل شد.  

وی در خصوص چند بعدی بودن سپاه نیز خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که اگر سپاه وارد اقتصاد شده، باید بگوئیم که به قصد منفعت طلبی به این حوزه وارد نشده و هدف از این ورود صرفا کمک به مردم است. اگر خارجی‌ها به خاطر تحریم ها، روند ساخت عسلویه را تعطیل کرده اند  به این حوزه وارد شده است تا به اقتصاد کشورمان لطمه‌ای نخورد. به این موضوع در قانون اساسی هم اشاره شده است که نیرو‌های مسلح در شرایط غیر جنگی به شرط عدم لطمه به آمادگی رزمیشان‌ می‌توانند به قدر نیاز دولت از ابزار خود به آن کمک کنند. در موضوع ادغام بانک ها، سپاه به همراه سایر نیرو‌های مسلح مانند ارتش و سپاه  در این موضوع با دولت مخالفت نکردند و مطیع دستورات دولت بودند.  

سردار نقدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در خصوص تنوع فعالیت‌های سپاه آسیب شناسی شده است یا خیر، اظهار کرد: هر چه فعالیت‌ها متنوع‌تر باشد، کار نیز سخت‌تر خواهد شد. سپاه یک نهاد نظامی است و مانند سایر ارتش‌های کلاسیک نیست. افراد سپاهی از متن مردم هستند و باید خصوصیت‌هایی مانند تقوا داشته باشند. یعنی خصوصیت‌هایی که برای یک امام جمعه در فقه اسلامی مطرح شده است باید برای افراد سپاهی نیز صادق باشد. البته در این موضوع برخی اوقات انحراف‌ها و خطا‌هایی نیز رخ می‌دهد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران سردار نقدی بسیج انقلاب اسلامی سردار نقدی ملت ایران توطئه ها یک نهاد نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهادت شهید زاهدی و هم‌رزمانش طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.   به گزارش ایسنا، سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت در آیین نخستین سالگرد شهید حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد، چنانکه این اتفاق در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.   وی تصریح کرد: با اراده حیدری رهبر انقلاب و قوت سپاه پس از اقدام غرورآفرین عملیات "وعده صادق" مضحکه همه دنیا شدند که این رویداد بیانگر قدرت انقلاب اسلامی است.   جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با وجود اینکه دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاندیم.   وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند. این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آنها جان سالم به در ببرند.   جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید محمد رضا زاهدی در کنار همرزمان خود بارها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود ولی ایستاد و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی ‌کرد و شهادت او طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.   ‌سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند شکست خوردند اما سال گذشته بر روال دیگری گام برداشته ولی باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب فوری محو می‌شوند.   وی اظهار کرد: اگر همواره در اتفاقات دشمن شکست می‌خورد به این دلیل است که دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع) به عنوان مقتدرترین حکومت برابر شیطان بزرگ ایستاده‌ و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشانیم.   جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا یک الگو در مسیر حفظ عفاف و حجاب شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است