Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:30:15 GMT

حضور بیش از ۲۰ ناو در رزمایش دریایی روسیه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۰۴۳

حضور بیش از ۲۰ ناو در رزمایش دریایی روسیه

به گفته وزارت دفاع روسیه، رزمایش "قفقاز-۲۰۲۰" در دو مرحله انجام و از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ سپتامبر سال جاری میلادی در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۲۰ ناو ضربتی از یگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در مرحله نخست این رزمایش حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: بیش از ۲۰ ناو و قایق از ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در این رزمایش دریایی موسوم به قفقاز – ۲۰۲۰ حضور دارند که با هدف تقویت آمادگی نیروی دریایی کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین فاز این رزمایش با انجام ماموریت‌های ضد زیردریایی و مین‌های زیر آبی است.

اوایل ماه جاری میلادی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور نیروهای دریایی از ارمنستان، بلاروس، چین، میانمار، پاکستان و ایران را برای شرکت در این رزمایش فراخوانده است.

نمایندگانی از جمهوری آذربایجان، اندونزی، ایران، قزاقستان، تاجیکستان و سریلانکا هم قرار است بر این مانور نظامی نظارت داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مانور دریایی روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد