Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@07:29:14 GMT

طرح بازنگری و به‌روزرسانی طرح تفصیلی قم در دست اجراست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۱۸۰

طرح بازنگری و به‌روزرسانی طرح تفصیلی قم در دست اجراست

گروه استان‌ها- معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: طرح بازنگری و به‌روزرسانی طرح تفصیلی قم در قالب طرح جامع ساختار راهبردی تهیه‌شده و در دست اجراست. - اخبار استانها -

غلامرضا جانقربان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به طرح تفصیلی این شهر اظهار داشت: قم با گذشت ده سال به طرح تفصیلی دست‌یافت، به‌طوری‌که طرح جامع قم در سال 76 شروع شد و ده سال بعد در سال 86 به تصویب رسید و در سال 88 ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم افزود: طرح جامع در قالب ساختار راهبردی به تصویب رسید و طرح تفصیلی از سال 88 به‌محض ابلاغ ، روند اجرای آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: در سال 92 دو بخش طرح تفصیلی پهنه‌بندی و شبکه ابلاغ شد و در دستور کار شهرداری قرار گرفت و ضوابط و کاربری‎ها نیز به‌صورت بخش بخش و منطقه‌ای در طول 6 سال قبل از طریق کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و استانداری پیگیری شد.

جانقربان بیان کرد: امروز کل طرح تفصیلی شهر قم و ضوابط و نقشه یکپارچه آن به تصویب رسیده است و در نیمه دوم سال 98 به شهرداری ارائه شد و در واقع شهر قم دارای طرح جامع و هم طرح تفصیلی است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از ده سال از طرح جامع گذشته است مکاتبه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی انجام داده‌ایم تا آن را بازنگری کنیم چراکه طرح جامع باید هر ده تا 15 سال موردبازنگری قرار بگیرد و این موضوع در دستور کار راه و شهرسازی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم خاطرنشان کرد: طرح بازنگری و به‌روزرسانی طرح تفصیلی قم در قالب طرح جامع ساختار راهبردی تهیه‌شده و در دست اجراست.

وی گفت: هر طرحی دارای اشکالاتی است، این طرح تفصیلی نیز دارای اشکالات زیادی است و نسبت به پهنه‌بندی و شبکه معابر و ضوابط اشکالاتی واردشده و کمیسیون ماده 5 این اشکالات را در دست بررسی دارد و به‌طور به‌صورت موضعی درخواست‌ها را در مناطق مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

بررسی طرح تفصیلی منطقه 22 در جلسه اعضای شورای شهر تهران و حناچیطرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان تهیه می‌شودانتقاد استاندار آذربایجان شرقی از طولانی شدن تصویب طرح تفصیلی شهرها

جانقربان افزود: وقتی اشکالات را به کمیسیون ماده 5 می‌برند،  از طریق شورای شهرسازی مشکل را تا جایی که شود حل می‌کنیم، به‌طورکلی پس‌ازآنکه طرح تفصیلی تصویب می‌شود، طرح‌های موضعی باید برای محدوده و حریم تعیین شود.

وی اظهار داشت: طرح‌های موضعی برای بافت تاریخی و فرسوده تعریف‌شده و پنج سال قبل در حدود 8 طرح و تهیه‌کرده‌ایم که در ذیل طرح تفصیلی قرار دارند و دراین‌باره 300 هکتار طرح موضعی تهیه‌شده است که به‌صورت نقطه‌ای هستند که طرح‌های سوم خرداد و امام‌زاده ابراهیم و باغ پنبه و دروازه ری از آن جمله است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم عنوان کرد: مناطق و محلاتی که نیاز به بررسی دارند تا مشخص شود در آن کمترین خدمات را برخوردار هستند برای آن‌ها طرح‌های موضوعی تهیه می‌شود تا بتوانیم در آنجا کیفیت‌بخشی کنیم و در ارتباط با تأمین اعتبار این محلات که مشاورین ارائه داده‌اند و مراحل تصویب نیز پیموده شده بتوانیم بهتر خدمات بدهیم و براین اساس طرح‌های موضعی و موضوعی تهیه می‌شود.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح تفصیلی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد

محمدحسین واحدیان اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری شهرکرد که در بهمن ماه به صحن شورا تقدیم شده بود پس از بررسی جزییات، بودجه ۱۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی سال آینده به تصویب رسید.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه ۲۹ درصد بودجه معادل ۴ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات جاری می‌باشد، افزود: ۷۱ درصد آن معادل ۱۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال برای اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای می‌باشد.

بیشتر بخوانید

تصویب هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری فرخ‌شهر

وی اضافه کرد: تلاش شده در بودجه سال آینده هزینه‌های جاری را به حداقل رساند و مسائل عمرانی، ترافیکی، تعریض و بازگشایی معابر و مسائل مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی و سیما و منظر در اولویت قرار گرفته است.

واحدیان با بیان اینکه افزایش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای شهر رونق شهر را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌تواند به شهرداری کمک کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بودجه ۲۷۰۰ میلیاردی شهرداری گرگان تصویب شد
  • وجود بیش از ۴۵۰ مدرسه سنگی و ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد
  • پروژه‌های به ثمر نشسته در طرح تفصیلی شهر اصفهان اعلام شد
  • اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصویب شد
  • مجوز شورا به شهرداری تهران برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • تصویب کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • تصویب اساسنامه دو سازمان شهرداری تهران در شورا
  • تخریب ۳۴ ملک در محور دروازه ری قم
  • عرض محور دروازه ری در طرح تفصیلی قم ۱۸ متر است
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد