Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:40:42 GMT

بخشی از مراتع منطقه حفاظت شده گلیل در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۲۸۸

بخشی از مراتع منطقه حفاظت شده گلیل در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بخشی از مراتع منطقه حفاظت شده گلیل، واقع در بخش سرحد این شهرستان در آتش سوخت.

«مهدی الله پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه بخشی از مراتع منطقه حفاظت شده گلیل در آتش سوخت، اظهارداشت: در این آتش سوزی که به وسیله یکی از عشایر منطقه گلیل به صورت عمدی صورت گرفته، حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ هکتار از مراتع منطقه کاملا سوخت و از بین رفت.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه این آتش سوزی مهار شده است، بیان کرد: متخلف، شناسایی شده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

 

الله پور خواستار ارتقا و آموزش بیشتر در این زمینه شد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه حریق در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

 

پیشتر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هم گفته بود که بر اساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره استان در ریسک پر خطر آتش‌سوزی قرار دارد.

 

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

 

این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

 

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است، این منطقه قسمتی از رشته کوه های موسوم به کپه داغ را تشکیل می دهد و از مناظر زیبایی برخوردار است.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: گلیل شیروان آتش سوزی منطقه حفاظت شده گلیل مراتع منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: انجام ۱۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور فرمانده وکارشناس یگان حفاظت، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان