Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه بخش بم پشت شهرستان سراوان چهار مرکز جامع سلامت روستایی دارد اما تنها 2 پزشک در این منطقه در حال فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون؛  مدتی است که اهالی بخش مرزی بم پشت شهرستان سراوان از نبود پزشک در برخی از مراکز جامع سلامت این منطقه ابراز گلایه می کنند و خواستار رفع این مشکل از متولیان امر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 به گفته اهالی بخش بم پشت، مرکز جامع سلامت روستایی مورتی به مدت 6 ماه است که پزشک ندارد و با توجه به نبود راه مناسب و استاندارد جهت مراجعه به شهر سیرکان برای درمان مشکلاتی را برای روستاییان این منطقه به وجود آورده است.

روستاییان بم پشت همچنین در فضای مجازی مطرح کرده اند که مرکز جامعه سلامت روستای میدان از 2 هفته قبل فاقد پزشک بوده است و مردم مجبور به تحمل رنج سفر به دیگر شهرستان ها و انجام هزینه اضافه جهت درمان هستند.

رنج بیماری و سختی سفر

درزاده، یکی از اهالی بم پشت به خبرنگار ما گفت: با توجه به مسافت طولانی که از بم پشت تا سراوان وجود دارد و همچنین نبود راه های مناسب مردم مجبور هستند از روستاهای بخش به شهر سیرکان یا سراوان و گاهی زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مردم این منطقه مجبور هستند علاوه بر تحمل رنج بیماری و سختی سفر، هزینه اضافه را جهت درمان متحمل شوند لذا از مسئولان انتظار می رود در خصوص استقرار پزشک در مراکز جامع سلامت روستایی چاره اساسی اتخاذ کنند.

به گفته ، با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز  مبرم مردم به پزشک از مسئولان شبکه بهداشت و درمان انتظار می رود که این معضل را در اسرع وقت مرتفع سازد.
 
نبود پزشک معالج مردم را در مضیقه قرار داده است

در همین راستا غنی بلوچ زهی، رئیس شورای اسلامی بخش بم پشت شهرستان سراوان به خبرنگار ما گفت: بخش بم پشت دارای چهار مرکز جامع سلامت روستایی است که در حال حاضر 2 مرکز فاقد پزشک است.

وی افزود: 2 مرکز جامع سلامت روستایی مورتی و میدان با همکاری خیران احداث و تجهیز شده اند، اما با توجه به این که در حال حاضر فاقد پزشک معالج هستند مردم در مضیقه قرار گرفته اند.

رئیس مرکز بخش بم پشت شهرستان سراوان با بیان اینکه این مراکز حدود سه سال قبل افتتاح شده اند، تصریح کرد: در گذشته این مراکز دارای پزشکان بسیار خود و متعهدی بوده اند و در هر زمان و مکان و هر ساعت از شبانه روز اگر بیماری در هر روستا و یا نقطه صعب العبوری وجود داشت، این پزشکان بر بالین بیمار حضور داشتند.

بلوچ زهی با اشاره به اینکه هر از چندگاهی شاهد جا به جایی پزشکان در این منطقه هستیم، ابراز امیدواری کرد: مسئولان شبکه بهداشت و درمان تدابیر لازم را جهت استقرار پزشک در این منطقه بیندیشند.
 
وی گفت: در حال حاضر با توجه به جمعیت 28 هزار نفری بخش بم پشت تنها 2 پزشک در این منطقه در حال خدمت رسانی هستند که می طلبد با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددها در سطح شهر، پزشک معالج در مراکز جامع سلامت روستایی این بخش استقرار یابد.

مسئولان شبکه بهداشت پاسخگوی خبرنگاران نیستند
 
لازم به ذکر است، خبرنگار ما جهت پیگیری این موضوع با قره بیگلو، مدیر شبکه بهداشت و درمان و بزرگ زاده رئیس مرکز بهداشت تماس گرفت که این مسئولان پاسخگوی تلفن خود نبودند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرکز جامع سلامت روستایی بم پشت شهرستان سراوان شبکه بهداشت بخش بم پشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها

راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید دارو‌های OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه دارو‌های OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می‌باشد.

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه