Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@21:40:08 GMT

کمک مومنانه در حوزه های علمیه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۴۳۶

کمک مومنانه در حوزه های علمیه ادامه دارد

حجت الاسلام بدری گفت: فعالیت های مومنانه طلاب در حال حاضر نیز ادامه دارد و در قالب تهیه و توزیع بسته های غذایی، معیشتی و تجهیزات بهداشتی و ضد عفونی به افراد کم بضاعت و اقشار آسیب پذیر جامعه انجام می شود.

«حجت الاسلام سید مجتبی بدری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص اجرای طرح کمک های مومنانه گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از مشاغل دچار آسیب شوند و وضعیت معیشتی مردم آسیب ببیند و بعضا به سختی روزگار بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مدرسه علمیه امام القائم (عج) افزود: بخشی از اقشاری که از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند، طلاب بودند چرا که نمازهای مساجد تعطیل شد و مراسم های ختم و عقد با تعداد محدود برگزار می شود و یا لغو شده اند؛ بنابراین طلاب شرایط زیاد خوبی از نظر معیشتی ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح کمک مومنانه طلاب مغفول مانده بودند، بنابراین ما سعی کردیم تا بخشی از کمک های مومنانه به طلاب اختصاص یابد تا کمک هزینه ای برای بهبود معیشت آنها در شرایط شیوع ویروس کرونا باشد.

 

حجت الاسلام بدری در خصوص کمک های مومنانه به سایر اقشار جامعه گفت: برخی کمک ها نیز عمومی بود و به افراد کم بضاعت شهرک های اطراف تهران اختصاص یافت.

 

وی افزود: کمک های مومنانه در قالب بسته های غذای خشک، مواد بهداشتی و ضد عفونی در شهرک های اطراف تهران توزیع شد.

 

حجت الاسلام بدری ادامه داد: ضد عفونی معابر، برخی خانه های مشکوک به کرونا نیز توسط طلاب انجام شده است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام القائم (عج) خاطرنشان کرد: فعالیت های مومنانه طلاب در حال حاضر نیز ادامه دارد و در قالب تهیه و توزیع بسته های غذایی، معیشتی و تجهیزات بهداشتی و ضد عفونی به افراد کم بضاعت و اقشار آسیب پذیر جامعه انجام می شود.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه حوزه علمیه کمک های مومنانه حجت الاسلام ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: قدرت و ظرفیت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است که می‌تواند با توجه به موقعیت استان و جمعیت شناور ایام تعطیلات در کنترل ناهنجاری‌های فرهنگی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران در طول تاریخ سرزمین شخصیت‌ها و پهلوانان بزرگ بوده است و صاحبان اندیشه، روی بینش و منش مخاطبین تاثیرگذار بودند، اظهار کرد: مازندران در آینده باید سراسر از ایمان، دین و فرهنگ باشد.

وی افزود: در عصر حاضر کسی که قدرت تغییر افراد را دارد باسواد است لذا بانوان فرهیخته مازندرانی ظرفیت این مهم را دارند تا باورهای دینی ما را نهادینه کنند چرا که ناهنجاری‌های فعلی حاصل غفلت ما در گذشته است.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: فضای مجازی به‌رغم قدرت شکنندگی که دارد قدرت سازندگی هم دارد لذا تغییر نگرش و رویکرد می‌بایست جزو اهداف اصلی در بخش‌های مختلف جامعه ما قرار گیرد که ارائه مطالب مناسب و سخنان مطلوب می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل اظهار کرد: بی رغبتی و بی میلی به دنیا در بین علمای معاصر به وضوح  قابل مشاهده  است اما باید جستجو کنیم که چرا دیگر شاهد مرجعیت علما و شخصیت‌های دینی در سال‌های اخیر نیستیم.

دیگر خبرها

  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است