Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@02:41:16 GMT

پیروزی یا ژست پیروزی؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۶۲۰

پیروزی یا ژست پیروزی؟

محسن پیرهادی طی یادداشتی نوشت: بیست و ششم شهریور، آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم کشور در جلسه هیئت دولت خطاب به مردم گفتند: «ملت ما کاملا حواسشان جمع باشد روز شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران و روز شکست مفتضحانه آمریکاست.»

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محسن پیرهادی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: بیست و ششم شهریور، آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم کشور در جلسه هیئت دولت خطاب به مردم گفتند: «ملت ما کاملا حواسشان جمع باشد روز شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران و روز شکست مفتضحانه آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 ایشان در ادامه گفتند: «این شکست آمریکا از پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ تاریخی ایران است.»
منظور ایشان از شکست آمریکا به ناکامی ایالات‌متحده در فعال‌سازی مکانیزم ماشه بازمی‌گردد. مسئله‌ای که با عدم همراهی کشورهای عضو شورای امنیت و حتی تروئیکای اروپایی مواجه شد.

اما چرا این امر در نگاه و کام مردم، موفقیتی به‌حساب نمی‌آید و حلاوتی ایجاد نمی‌کند؟ چرا آقای رئیس‌جمهور مجبورند بگویند «مردم حواسشان جمع باشد» که مبادا این پیروزی را احساس نکنند؟ مگر پیروزی به این عظمتی که ایشان ترسیم و تعریف می‌کنند خودش آن‌قدر بزرگ نیست که همگان آن را لمس کنند؟

پاسخ مشخص است؛ یک‌وقت مُشکِ خوشبویی دارید و بی‌نیازید از تعریف و تمجید و مجیزگویی؛ اما گاهی عطار باید بگوید و تکرار کند و ازآنچه نیست، داستان‌سرایی کند تا مخاطب و مشتری بیابد. نمی‌شود روغن ریخته اروپاییان و اعضای شورای امنیت را نذر ایران کرد و به‌به و چه‌چه راه انداخت! درست است که آنان همراه آمریکا ماشه‌ای نچکاندند، اما علتش این بود که قبلا برگه ناظم آتش را روی رگبار گذاشته بودند و با هر تحریم اقتصادی، طوعا یا کرها و از روی اختیار یا اکراه و اجبار، همراه شده بودند.

یادمان نرود هدف برجام نه اعتمادسازی بود نه برداشتن سایه توهمی جنگ، هدف برجام، مطابق آنچه خود آقایان می‌گفتند رفع تحریم‌های بانکی و اقتصادی بود و قرار بود چرخ معیشت مردم را بهتر بچرخاند، اما امروز خود دست‌اندرکاران توافق، اذعان می‌کنند که از عایدی اقتصادی برجام نه «تقریبا هیچ» که «تحقیقا هیچ» نمانده است.

هفته دفاع مقدس آغازشده و برای آنکه حماسه عظیمی مثل آن را با چیزی مثل مکانیزم ماشه و« اسنپ بک» مقایسه نکنند و دستاورد سازی نابجا انجام نشود، ذکر چند نکته لازم است. در جنگ تحمیلی، مردم جان می‌دادند تا دشمن چیزی نبرد؛ اما در منطق بعضی افراد، بُرد بُردی حاکم است که دشمن با آن خیلی چیزها را به‌راحتی بُرد!

در دفاع مقدس با خدا معامله می‌کردند اما بعضی افراد این روزها دنبال معامله با کدخدا هستند. در دفاع مقدس، امام می‌فرمود حصر آبادان باید شکسته شود و رزمندگان آسمان را به زمین می‌رساندند که حصر شکسته شود و شکسته می‌شد اما اینجا شروط و خطوط قرمز مقام معظم رهبری رعایت نمی‌شود و خسارت محض به بار می‌آید.

نه آقایان! با برجام و معطل‌سازی کشور به دشمن قسم‌خورده این مرزوبوم، جوانی عده زیادی از دست رفت و کمر راست‌قامتانی خم شد. از برجام و شکست مکانیزم ماشه و امثال این‌ها نه آبی گرم می‌شود و نه دلی شادمان؛ هرچقدر هم حواس‌مان جمع باشد، نمی‌توانیم بر طبل شادانه بکوبیم.

پیروزی شما پیروزی کشور است، اما پیروزی؛ از آن‌ نوعی که نگاه مردم با آن برق می‌زند؛ از آن‌ها که احساس امنیت و اقتدار و آرامش می‌دهد؛ از آن‌ها که سفره‌ای را برای مستضعفان گسترده می‌کند. با این پیروزی‌ها و قوی شدن واقعی ایران ژست پیروزمندانه به خود بگیرید وگرنه بگذارید از خاطراتی که برای‌مان با برجام ساختید عبور کنیم.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: روحانی هیئت دولت رئیس جمهور پیروزی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کشته شد / العین با پیروزی مقابل الهلال فینالیست شد +فیلم

العین در مجموع دو بازی رفت و برگشت با پیروزی در مقابل الهلال راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در چارچوب دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ تیم فوتبال الهلال عربستان در ورزشگاه خانگی خود به مصاف تیم فوتبال العین امارات رفت.

دو تیم در شرایطی برابر یکدیگر به میدان رفتند که دیدار رفت دو تیم با پیروزی ۴ بر ۲ العین در ورزشگاه بن زاید همراه بود تا یک شگفتی بزرگ رقم بخورد. آبی‌پوشان ریاض پس از ۳۷ برد متوالی و ۴۳ بازی بدون شکست در رقابت‌های مختلف، طعم شکست را چشیدند و حالا برای صعود به فینال نیاز به برد پرگل در خانه خود دارند.

الهلال خیلی زود و در دقیقه ٣ بازی صاحب ضربه پنالتی شد و روبن نوس موفق شد تیم میزبان را از حریف پیش بیاندازد.

این برتری تنها ٨ دقیقه دوام داشت منزس گل مساوی العین را وارد دروازه میزبان کرد. این نتیجه تا پایان نیمه نخست باقی ماند تا دو تیم با نتیجه مساوی راهی رختکن شوند.

با شروع نیمه دوم و در دقیقه ۵١ سالم الدوساری گل الهلال را به ثمر رساند تا امیدهای این تیم برای صعود زنده شود.

الهلالی‌ها برای زدن گل سوم هر چه زدند به در بسته خوردند تا علی رغم پیروزی دو بر یک در خانه، در مجموع با نتیجه ۵ بر ۴ مقابل العین شکست خورده، تا این تیم اماراتی با خلق شگفتی برای چهارمین بار جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد
  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک
  • حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • رئیس کشته شد / العین با پیروزی مقابل الهلال فینالیست شد +فیلم
  • نفس مبارزه، شكوه در شكست و ذلت در پیروزی
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست