Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:12:12 GMT

«دهقانانِ» بالزاک برای دومین‌بار به بازار نشر آمدند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۸۴۴

«دهقانانِ» بالزاک برای دومین‌بار به بازار نشر آمدند

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «دهقانان» نوشته اونوره دو بالزاک با ترجمه هژبر سنجرخانی به‌تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ دوم رسیده است. این‌کتاب بیست‌وسومین عنوان از مجموعه «ادبیات کلاسیک جهان» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

بالزاک را به‌عنوان بنیان‌گذار مکتب رئالیسم اجتماعی ادبی می‌دانند. او بر مجموعه آثار خود که مشتمل بر حدود ۹۰ رمان و داستان کوتاه است، نام «کمدی انسانی» را گذاشت و هدفش این بود تمام مسائل اجتماعی و جنبه‌های رفتاری جامعه فرانسه قرن نوزدهم را در این‌مجموعه تصویر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پی آن بود که عناوین مجموعه مذکو را به ۱۴۳ جلد برساند اما پرونده کمدی انسانی با مرگ بالزاک، با ۸۰ اثر بسته شد. این‌نویسنده، یکی از پرکارترین مولفان دنیاست.

رمان «دهقانان» هم مانند دیگر آثار بالزاک، جامعه فرانسه قرن نوزدهم را تصویر می‌کند که این‌بار بالزاک سراغ جامعه دهقانی رفته و تقابل آن را با طبقه بورژوا تصویر کرده است.

چاپ دوم ترجمه فارسی این‌کتاب با ۵۳۵ صفحه و قیمت ۸۸ هزار تومان عرضه شده است.

«فصل تاریخ هنر» نوشته آرنولد هاوزر با ترجمه محمدتقی فرامرزی با چاپ هفتم، «فیه ما فیه» با تصحیح بدیع‌الزمان فروزانفر با چاپ هشتم و «شادکامان دره قره‌سو» نوشته علی‌محمد افغانی با چاپ دوازدهم از دیگر عناوین تجدیدچاپی نشر نگاه هستند که به‌تازگی با این‌نوبت‌های چاپ وارد کتابفروشی‌ها شده‌اند.

کد خبر 5028589 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترجمه ادبیات جهان ادبیات کلاسیک نشر نگاه انتشارات نگاه تجدید چاپ چاپ دوم هفته دفاع مقدس ترجمه تازه های نشر معرفی کتاب انتشارات سروش گردشگری تجدید چاپ ادبیات جهان رایزنی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس انتشارات علمی و فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دیدار صبح امروز کارگران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هم حضور دارند.

نوشته خاص در دستان یکی از کارگران را مشاهده می کنید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899027

دیگر خبرها

  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • سامانه سنام قوه قضائیه پس از ۱۰ روز همچنان قطع است
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها