Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:54:53 GMT

تالار حافظ سرخ پوش شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۹۵۹

تالار حافظ سرخ پوش شد

ریزش ۴۴۱۷۹ واحدی شاخص کل در آغاز سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری این شاخص را در ارتفاع یک میلیون و ۶۰۸ هزار واحد قرار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 31 شهریور) ریزش 44179 واحدی شاخص کل در آغاز سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری این شاخص را در ارتفاع یک میلیون و 608 هزار واحد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فارس، فولاد، فملی، کگل، شپنا، تاپیکو و شتران به ترتیب با 6254، 5728، 4823، 2539، 2138، 2102 و 1726 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، وتجارت - بانك تجارت و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه 31 شهریور) شاخص کل فرابورس با ریزش 152 واحد در ارتفاع 17 هزار و 664 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای شگويا - پتروشيمي تندگويان، ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، آريا - پليمر آريا ساسول، صبا - سرمايه گذاري صبا تامين، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و ارفع - شركت آهن و فولاد ارفع در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه 30 شهریور) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 15147 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این شاخص در ارتفاع یک میلیون و 684 واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه دار شد تا جایی که بورس در پایان دومین روز کاری خود در هفته جاری با ریزش 47244 واحدی شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و 652 هزار واحد ایستاد.

 

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته بورس شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با 12390 واحد کاهش معادل 2.78 درصد به 433 هزار و 331 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 5617 واحد کاهش معادل 1.31 درصد به 422 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 3682 واحد کاهش معادل 1.31 درصد به 276 هزار و 646 واحد، شاخص آزاد شناور با 62410 واحد کاهش معادل 2.73 درصد به ۲ میلیون و 224 هزار و 205 واحد، شاخص بازار اول با 38229 واحد کاهش معادل 3.02 درصد به یک میلیون و 228 هزار و 33 واحد و شاخص بازار دوم با 80370 واحد کاهش معادل 2.41 درصد به ۳ میلیون و 259 هزار و 216 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی، فولاد، وبملت، خودرو و خساپا به ترتیب با 3017، 2721، 1595، 1202 و 727 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، وبصادر - بانك صادرات ايران، وتجارت - بانك تجارت، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فولاد، فارس، فملی، تاپیکو، وبملت، کگل، وغدیر به ترتیب با 4343، 4243، 4214، 2062، 1654، 1585 و 1419 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران و وتجارت - بانك تجارت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و به این ترتیب، در پایان معاملات روز گذشته بورس در 1 میلیون و 170 هزار نوبت معاملاتی، 6 هزار و 76 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 90 هزار و 780 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس ارتفاع یک میلیون روز گذشته نمادهای واحد کاهش معادل بر شاخص کل بورس واحدی شاخص کل هفته جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد