Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه براساس نظر آب منطقه ای طی ۵۰ سال گذشته چنین حجم بارش در شهرستان تالش رخ نداده است، عنوان کرد: تا غروب امروز عمده مشکلات شش روستا برطرف و آب و برق و گاز و راه وصل می شود.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کلیه دستگاه های خدمت رسان و امدادی پای کار هستند تا مشکلات شهرستان تالش به دنبال سیل روز گذشته را برطرف کنند، گفت: در حال حاضر کلیه راه های اصلی شهرستان تالش باز است و تردد جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شش روستای کوهستانی تالش را همچنان درگیر مشکلات ناشی از سیلاب از جمله ریزش و رانش کوه دانست و اظهار کرد: طبق مصوبه جلسه مدیریت بحران شامگاه گذشته با استفاده از امکانات بخش دولتی و بخش دولتی در حال بازگشایی محورها و برقراری آب، برق و گاز این شش روستا هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه تا غروب امروز عمده مشکلات برطرف و آب و برق و گاز و راه وصل می شود، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰ باب منزل مسکونی در روستاهای تالش خسارت دیدند که سه باب تخریب کامل شده و هفت باب حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تخریبی داشته است.

مرادی، روستایی درگیر را مربوط به بخش های مرکزی، اسالم، حویق دانست و یادآور شد: متاسفانه در جریان سیل روز گذشته دو مورد تلفات جانی داشتیم؛ البته این تلفات به خاطر سیلاب نبوده و اطلاع رسانی به موقع به مردم منطقه جهت احتمال جاری شدن سیل داده بودیم، اما این افراد به دلیل بی احتیاطی و عبور از رودخانه های سیلاب دچار مرگ شدند.

وی با بیان اینکه براساس نظر آب منطقه ای طی ۵۰ سال گذشته چنین حجم بارش در شهرستان تالش رخ نداده است، عنوان کرد: رودخانه های تالش تاکنون چنین سیلابی را تجربه نکرده اند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، خواستار اطلاع رسانی های دقیق تر و شفاف تر سازمان هواشناسی شد و بیان کرد: متاسفانه هواشناسی تنها هشدار نارنجی برای گیلان داده بود، در حالی که چنین حجم بارشی پیش بینی نشده بود و منطقه وقوع سیل نیز مشخص نبود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیل مدیریت بحران شهرستان تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی، از تقویت و تشدید سامانه بارشی برای استان از امروز تا فردا و احتمال وقوع سیلاب خبر داد. - اخبار استانها -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: تقویت و تشدید سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از امروز تا فردا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ و مه، عنوان کرد: سامانه بارشی برای اکثر مناطق استان به ویژه در کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا، فلارد و کیار فعال است و تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بیان داشت: همچنین بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب برای استان نیز پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و اجتناب شود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • انهدام یک شرکت هرمی در تالش
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان