Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- محققان علوم پزشکی در دانشگاه هاروارد آمریکا اعلام کردند با کاهش فشار خون بالا، می‌توان از ابتلا به زوال عقلی و فراموشی، جلوگیری کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محققان علوم پزشکی در دانشگاه هاروارد آمریکا اعلام کردند با کاهش فشار خون بالا، می‌توان از ابتلا به زوال عقلی و فراموشی، جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر استیون گرین برگ و همکارانش می‌گویند فشار خون، به ندرت علائمی دارد، ولی به مرور زمان، فشار بیشتری به دیواره عروق وارد می‌کند و در نهایت، تهدیدی برای قلب و مغز خواهد بود.
حتی فشار خون بالای ملایم نیز در سنین میان سالی با افزایش سی درصدی خطر ابتلا به زوال عقلی در دو دهه بعدی همراه است.
فراتحلیل محققان بر روی 12 مطالعه پیشین، که بر روی بیش از 92 هزار نفر انجام گرفت نشان می‌دهد خطر ابتلا به آلزایمر را با کاهش فشار خون، می‌توان تا هفت درصد نیز کاهش داد.
فشار خون بالا به نازک شدن عروق باریک مغزی منجر می‌شود که در نهایت، سکته‌های مغزی کوچکی در مغز روی می‌دهد؛ این سکته‌های مغزی، معمولا مورد غفلت واقع می‌شوند، ولی در واقع، سکته‌های ساکتی هستند که در نهایت، به مشکلات حافظه و عقل در مغز می‌انجامند.
محققان می‌گویند سن متوسط ابتلا به فراموشی در سی سال گذشته از 85 سال به 80 سال کاهش یافته است که خود، زنگ خطر بزرگی محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری دانشگاه هاروارد در اینترنت، فشار خون، فشارِ گردش خون در در دیواره‌ی رگ‌های خونی است. فشارخون معمولا به فشار در شریان‌های بزرگ در گردش خون سیستمیک اشاره دارد و معمولا با شرایط فشار سیستولیک (حداکثر در طول یک ضربان قلب) بر روی فشار دیاستولیک (حداقل بین دو ضربان قلب) بیان و با میلی متر جیوه (mmHg) اندازه گیری می‌شود.
عدد فشار خون نرمال در حالت استراحت در یک فرد بزرگسال در زمان سیستول حدود 120 میلی متر جیوه و در زمان دیاستول 80 میلی متر جیوه است که به صورت مختصر 120/80 میلی متر جیوه نوشته می‌شود.
روش اندازه گیری فشار خون به طور سنتی به صورت غیر تهاجمی با استفاده از یک فشار سنج جیوه‌ای بود و هنوز هم بهترین روش محسوب می‌شود. اخیرا روش‌های نیمه خودکار دیگری متداول شده اند که عمدتا به دلیل نگرانی در مورد مسمومیت با جیوه جایگزین شده اند.
اگر چه هزینه و سهولت استفاده نیز در این روند تاثیر گذاشته است. جایگزینی زودهنگام وسایل دیگر با فشار سنج جیوه‌ای اغلب نادرست بود، اما دستگاه‌های معتبر مدرن به اندازه‌ی دستگاه‌های جیوه‌ای دقیق هستند.
فشارخون توسط برون ده قلبی، مقاومت محیطی کل و سختی شریان‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به وضعیت روحی، فعالیت، و بهداشت و درمان بستگی نسبی دارد. در کوتاه مدت توسط بارورسپتور‌ها که از طریق مغز برای نفوذ در سیستم‌های عصبی و غدد درون ریز عمل می‌کنند تنظیم می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنترل فشار خون میلی متر جیوه فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مرتضی امینی‌فر با اشاره به برنامه کاهش زمان فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهرداری این کلان‌شهر گفت: برای تکریم، تسهیل و سرعت بخشیدن به امور مراجعین، از ابتدای امسال  صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر شیراز با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: قبل از این پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه و ارسال گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین، ثبت پرونده و انتظار متقاضی برای تعیین زمان بازدید و پس از آن اصلاح و رفع مغایرت‌ها عملاً موجبات اتلاف زمان مراجعین را به همراه داشت که با تدابیر پیش‌بینی شده، اولویت‌بخشی و تسهیل‌گری به درخواست‌های صدور گواهی پایان کار رجوع شده به این حوزه تسریع شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال همزمان با اجرای ساختمان، کنترل و ارزیابی مرحله‌ای، ناظر عالیه معماری معاونت شهرسازی در محل پروژه حاضر است و مغایرت‌های نقشه به موازات عملیات اجرایی کنترل و ارزیابی شده و رفع نقص و اصلاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • سناریو BBC برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • بی‌نمک زندگی کنید!