Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن محور مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی متعلق به آستان قدس رضوی گفت: هم اکنون پنج رادیو دارو برای تشخیص سرطان‌های مختلف در این بیمارستان تولید می‌شود و دو رادیو داروی جدید نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.


او افزود: از این تعداد، دو رادیو داروی مورد کاربرد در تشخیص تومور‌های مغزی و استخوانی در کشور فقط در بیمارستان رضوی مشهد تولید می‌شود و پیش از این، این گونه روش‌های پیشرفته تشخیص سرطان در ایران انجام نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد ادامه داد: سه رادیو داروی دیگر که در تشخیص سرطان‌های پروستات، غدد درون ریز و کلیه کانسر‌ها کاربرد دارد هم در سازمان انرژی اتمی و هم در بیمارستان رضوی مشهد در حال تولید است.


محور بیان کرد: دو رادیو داروی جدیدی که بناست در ماه‌های آینده به بهره برداری برسد در تشخیص سرطان ریه و عفونت‌های بافت نرم و سخت کاربرد دارد.


او از کسب مجوز تولید و صادرات رادیو دارو در این بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: با این مجوز که امسال از سازمان انرژی اتمی اخذ شده امکان تولید رادیو دارو‌های بیشتر و نیز صادرات آن‌ها فراهم شده است.

بیشتربخوانید

امکان تولید انواع رادیودارو در بیمارستان رضوی مشهد


مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد تاکید کرد: پیشینه تولید رادیو دارو در بیمارستان رضوی به سال ۱۳۹۴ بر می‌ شود و با پیگیری‌ها در سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ مجوز راه اندازی بخش "سیکلوترون" برای تولید رادیو دارو در بیمارستان رضوی شدیم.


انجام هشت هزار آزمایش پیشرفته سرطان در بیمارستان رضوی

رحیم جالینوس زاده سوپروایزر "مسئول" بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی مشهد گفت: طی پنج سال گذشته حدود هشت هزار پت اسکن برای تشخیص سرطان‌های مختلف در این بیمارستان انجام شده است.


او افزود: بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی در قالب دو خدمت تشخیص و درمان سرطان‌های مختلف به طور پیشرفته فعالیت می‌کند و بر این اساس بخش پزشکی هسته‌ای این بیمارستان شامل سه واحد تصویربرداری، تولید رادیو دارو و واحد درمان رادیو دارویی است.


سوپروایزر "مسئول" بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی مشهد ادامه داد: در کشور هم اکنون پنج دستگاه پت اسکن که فناوری پیشرفته در تشخیص سرطان است فعال است که یکی از آن‌ها در بیمارستان رضوی دایر است و رادیو داروی این دستگاه نیز در همین بیمارستان تولید می‌شود.

 

منبع:ایرنا 

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو دارو سازمان انرژی اتمی بیمارستان رضوی بیمارستان رضوی مشهد بیمارستان رضوی بخش پزشکی هسته ای تولید رادیو دارو رادیو داروی تشخیص سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده تربت جام - صالح آباد این استان که شامگاه دیشب به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی مسدود اعلام شده بود صبح امروز، با تلاش راهداران بازگشایی شد.
یوسف بنی اسدی افزود: هم اینک بارش باران در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های درگز، کلات، مشهد بویژه در بخش احمدآباد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

او گفت: همچنین بارش باران جاده‌های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده گردنه‌های تیوان و "کبکان" را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود:همچنین مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان، بزرگراه باغچه- نیشابور در مسیر گردنه شریف آباد و جاده مشهد- کلات در گردنه گوجگی شده است.

 

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس