Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@11:52:08 GMT

آخرین وضعیت اصلاح ساختار شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۰۶۰

آخرین وضعیت اصلاح ساختار شهرداری تهران

لایحه بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران سرانجام پس از تأخیرهای پی در پی، سوم دی‌ماه سال گذشته به شورای شهر تهران ارسال شد اما هنوز بررسی آن در کمیسیون‌های شورای شهر تهران به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس پیشنهاد شهرداری تهران در لایحه بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی این نهاد، به منظور کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌ها، معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی با هم ادغام و معاونتی با عنوان معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این لایحه آورده شده بود به دلیل تداخل اکثریت وظایف معاونت هماهنگی و امور مناطق با سایر معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران، معاونت هماهنگی و امور مناطق و واحدهای عمومی و مدیریتی تحت نظارت آن از تشکیلات شهرداری تهران حذف و وظیفه پیگیری امور و هماهنگی شورای شهرداران در قالب دبیرخانه‌ای ذیل حوزه شهردار تعریف می‌شود.

با این حال طی ۹ ماه گذشته این لایحه در شورای شهر تهران تغییرات گسترده‌ای داشته و به جز پیشنهاد برای ادغام از سوی شهرداری، ادغام برخی از معاونت‌ها از سوی شورا نیز پیشنهاد شده و مطرح است. همچنین تشکیل یک معاونت جدید در حوزه اقتصادی نیز از سوی کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد شده است.

بر اساس پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه معاونت فنی و عمران و حمل‌ونقل در هم ادغام می‌شوند. همچنین معاونت امور مناطق نیز حذف و زیر مجموعه دفتر شهردار رفته و سازمان نوسازی دوباره زیر مجموعه معاونت شهرسازی خواهد شد.

گفته می‌شود اعضای موافق و مخالف با تغییرات گسترده در لایحه اصلاح ساختار نزدیک به هم هستند.

اختلاف بر سر جزئیات اصلاح ساختار

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت لایحه اصلاح ساختار به ایمنا می‌گوید: اصلاح ساختار در شهرداری تهران کاری پیچیده بوده و هر تصمیم در این حوزه بازتاب‌های زیادی به دنبال دارد بنابراین حساسیت‌های زیادی در بین اعضای شورای شهر تهران در خصوص اصلاح ساختار ایجاد شده است.

وی ادامه می‌دهد: در حالی که همه اعضا در کلیات اینکه ساختار شهرداری نیاز به اصلاح و چابک سازی دارد هم نظر هستند اما در جزئیات به نتیجه واحدی نمی‌رسند و نظر کمیسیون‌های مختلف با نظر کمیسیون برنامه و بودجه تفاوت‌هایی دارد.

به گفته هاشمی این لایحه همچنان در کمیسیون‌ها در حال رفت و آمد بوده و برای همین بررسی آن طولانی شده است.

لایحه با چهارچوب مدنظر شورا هم‌خوانی ندارد

از سوی دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از مخالفان جدی تغییرات کمیسیون برنامه و بودجه در لایحه اصلاح ساختار هستند.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این رابطه به ایمنا می‌گوید: کمیسیون فرهنگی در دو نوبت لایحه پیشنهادی را به طور کلی رد کرده و مخالفت خود را هم به هیئت رئیسه انتقال داده است

او اضافه می‌کند: به‌نظرم لایحه‌ای که شهرداری در این رابطه به شورا داده به هیچ وجه با چهارجوب‌های اعلام شده از سوی شورا همخوانی ندارد و باید لایحه بازگردانده و از سوی شهرداری اصلاح شود.

کمیسیون حمل‌ونقل نظر واحدی ندارد

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم که به تازگی لایحه اصلاح ساختار در این کمیسیون بررسی شده در این خصوص به ایمنا می‌گوید: همه اعضای کمیسیون نگاه مشترکی نسبت به لایحه کنونی اصلاح ساختار ندارند و نظرات متفاوت است و نمی‌توان گفت کمیسیون عمران یک نگاه واحد به لایحه فعلی دارد.

او ادامه می‌دهد: معتقدم معاونت عمرانی و حمل و نقل باید ادغام شوند اما اینکه این اصلاح ساختار در سال پایانی با این وسعت انجام شود باید بازهم بررسی و ارزیابی شود؛ در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌ها در حال کارشناسی است و تصمیمی در خصوص آن نگرفته شده و نمی‌توان گفت کلیت شورا نیز نسبت به آن نگاه مثبت یا منفی دارد و تعداد موافقان و مخالفان به آن نزدیک است.

کد خبر 445416

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري تهران اصلاح ساختار شهرداری محسن هاشمی رفسنجانی محمد علیخانی محمدجواد حق شناس شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون برنامه و بودجه لایحه اصلاح ساختار شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229422 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت