Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی موسوی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از خیرانی که در زمینه تأمین امکانات بیمارستان به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمدند، تقدیر کرد.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان به موج سوم شیوع کرونا اشاره کرد که بسیاری از شهرهای کشور را درگیر کرده و افزود: در رفسنجان هم موارد بستری رو به افزایش بوده و تعداد بیماران با حال وخیم هم افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خطری که سلامتی جامعه را تهدید می‌کند این است که آمار بیماران در پاییز بیشتر می‌شود و با مشکل جدی از نظر فضا و کادر درمان مواجه می‌شویم که ضرورت دارد مردم بیش از پیش نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام بورزند و تا حد امکان در منزل بمانند.

موسوی ادامه داد: متأسفانه با بازگشایی مدارس مردم احساس می‌کنند کرونا کمرنگ شده، تا دوهفته قبل بیماران بدحال نداشتیم اما در طول دو هفته گذشته 6 بیمار بدحال در آی‌سی‌یو بستری شده‌اند و با مشکل کمبود فضا و همچنین کمبود منابع مالی نیز مواجه‌ایم که دست یاری به سوی خیران دراز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مرکز بحران 50 تختخوابی که توسط مس ایجاد شده با تمام امکانات در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد در این مرکز تمام استانداردها رعایت شده و امکانات جداگانه از جمله ژنراتور، برق، دستگاه اکسیژن‌ساز و...فراهم است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان اضافه کرد: بخش‌های آنکولوژی، مغز و اعصاب، زنان و توسعه اتاق‌عمل‌ها به کمک خیران صورت گرفته است.

موسوی یادآور شد: با توجه به قدمت بالای بیمارستان بخش‌هایی شامل تأسیسات که چهل ساله شدند نیاز به تعویض دارند همچنین شبکه آب، برق و فاضلاب بیمارستان نیز باید اصلاح شود.

وی در ادامه به راه‌اندازی کلینیک ویژه ناباروری در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در حال راه‌اندازی مرکز ناباروری هستیم که با حضور فوق تخصص و متخصص جنین‌شناسی در حال انجام است.

موسوی راه‌اندازی و شروع به کار این کلینیک را ذکر کرد که هر یکشنبه و سه شنبه نوبت‌دهی به صورت حضوری انجام می‌شود و افزود: دانشگاه در حال خریداری امکانات و دستگاه‌های مورد نیاز این مرکز است و به کمک خیران هم نیاز داریم تا مرکزی با تمام امکانات و تجهیزات راه‌اندازی کنیم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه زوجین مجبور بودند مسیر شهرهای دیگر را برای درمان ناباروری طی کنند این مهم موجب می‌شود علاوه بر کاهش خطرات راه در خصوص هزینه‌ها هم به این افراد کمک شود.

موسوی در ادامه به درگیری پرسنل و کادر درمان بیمارستان به کرونا اشاره کرد و بیان داشت: شیوع کرونا در بین کادر درمان کاهش یافته و سه نفر در حال حاضر در استعلاجی به سر می‌برند.

وی بیان کرد: امکانات و تجهیزات حفاظتی مورد نیاز کارکنان بیمارستان اعم از پزشک، نیروهای خدمات و ...مطابق استانداردهای کشور و جهان فراهم است.

نرخ باروری در رفسنجان 1.9 است که تا نرخ استاندارد فاصله دارد

مریم مرتضوی فوق تخصص فلوشیپ ناباروری و مسئول کلینیک ناباروری در رفسنجان اظهار کرد: رشد جمعیت نگران کننده است. اقداماتی برای تشویق فرزندآوری انجام شده اما از اقدامات مهمی که باید انجام دهیم خدمات ناباروری با هزینه‌های پایین است ک زوج‌هایی که آرزوی فرزند دارند به‌دلیل هزینه‌های بالای آن نمی‌توانند اقدام به درمان کنند، ناباروری در واقع یک بیماری است که روی روح و روان زوجین تأثیر منفی می‌گذارد و اگر بتوانیم مسئله را حل کنیم تا زوجین حداقل صاحب یک فرزند شوند از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری می‌شود.

وی به فعالیت کلینیک ناباروری از هفته‌های گذشته در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) خبر داد و خدماتی شامل مشاوره ناباروری، ویزیت و سونوگرافی و تشکیل پرونده برای بیمار را ذکر کرد و ادامه داد: بسیاری از خدمات ناباروری را تا تأمین تجهیزات کامل مرکز ناباروری می‌توانیم در همین‌جا انجام دهیم.

مرتضوی با تأکید بر اینکه زوج‌های نابارور هرچه زودتر باید شناسایی شوند، تصریح کرد: بعضی زوج‌ها به دلیل درمان غیراصولی فقط وقت تلف کردند چون مشاوره درستی نشده‌اند و زمانی که به ما مراجعه می‌کنند دیر شده و خطرات باروری را هم به همراه دارد.

وی عنوان کرد: نرخ باروری در رفسنجان 1.9 است که با استاندار که 2.5 است فاصله دارد.

مرتضوی ابراز داشت: خدمات درمان ناباروری و داروهای آن در تعهد بیمه است.

محبوبه وطن‌پرست متخصص آزمایشگاه جنین‌شناسی نیز عنوان کرد: یک میلیون و 700 هزار زوج نابارور در کشور داریم که سالانه بیش از 80 هزار زوج به آنها اضافه می‌شود.

وی از نیاز میکروسکوپ مخصوص این آزمایشگاه خبر داد که با توجه به هزینه بالایی که دارد کمک خیران را می‌طلبد.

انتهای پیام/80016/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا علی موسوی بیمار راه اندازی علی بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران