Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سلمان حسینی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی و همکاری در زمینه آسیب های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار با سپاه انصار المهدی(عج) افزود: اداره کل بهزیستی از نهادهای تأثیرگذار در زمینه ارایه خدمات تخصصی و نیز مداخله در موارد مربوط به پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و کودکان کاررا از اولویت های  بهزیستی استان است که در این راستا  تفاهم نامه ای با سپاه انصارالمهدی(عج) استان منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با تاکید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ادامه داد: هم اکنون ۲۵ گروه همیار زنان سرپرست خانوار با اولویت استقلال و ایجاد خودباوری در زنان در استان زنجان و تحت نظارت بهزیستی فعال است.

وی با اشاره به خدمات مشترک قابل ارائه بین بهزیستی و سپاه استان اظهار داشت: به زودی پیش نویس تفاهم‌نامه همکاری این ۲ نهاد آماده و تلاش می شود برای جلوگیری از موازی کاری در برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت های زندگی، فرزندپروری و دیگر آموزش ها هماهنگی لازم انجام گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به جامعه هدف مشترک، توجه به مسایل فرهنگی در ارایه خدمت به این گروه‌ها مدنظر بوده و دفتر توانمندسازی خانواده و زنان استان و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی به ویژه برنامه اورژانس اجتماعی در این فعالیت مورد تاکید قرار گرفته  است.

هم اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۸ هزارو ۴۹۸ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۸ هزارو ۴۳۶ خانوار مستمری بگیر این اداره کل بوده و به عبارتی ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کودکان کار زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کودکان کار زنجان سازمان بهزیستی کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کودکان کار زنجان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،اظهارکرد: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شد که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی