Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:34:23 GMT

لزوم تسهیل روند سرمایه گذاری در راستای حمایت از تولید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۹۶۹

لزوم تسهیل روند سرمایه گذاری در راستای حمایت از تولید

ایسنا/گیلان فرماندار رشت بر لزوم تسهیل در روند سرمایه گذاری در راستای حمایت از تولید و اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: شهرستان رشت دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه است که بهره‌مندی مناسب از این قابلیت‌ها می‌تواند بخش اعظمی از اشتغال جوانان را مرتفع کند.

علی فتح‌اللهی امروز در جلسه کارگروه جذب سرمایه گذاری شهرستان رشت که با حضور جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال با نام سال "جهش تولید" توسط رهبر فرزانه انقلاب، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور نیاز است از همه ظرفیت‌ها در جهت حمایت از سرمایه گذاران در راستای تحقق شعار جهش تولید و اشتغالزایی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد تسهیل در روند سرمایه گذاری را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: در همین راستا فرمانداری و کلیه مدیران اداری شهرستان آمادگی دارند تا در راستای برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر اشتغالزایی دولت، نسبت به رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران اقدام کنند.

فرماندار رشت برگزاری نشست‌های مستمر در جهت احصای اطلاعات و آمار مورد نیاز تاکید کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و کارشناسی شده بتوانیم شکوفایی هر چه بیشتر صنعت را در این مرز و بوم رقم برنیم.

فتح اللهی ادامه داد: استان گیلان و شهرستان رشت دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه است که بهره‌مندی مناسب از این قابلیت‌ها می‌تواند بخش اعظمی از اشتغال جوانان را مرتفع کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري سرمایه گذاری قابلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

آیت‌الله رسول فلاحتی در ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان گیلان با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر اظهار داشت: عمده اقلام و لوازم زندگی مردمان جامعه محصول کار و تلاش کارگر است و زندگی همه‌ مردم به‌ کار و کارگر آمیخته است به همین‌خاطر باید به این بخش توجه ویژه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بوسه پیامبر(ص) بر دست کارگر تصریح کرد: همه انبیاء الهی به نوعی‌ کارگر و تولیدکننده و مولد بودند

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهش تولید افزود: تقویت و رشد تولید با تولیدِ ثروت، رفاه، آسایش روحی و روانی برای مردم، تقویت صادرات و اشتغال و رفع تنگناها همراه خواهد بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز میدان تقاضای زیادی برای تولیدات ایرانی وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کرد تصریح کرد: اکثر کشورهای آمریکای لاتین امروز طالب تولیدات ایرانی در عرصه‌های گوناگون هستند از سوی دیگر، کشورهایی نظیر ترکیه، سوریه و عراق نیز بهترین میدان برای عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در خدمات مهندسی و عرصه سدسازی حرف برای‌ گفتن دارد خاطرنشان کرد: با افزایش میزان تقاضا در داخل و خارج، تولیدکننده هم روحیه می‌گیرد چراکه تولیدکنندگان ما به بازارِ خوب نیاز دارند و این توان را دارند که ضمن تامین نیاز داخلی، تقاضاهای خارج را هم اقناع کنند البته هنوز واردات بعضی کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی بلای جان تولیدکنندگان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت برآورد‌ میزان نیاز داخلی در عرصه‌های مختلف عنوان‌ کرد: الان ۲۸۷ هزار هکتار شالیزار داریم اما هنوز برآورد دقیقی درباره اینکه چقدر پاسخگوی نیاز داخلی است، انجام نشده است؛ تولیدکنندگان ما هم اگر میزان نیاز داخل را بدانند و‌ از سوی مسئولان حمایت شوند، تلاش بیشتری در راستای جهش تولید خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی احیای شرکت‌ها و صنایع خرد و کلان تعطیل و نیمه‌تعطیل کشور را از اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات خانه‌نشین شدند می‌توانند به عرصه تولید بازگردند و آثار مثبت احیای این شرکت‌ها بیش از سرمایه‌گذاری‌های جدید است و با ایجاد ایمنی و امنیت و امید نیز همراه خواهد بود.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالاهای مصرفی خاطرنشان کرد: باید توازن‌ میان عرضه کالاهای مصرفی و دستمزد ایجاد شود از طرفی بخش اعظم کسانی که از تولیدات ما استفاده می‌کنند واسطه‌گران و دلالان و..‌. هستند که باید جلوگیری کرد.

وی یکی دیگر از بلاهای اجتماعی را عدم نظارت در ایجاد توازن عرضه و تقاضا دانست و بیان کرد: رهبری مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند؛ امنیت شغلی به معنای پشت میزنشینی و... نیست البته در این عرصه، کارفرما و مدیران هم قدری تقصیر دارند؛ کسانی‌که کارگر جذب می‌کنند اما ۸۹ روزه؛ معنایش چیست؟ این اقدام، نا آرامی فکری برای کارگر به‌دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امنیت شغلی یعنی کارگر احساس کند کارفرما به او توجه دارد افزود: متولیان باید پای درد و دل کارگر بنشینند و‌ میزان رضایتمدی آنان از شرکتی که در حال کار هستند را جویا شوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکیدات رهبری درباره ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه خاطرنشان کرد:  دانش‌آموز پس از دیپلم باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم جدی گرفتن نظارت بر همه بخش‌ها، آثار منفی بی‌نظارتی را متذکر شد و بیان کرد: بعضی از مدیران از بین کسانی انتخاب شوند که فضای کارگری، تلخی و شیرینی‌ها و سختی‌های این حوزه را تجربه کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و پشتیبانی مدیران از سوی حاکمیت عنوان کرد: مدیر اگر دارای قدرت اراده و خلاقیت و‌ پشتیبانی از بیرون نباشد نمی‌تواند ایده‌ها و خلاقیت خود را جامه عمل بپوشاند؛ مدیر باید هدایت و‌ حمایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد