Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز غربالگری سل برای اتباع غیر ایرانی ساکن در سیستان و بلوچستان خبر داد.

دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: ترددهای غیر قانونی مرزی در استان یکی از معضلات و عوامل بروز بیماری های واگیر است و بیشترین تعداد اتباع غیر ایرانی در سیستان و بلوچستان، خواهران و برادران افغانستانی هستند که بر اساس برآوردهای اولیه بالغ بر ۷۰ هزار نفر می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: ملاک عمل ما در غربالگری اتباع افغانستانی جمعیت قانونی ساکن در استان سیستان و بلوچستان است و این طرح به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: خدمات یکسان و برابر در همه زمینه ها و در حوزه سلامت و تمام خدمات بهداشتی و پیشگیری مثل واکسیناسیون و مراقبت های مادر و کودک همانطور که رایگان به ایرانیان ارائه شده است به دیگر اتباع ساکن در استان نیز این خدمات ارائه گردیده است.

شهری در ادامه بیان کرد: در طی دو سال اخیر بر اثر حوادث ترافیکی اتباع کشورهای همسایه در جاده های استان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه بر نظام سلامت استان تحمیل گردیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سيستان و بلوچستان استانی علمی و آموزشی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری