Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@00:33:44 GMT

فیلمی ازکشف بزرگ ترین مجموعه تابوت های فراعنه مصر باستان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۱۱۹

فیلمی ازکشف بزرگ ترین مجموعه تابوت های فراعنه مصر باستان

‍‍‍‍‍‍

باستان شناسان موفق به بزرگ ترین مجموعه تابوت های باستانی در شهر سقاره درجنوب قاهره مصر شدند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از میرر، قدمت این تابوت ها 2500 سال بوده و شامل 27 تابوت چوبی از فراعنه مصری است که در جنوب قاهره به خاک سپرده شده اند.

مطالعات انجام شده نشان میدهد که تابوت ها از زمان دفن شان باز نشده و درون هر یک مجسمه و وسایل شخصی مردگان وجود دارد که به زیبایی شگفت انگیزی در گذشته های دور ساخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کشف این مجموعه بزرگ سازمان گردشگری مصر اعلام کرد که امیدوار است به اسرار بیشتری در این ارتباط دست یابد و حفاری در منطقه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است از مجموعه 27 تابوت چوبی 13 تابوت در اوایل ماه و اکنون 14 تابوت دیگر نیز بدست آمده که "خالد العنانی" وزیر آثار باستانی مصر نیز از این سایت حفاری بازدید کرده است.

شهر نکروپولیس سقاره در جنوب قاهره به دلیل اهمیت آثار باستانی اش ثبت میراث جهانی یونسکو شده است.

سقاره محوطه‌ای بزرگ و باستانی برای به خاک سپاری مردگان در مصر باستان بوده‌است و درگذشتگان پایتخت، ممفیس، در آن به خاک سپرده می‌شدند. این مکان در بر گیرنده هرم‌های بسیاری، از جمله هرم پلکانی شاه جوزر که معروفیت جهانی دارد، است. این منطقه که ابعادی برابر با ۷ در ۱٫۵ کیلومتر مربع دارد، در ۳۰ کیلومتری جنوب قاهره امروزین قرار گرفته است.

نام سقاره از نام قبیله «بنی سقار» که در آن محل زندگی می‌کنند، گرفته شده‌است.

 

--- --- --- --- --- --- مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

بزرگ ترین مجموعه تابوت های فراعنه مصر باستان کشف شد

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)

عصر ایران -  خالد نبی یا خالد بن سنان پیامبری بوده که قبل از ظهور پیامبر اسلام مردم منطقه را به مسیحیت دعوت می‌کرده و جزو پنج پیامبر تبلیغی بین حضرت عیسی  و حضرت محمد بوده است.

در کتاب ناسخ التواریخ آمده است که، خالد بن سنان شش هزار و یکصد و بیست و سه سال بعد از به دنیا آمدن آدم و در سال ۵۳۰ میلادی به مقام نبوت رسیده و مردم زمان خود را به شریعت «اسماعیل ذبیح اله» دعوت می‌کند. او در سرزمین عدن که در یمن می‌باشد، می‌زیسته و از قبیلهٔ «بنی عبس بغیض» بوده‌است. در آن زمان در ایران، خسرو انوشیروان پادشاهی می‌کرد و آیین زرتشت مذهب رسمی اکثر ایرانیان بود. فاصلهٔ زمانی بین ظهور خالدنبی و ولادت محمد چهل سال است. به طوری که دختر خالد نبی در دوران پیری با محمد دیدار می‌کند و به آیین اسلام ایمان می‌آورد. در حدیث آمده‌است که پیغمبر به او فرمود: «مرحبا بإبن اخی».

گورستان خالد نبی  قبرستان خالد نبی در شهر گنبد به سنگ‌ قبرهایش مشهورش است. این قبرستان در ارتفاعات کوهستانی استان گلستان، کمی با فاصله از زیارتگاه خالد نبی، روی یکی از تپه‌های بی‌شمار این منطقه، تندیس‌های سنگی زیادی را به شکل پراکنده در کنار خود جمع کرده است.    برای دیدن بهتر عکس ها روی آن کلیک کنید عکس ها: محمد آریان نیا     

 

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پيامبران مدفون در ايران گورستان و زیارتگاه خالد نبی (عکس) این گورستان باستانی برای شیطان پرستان نیست! / آتش سوزی متعصبانه در یک اثر ملی (+فیلم)

دیگر خبرها

  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • کفش هایی با الهام از رم باستان (عکس)
  • ۳ مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده (+عکس)
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • خطیر: استقلال انشاالله برای قهرمانی سوم در آسیا آماده می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم