Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:14:35 GMT

اشعار سهراب در زادگاهش تصویر می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۲۷۲

اشعار سهراب در زادگاهش تصویر می‌شوند

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری رویدادهای «جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری» و «جشنواره سالانه پرسبوک» در شهر کاشان، گفت: رویکرد معاونت هنری در دوره جدید توجه به خلاقیت شهرها و پروژه‌ای به نام شهرهای خلاق بوده است که بر اساس ویژگی های اقلیمی، فرهنگی و نامداران هر شهر، برای میزبانی یکی از رشته‌های هنری پیش‌قدم شوند که برای این کار پژوهش جدی صورت گرفت و شهرهایی به‌ عنوان شهرهای خلاق معرفی شدند که طی سال‌های آینده در یک رشته هنری فعالیت جدی‌تری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبیعتاً همه شهرهای ما ظرفیت مناسبی برای هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، سینما و موسیقی دارند که برای مثال، مشهد یا تبریز در حوزه عکاسی فعال هستند. با خلاقیت دوستان حاضر در کاشان بنا بر حضور و تولد شاعر و نقاش بزرگ معاصر سهراب سپهری این جایزه را پیشنهاد دادند. امیدواریم این جایزه در سال‌های آینده مسیر خودش رو پیدا کند و به‌عنوان یک جایزه جدی در عرصه ملی و بین‌المللی نقش ایفا کند. آثار سهراب اکنون در مهم‌ترین حراج‌های هنری دنیا مورد توجه قرار گرفته است پس این بضاعت وجود دارد که جایزه بزرگی با نام سهراب در کشور داشته باشیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به برگزاری برخی رویدادهای خارج از تهران گفت: سالانهِ هنر معاصر پرسبوک و جایزه سال سهراب سپهری در شهر کاشان برگزار می شود. خانم ندا درزی مؤسس و دبیر رویداد برای این دوره رویداد عنوان «دستکار» را پیشنهاد داده‌اند و ۱۲ هنرمند مدعو و ۶ هنرمند به صورت مشارکتی، به چیدمان در خانه منوچهری کاشان می‌پردازند. روشهای چاپ دستی روی پارچه یکی از کارگاه‌های مرتبط با این رویداد است. اگر شرایط کرونا اجازه دهد، بازدید حضوری خواهیم داشت در غیر اینصورت، بازدید از چیدمان به صورت مجازی است. برخی از اشعار سهراب نیز برای تصویرگران مشخص‌شده است و هنرمندان آثار تولیدشده خود را برای دبیرخانه ارسال می کنند.

سعید ابریشمی راد شهردار کاشان در این نشست گفت: شهرداری‌ها بیش از آنکه یک سازمان خدماتی باشند یک نهاد اجتماعی هستند و هدف غایی در شهرداری‌ها مفهوم توسعه است. فارغ از تمام تعابیر و تعاریف موضوع توسعه بر پایه‌های فرهنگی یک جامعه استوار است و اگر ما در تعالی فرهنگ جامعه بخواهیم بکوشیم هیچ ابزاری مؤثرتر از ابزار هنر در انتقال مفاهیم ارزشی در فرهنگ هر جامعه وجود ندارد که بتواند به زیباترین و لطیف ترین شکل ممکن آن را ارائه کند.

وی افزود: هنر می‌تواند بین مخاطب و جامعه ارتباط برقرار کند و پیام خود را منتقل کند لذا در حوزه توسعه ما  به دنبال بنام برندسازی در کاشان هستیم تا در جذب سرمایه‌ها و جلب توجه مخاطبین از ویژگی های شهر کاشان با پیشینه تاریخی بیش از هفت هزار سال تمدن و شهرنشینی  بهره ببریم.

شهردار کاشان با اشاره به رویدادهای مختلف ملی در این شهر گفت: برای اولین بار جایزه سال تصویرگری اشعار سهراب در کاشان برگزار می شود. امیدواریم در این ایامی که بیماری و ویروس منحوس کرونا کمی اضطراب و نگرانی در جامعه ایجاد کرده است با برگزاری این رویدادها و اتفاقات ضمن رعایت همه ملاحظات پروتکل‌ها،  روحیه شادابی و نشاط را در جامعه به‌ویژه هنردوستان ایجاد کنیم و همواره شاهد زندگی و پویایی در گستره کالبد و روح و جان شهر باشیم.

حسین صدقی دبیری جایزه سهراب نیز در تشریح جزییات این رویداد گفت: جایزه سال سهراب با رویکردی برای آشنایی بیشتر جامعه با اندیشه شاعر و نقاش نوگرای کاشان و ایران برگزار می شود. مهلت ارسال آثار، بیستم آبان‌ماه است و مراسم این رویداد در نیمه اول آذرماه برگزار می‌شود. داوران مرحله اول از کاشان انتخاب شدند و داوران بخش نهایی محسن حسن پور، علی بوذری و مرتضی اسماعیلی سهی هستند. ایام برگزاری جایزه سه روز خواهد بود که در این ایام سه ورک‌شاپ برگزار خواهد شد. اگر شرایط اجازه بدهد ما بازدید حضوری را برای مخاطبان خواهیم داشت.

دهمین سالانه هنر معاصر پرسبوک ۲۷ تا ۲۹ مهربرگزار می‌شود و  جایزه سال تصویرگری سهراب سپهری  نیمه آذرماه بر اساس برخی اشعار سهراب در خلق اثر صورت می‌گیرد.

نشست خبری رویدادهای «جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری» و «جشنواره سالانه پرسبوک» با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) در ساختمان معاونت امورهنری برگزار شد.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی هادی مظفری سهراب سپهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هادی مظفری سهراب سپهری هنرهای تجسمی هادی مظفری سهراب سپهری اخبار کنکور برگزار می شود هنرهای تجسمی اشعار سهراب سهراب سپهری جایزه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید

آفتاب‌‌نیوز :

گلبن سهراب اظهارکرد: بهترین روش لاغری استفاده از تمام گروه‌های غذایی شامل نان، غلات، سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات، گوشت قرمز و سفیده و تخم‌مرغ است.

وی با اشاره به این‌که استفاده از پروتئین‌های گیاهی به دلیل دارا بودن فیبر بالا می‌تواند به میزان قابل توجهی در سلامت و کاهش اشتها اثرگذار باشد افزود: حبوبات فیبر بالایی دارند و در مقابل منبع مناسبی از پروتئین‌ها نیز به حساب می‌آیند.

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: گنجاندن مقادیر مشخصی از پروتئین گیاهی، میوه و سبزیجات و غلات سبوس‌دار در سبد غذایی می‌تواند گزینه مناسبی برای اصلاح سبک زندگی و رسیدن به وزن ایده‌آل باشد.

به گفته وی حبوبات به ما کمک می‌کنند تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم، بنابراین رژیم‌هایی که پروتئین و فیبر بالایی دارند انتخاب‌های مناسبی برای کمک به حفظ سلامتی و کاهش وزن هستند.

دکتر گلبن سهراب استفاده از منابع غنی از فیبر در برنامه غذایی را مورد تاکید قرار دادو گفت: باید سعی کنیم سهم این گروه از مواد غذایی را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این‌که در بسیاری از مواقع ممکن است بدن ما حس سیری و گرسنگی را اشتباه کند گفت: خوردن مایعاتی که حاوی کالری نیستند خیلی به ما کمک می‌کند تا در طول روز و برنامه غذایی به مقدار کمتری در برنامه کاهش وزن احساس گرسنگی کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: باید بطری آب همراه داشته باشید توصیه می‌شود به آن مقداری تخم شربتی و یا دانه‌های چیا را اضافه کرده تا همراه استفاده از مایعات، فیبر‌های مفید نیز وارد بدن شوند.

وی ادامه داد: سعی کنید به آب شکر مواد شیرین کننده اضافه نکنید و یا ازعرقیات گیاهی همانند بیدمشک و یا از بهار نارنج که به بهبود طعم آب کمک می‌کنند استفاده کنید.

دکتر گلبن سهراب در ادامه با بیان این که بسیاری از افراد عادت غذایی همچون ریزه خواری و یا استفاده از تنقلات در روز را دارند عنوان کرد: بهتر است این افراد دمنوش‌های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان و تنقلات سالم مثل توت خشک، خرما و یا کشمش را به برنامه غذایی خود وارد کنند.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه استفاده از مواد غذایی جامد می‌تواند به میزان قابل توجهی در احساس سیری نقش داشته باشد بنابراین بهتر است به جای مصرف نوشیدنی‌های پرکالری و شیرین از خوراکی‌های جامد سالم همانند سیب و یا هویچ و یا حتی کمی نان سبوس دار برای رفع گرسنگی استفاده کنید.

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در بخش دیگری از این گفتگو کاهش وزن تدریجی را بهترین نوع رژیم لاغری و سبک زندگی سالم دانست و افزود: بسیاری از افراد مبتلا به اضافه وزن و یا درجاتی از چاقی، بدون این که توجه کنند که حجم بالای توده بدنی در چه بازه زمانی ایجاد شده، سعی دارند خیلی سریع به وزن ایده آل برسند، توصیه متخصصان مبنی بر این اصل قرار دارد که دربازه زمانی کوتاه اقدام به کاهش وزن نکنید چرا که بدن انسان از ترکیبی از استخوان، عضله و بافت چربی تشکیل شده و نکته‌ای که باید در رژیم کاهش وزن مد نظر باشد کاهش بافت‌های چربی اضافه است.

وی با بیان این که چربی را نمی‌توان با سرعت بالا از بین برد گفت: هفته‌ای یک کیلو کاهش وزن تا رسیدن به حد مطلوب برای افراد دارای اضافه وزن توصیه می‌شود.

دکتر گلبن سهراب هشدار داد: کاهش وزن سریع خطرناک و نشانه از بین رفتن بافت عضله و یا آب بدن است بنابراین هرگز برای رسیدن به وزن ایده آل نباید از رژیم‌های سفت و سخت و سریع استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد