Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@20:25:53 GMT

«قفقاز ۲۰۲۰»؛ آغاز رزمایش مشترک روسیه با حضور ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۳۵۵

«قفقاز ۲۰۲۰»؛ آغاز رزمایش مشترک روسیه با حضور ایران

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، ✅در این رزمایش که در راستای سند «اقدامات در راستای تحکیم اعتماد و امنیت» وین مربوط به سال ۲۰۱۱ برگزار می شود، از جدیدترین  تجهیزات و دستاوردهای دفاعی و رزمی، سیستم های ضد موشکی، موشکی، هواپیماهای جنگنده، هلی کوپتر و سایر تسلیحات به روز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه نیز امروز در گزراشی اعلام کرد: در این رزمایش، مسائل مربوط به بکارگیری نیروی نظامی ائتلاف کشورها برای تامین امنیت نظامی در جنوب غربی روسیه تمرین می شود. 

 رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ در دو مرحله تا روز ۲۶ سپتامبر (روز شنبه هفته آینده) برگزار می شود که در مرحله اول ارگان های فرماندهی نظامی به طراحی اقدامات نظامی باتوجه به شرایط نظامی و سیاسی خواهند پرداخت و در مرحله دوم هم شرکت واحدهای نظامی در اقدامات جنگی تمرین خواهد شد.

این رزمایش برای تحکیم اعتماد و همکاری بین کشورهای واقع در جنوب روسیه و تامین امنیت و ثبات با شرکت کشورهای منطقه برگزار می شود. 

 در این رزمایش ۱۰ لشکر و واحدهای نظامی نیروی زمینی و پدافند هوایی و واحدهای دریایی ناوگان روسیه در دریای خزر و دریای سیاه و نیز واحدهای گارد ملی روسیه و وزارت موقعیت های اضطراری این کشور شرکت دارند.

  این رزمایش در میدان های نظامی حوزه نظامی جنوب روسیه شامل «پرودبوی»، آشولوک» و «کاپوستین یار» و پایگاه های هوایی «آرزگیرسکی» و «کوپانسکی» برگزار می شود. 

به گزارش وزارت دفاع روسیه، در دریای خزر و دریای سیاه تمرین های نظامی دریایی برگزار می شود و ناوهایی از ایران نیز در دریای خزر با روسیه همکاری خواهند کرد. 

در رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ بیش از ۲۵۰ دستگاه تانک، حدود ۴۵۰ نفربر زرهی و بیش از ۲۰۰ عراده توپ و سیستم های موشکی و آتشباری بکار گرفته می شوند. 

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، در رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ ، مجموعه های پدافند موشکی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ بکار گرفته می شوند و بیش از ۵۰ هواپیما در آن شرکت دارند که ازجمله نیروهای نظامی را در مناطق رزمایش پیاده کرده اند. 

 

اخبار مرتبط آغاز بزرگترین رزمایش نظامی در تاریخ معاصر روسیه با حضور چین+ تصاویر برگزاری رزمایش روسیه در منطقه کریمه

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا رزمایش روسیه قفقاز 2020 رزمایش مشترک روسیه و ایران سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برگزار می شود قفقاز ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک