Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس دستگاه قضا گفت: بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از چشم دوختن به لبخند یا خشم خارجی‌هاست.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام والمسلمین رییسی، در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ 8 ساله، بر لزوم بازخوانی تاریخ دفاع مقدس برای بهره گیری از آموزه‌ها و عبرت‌های آن تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس قوه قضاییه با اشاره به همزمانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اوج گیری تقابل جریان مقاومت اسلامی با آمریکا و صهیونیست ها، تصریح کرد: نسخه دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به عنوان یک الگوی فرهنگ ساز و تاریخ ساز در مردم و مسئولان ما تبلور یافته و مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: دفاع مقدس تجلی ایمان و اخلاص، صبر و توکل، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و ولایتمداری و فتح الفتوح ملت ایران بود که به الگوی مقاومت برای جهانیان تبدیل شده و کسانی که به عزت و اقتدار حاصل از این رویداد عظیم بی توجهند، باید به عبرت‌های آن توجه کنند.

تولید قدرت از مهم‌ترین دستاورد‌های دفاع مقدس بود
رئیس قوه قضاییه، «تولید قدرت» را از مهم‌ترین دستاورد‌های دفاع مقدس عنوان کرد و با تأکید بر استفاده هوشمندانه از ابزار قدرت برای ابراز قدرت، گفت: جهشی که از نظر صنعتی و علم و فناوری در کشور به وجود آمده، در پرتو دفاع مقدس شکل گرفته و توان موشکی امروز ما محصول مجاهدت، خودباوری و ایثارگری بهترین فرزندان این سرزمین است.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: باید برای نسل جوان گفته شود که چگونه ملتی که در شرایط سخت اقتصادی و سیاسی و نظامی قرار داشت، با دست خالی، اما با ایمان و اراده در برابر دشمن و جبهه متحد کفر جانانه ایستاد و به پیروزی و موفقیت‌های بزگ دست یافت.

مکتب شهید سلیمانی در پرتو دفاع مقدس شکل گرفت
رئیس قوه قضاییه، «انسان سازی» را یکی دیگر از ابعاد و دستاورد‌های مهم دفاع مقدس دانست و گفت: مکتب شهید سلیمانی در پرتو دفاع مقدس شکل گرفت و تربیت انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی در کشور و حتی فراتر از مرزها، از برکات و توفقیات جنگ بود که نمونه بارز آن شهید ابومهدی المهندس است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: پیوندی که بین هویت اسلامی ما، هویت ملی ما و هویت انقلابی ما به وجود آمده، در پرتو دفاع مقدس حاصل شده و اگر ابعاد دفاع مقدس به طور دقیق تبیین شود، می‌توانیم با تکیه بر فرهنگ ایثار، جهاد و خودباوری بر مشکلات امروز نیز قائق آییم و کشور را بسازیم.

گره زدن مشکلات کشور به اخم و لبخند دشمن خطای فاحش است
رئیس قوه قضاییه، گره زدن حل مشکلات با تحولات خارجی را اشتباه راهبردی جدی دانست و گفت: برخی ممکن است به لفظ نگویند، اما حل مسائل کشور را منوط به روشن شدن نتیجه انتخابات کشور‌های دیگر می‌دانند، اما هر جا به دستان خارجی‌ها و اخم و لبخند آن‌ها نگاه کردیم، دچار مشکل و وقفه شدیم.

کشور را باید با اتکا به خدا و توان خود بسازیم
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر «گره گشا بودن روحیه جهادی در همه عرصه‌ها و در تمام دوره ها»، تصریح کرد: مشکلات کشور در پرتو ایمان و اخلاص و صبر و روحیه جهادی حل شدنی است و هر جا مردم و نیرو‌های انقلابی با روحیه جهادی وارد عرصه شدند، نتایج خوبی به دست آمده است.

آمریکا بدعهد است؛ اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند
رئیس قوه قضاییه با انتقاد از بدعهدی آمریکا در نقض قوانین بین الملل و حقوق معاهدات، سیاست‌های سردمداران کاخ سفید را شکست خورده دانست و با تأکید بر مطالبه گری از اروپایی ها، به اروپایی‌ها نیز توصیه کرد به جای سخنرانی و صدور بیانیه، به تعهدات خود عمل کنند.

رابطه حقارت بار با اسرائیل سودی برای حکام خودفروخته ندارد
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را «نمایش حقارت حکام خودفروخته» این کشور‌ها توصیف کرد و گفت که این اقدام ذلت بار سودی برای این کشور‌ها ندارد و تنها راهبرد کارآمد امروز، «مقاومت فعال و مقتدرانه در برابر دشمنان» است.

در اجرای عدالت هیچ مانع و حد و مرزی نمی‌شناسیم
رئیس قوه قضاییه، مهم‌ترین موضوع برای دستگاه قضایی را مصالح مردم و دفاع از حقوق عامه و عمل به موازین قانونی و شرع در اجرای عدالت عنوان کرد و خطاب به کسانی که دنبال فضاسازی علیه نظام و سیستم قضایی هستند، متذکر شد که هیچ حد و مرز و مانعی نمی‌تواند خللی در مسیر دستگاه قضایی به وجود آورد.
رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش وزیر دادگستری درباره عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: تأمین معیشت مردم و کالا‌های اساسی مورد نیاز آن‌ها از مهم‌ترین مسائل است که بار‌ها بر آن تأکید شد و باز هم تأکید می‌کنم همه باید تلاش کنند تا در اقتصاد ثبات ایجاد شود و هر چه بیشتر به مردم اطمینان دهیم بازار ثبات دارد و آن‌ها احساس کنند فرایند تولید تا مصرف مدیریت شده است، امنیت خاطر بیشتری پیدا خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گره زدن مشکلات داخلی حجت الاسلام والمسلمین پرتو دفاع مقدس قوه قضاییه مهم ترین کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) در حالی آغاز به کار کرد که غرفه استان فارس همچنان پر رونق میزبان مسئولان ارشد کشور و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بود. بر اساس آخرین آمار دریافتی تا بعدازظهر دیروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه تعداد کل مذاکرات تجاری و غیرتجاری در غرفه استان فارس سه رقمی شد و از یکصد مذاکره گذشت.

ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس در بخش‌های مختلف به شکلی است که چشم هر بیننده و مراجعه کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

«میثم لطفی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری استخدامی کشور»، «محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی»، «حسن‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی»، «عباسی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور»، «فولادگر، معاون کسب و کار وزیر صمت»، «علیخانی رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور»، «رئیس میزصادرات سازمان توسعه و تجارت ایران»، «دبیر دوم سفارت سنگال»، استاندار بوشهر، تعدادی از معاونان استانداری‌های بوشهر، سمنان و قزوین به همراه مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ تامین مالی کشور و یک هیئت مذاکره کننده بزرگ روسی از نزدیک با توانمندی‌های استان فارس آشنا شدند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) ابتدای هفته جاری با حضور فارس و ۳۰ استان دیگر کشور در محل نمایشگاه‌های بین اللملی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه در حالی بعدازظهر امروز به کار خود پایان می‌دهد که تا بعدازظهر دیروز در این رویداد ۲۰ محصول جدید استان فارس در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی و چندین تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ۵ روزه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.

استان فارس نیز با تاکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس