Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا حیدری امروز در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رویکرد آمریکا و کشورهای منطقه در این روزها و همچنین نوع فعال کردن مکانیزم ماشه و فضاهایی که شکل گرفته نشان می‌دهد که حساسیت شرایط کنونی اگر از شرایط زمان جنگ بیشتر نباشد، کمتر هم نیست و لذا همه بخش‌ها و مجموعه‌های کشور، در عمل، باید نسبت به حفظ و تقویت وحدت و انسجام اقدام کنند و فضا را به سمت همراهی و تعامل ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای شهر مشهد یادآور شد: بعدازظهر 31 شهریورماه سال 59 بود که هواپیماهای عراقی به حریم کشور ما تجاوز کردند و مراکز حساس و خاصی چون فرودگاه‌ها را مورد اصابت موشک‌ قرار دادند و همین تجاوز، نقطه آغازی برای ورود نیروهای پیاده دشمن در طول مرز مشترک ایران با کشور عراق شد.

وی ادامه داد: براساس اسناد موجود، مقامات عراقی اذعان کردند که هدف آنها، تصرف چندکیلومتر از خاک ایران نیست، بلکه درصدد سرنگونی جمهوری اسلامی بوده‌اند.

حیدری در ادامه گفت: اینکه رژیم بعثی، خیال باطل رسیدن به تهران در کمتر از یک هفته را در سر می‌پروراند ولی با همت و دلاورمردی‌های ارتش، بسیج، نیروهای مردمی و سپاه پاسداران، یک ماه پشت دروازه‌های خرمشهر ماندند؛ بعد هم به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و نرسیدن تجهیزات، خرمشهر سقوط کرد.

رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه ملت ایران با عزمی جدی و راسخ در مقابل این تهاجم ایستادگی کرد و بیش از 300 هزار شهید، تعداد زیادی جانباز، ایثارگر و آزاده را در این راه تقدیم کرد، افزود: به خاطر همین رشادت‌ها و ایثارگری‌ها، علیرغم همه سختی‌ها و مرارت‌ها، حتی یک وجب از خاک ایران سرافراز در اختیار دشمن بعثی قرار نگرفت.

حیدری جنگ تحمیلی را عرصه تقابل جبهه فتوت و انسانیت با جبهه قساوت، خون‌ریزی و کینه‌ورزی توصیف و خاطرنشان کرد: جلوه دیگری از این تقابل اندیشه، فکر و نگاه را در نحوه مواجهه با اسرا شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه رژیم بعثی هر زمان که در جبهه نظامی با شکست روبرو می‌شد، برای جبران آن، حمله موشکی به مراکز مسکونی و کشت و کشتار مردم بی‌گناه را در دستورکار قرار می‌داد، آن روزهای سخت را اینگونه توصیف کرد: نمونه این تجاوز و کشتن مردم بی‌گناه را در شهرهایی چون دزفول، اندیمشک، گیلان‌غرب و تهران شاهد بودیم. در چنین شرایطی، خلبان نیروی هوایی جمهوری اسلامی به دلیل تردد خودرو غیرنظامی، تخریب یکی از پل‌های واقع در خاک عراق را به تعویق می‌اندازد تا جان مردم عادی به خطر نیفتد.

حیدری تصریح کرد: نگاه، فکر و اندیشه غالب بر جنگ تحمیلی به عنوان یک فرهنگ می‌تواند مورد توجه تمامی مجموعه‌های پایبند به عدالت، آزادی و نهضت‌ها و جنبش‌های آزادی‌بخش قرار گیرد، همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرمودند، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ایران و عراق یک دانشگاه است.

رییس شورای شهر مشهد نوع خلوص و صداقت نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در جریان جنگ تحمیلی را در تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌نظیر و منحصر به فرد دانست و افزود: در مقابل تمام این ایثارگری‌ها و رشادت‌های نیروهای غیور دریایی، زمینی، هوایی ارتش، سپاه پاسداران و بسیج مردمی سرتعظیم فرود می‌آوریم و آنها را ارج می‌نهیم.

وی در ادامه با اشاره به شهدای هویزه، گفت: چهره برجسته این شهدا، شهید علم‌الهدی است؛ با رصد و بررسی شهدای هویزه درمی‌یابیم که اکثر آنها دانشجویان دانشگاه شریف، دانشگاه پزشکی تهران، مشهد و نخبگانی بودند که تحصیل در خارج را برای حضور در جنگ و دفاع از خاک، انقلاب و ایران رها کردند.

حیدری تصریح کرد: اینکه ما در چه نقطه‌ای بودیم و الان در جایگاهی ایستاده‌ایم، نکته‌ای قابل تامل و نیازمند آسیب‌شناسی است؛ افق‌های جدیدی باید در این بحث باز کنیم و این افق جدید باید ما را به سمت‌وسویی هدایت کند که احیاگر مجدد امید و اعتماد عمومی در جامعه باشد.

وی اظهار کرد: نگاه فداکارانه‌‌ای که در دوران جنگ تحمیلی بر فضای عمومی جامعه ما حاکم بود، الان هم غالب است و اگر کشور مورد کوچکترین تعرضی قرار گیرد، همان فضا مجدد احیا می‌شود، البته باید بپذیریم که کاستی‌هایی وجود دارد و افق‌های جدید جامعه را به سمت مشارکت، همکاری، انسجام و وحدت بیشتر و تجدیدنظر در برخی از شیوه‌ها و روش‌هایی که در گذشته حاکم بوده، سوق دهیم.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه صحبت‌های خود از تمرکز همه رزمندگان اسلام برای صیانت از ایران زمین در دوران جنگ تحمیلی سخن گفت و عنوان کرد: در آن زمان، حفظ کشور و نظام، اولویت نخست بود و نگاه‌ها و جریان‌های سیاسی جایگاهی نداشت؛ چه بسیار فرماندهان و شهدایی که از گرایشات مختلف در این عرصه ایثارگری و رشادت کردند.

حیدری گفت: آیا تهدیدات جنگ الان کمتر از تهدیدات زمان دفاع مقدس است؟ در آن زمان تهدیدها و مخاطرات شفاف و قابل احصا بود ولی امروز این تهدیدها جنس نرم‌افزاری و به مراتب پیچیده‌تری به خود گرفته است، امروز هم باید به همان انسجام، وحدت، هماهنگی و همکاری زمان جنگ برگردیم و از پرداختن به رویکردها و نگاه‌هایی که برهم‌زننده فضای انسجام و وحدت جامعه است، برحذر باشیم؛ متاسفانه این نگاه و رویکرد همچنان در جامعه ما ملموس و ادامه‌دار است.

وی، هفته بزرگداشت دفاع مقدس را فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین افق‌های جدید و حرکت به سمت فضای امیدآفرینی و اعتماد در جامعه برشمرد و گفت: در شرایط کنونی، کارآمدی، ایجاد امید و اعتمادسازی از اهمیت والایی برخوردار بوده و براساس همین جایگاه و اهمیت، شورای پنجم و مدیریت شهری به عنوان یک اصل به آن توجه و تاکید داشته است.

حیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم بر مبنای عهد و پیمانی که با مردم بستیم، در جهت حفظ، صیانت و احیای ارزش‌هایی که شهدا و جانبازان و ایثارگران بر آن تاکید داشتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، تلاش کنیم و نسبت به آنها وفادار باشیم؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، 3 رکن و اساس این ارزش‌ها هستند.

وی در ادامه گفت: همه جریان‌ها و نگرش‌ها را به بازنگری و بازاندیشی در این نگاه و رویکرد، آن هم در شرایط ویژه کنونی دعوت می‌کنیم.

افزوده شدن 386 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل مشهد

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور صد و ششمین جلسه علنی بر رویکرد شورای پنجم برگسترش حمل و نقل پاک و پیاده محور تاکید کرد.

مجتبی بهاروند ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روزی که در شورای پنجم به عنوان رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک انتخاب شدم سرمایه‌گذاران ناوگان اتوبوسرانی در عرصه میدان شهدا تجمع کرده بودند و نسبت به سوء تدبیری که 10 سال از آن رنج می‌کشیدند، اعتراض داشتند.

وی افزود: روز بعد، شاهد تجمع تاکسیرانان فرودگاه بودیم و روزهای آتی نیز دیگر دست در اندرکاران این حوزه، تجمعات خود را آغاز کردند. این تجمع‌ها که همگی به حق بودند، حدود 6 ماهی طول کشید و پس از آن، بسیاری از معضلات این عزیزان حل شدند.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه عمده فعالان حوزه حمل و نقل شهری، از برخوردهای قهری و قضایی که در سال‌های گذشته علیه آنان صورت می‌گرفت، ناراضی بودند، گفت: در این راستا تمام تلاش بنده بر این بود که این برخوردهای قهرآمیز را به سوی گفت‌وگو، مدارا و تفاهم پیش ببریم.

بهاروند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مدیریت شهری مشهد و افزوده شدن 386 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل مشهد را نتیجه پیگیری‌های کمیسیون حمل و نقل شورای شهر طی سه سال اخیر برشمرد و گفت: این در حالی است که قیمت هر اتوبوس از 500 میلیون تومان، به حدود 3میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: به توان‌یابان عزیز هم توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و تخفیفی 50 درصدی برای 60 سفر با تاکسی و 60 سفر رایگان با اتوبوس و قطارشهری در ماه را برای این بزرگواران مصوب کرده‌‌ایم.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: شرکت‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری میلیاردها تومان عوارض عقب افتاده و جریمه دیرکرد طی سالیان را بدهکار بودند. از این رو به سوی ایجاد تفاهم نامه‌ای با انجمن صنفی اتوبوسرانی برون شهری پیش رفتیم که دستاورد آن پرداخت عوارض به صورت آنلاین و بخشودگی جریمه دیرکردها بود.

بهاروند صدور بلیت الکترونیکی سفر را از دیگر اقدامات شوراری شهر طی سه سال اخیر دانست و گفت: سالیان سال بود که دلالان و سودجویان در ترمینال‌ها سرازیر می‌شدند و بازار سیاه فروش بلیت برای خودشان به راه انداخته بودند. از این رو سامانه صدور بلیت الکترونیکی را راه اندازی کردیم.

اهم مصوبات صد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد

اعضای شورای شهر در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر چهار لایحه پیشنهادی شهرداری شامل توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و بهای خدمات صدور پروانه فعالیت موتورسیکلت‌ها، لایحه انتشار اوراق صکوک اجاره برای خرید اتوبوس، مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری تصویب لایحه صورت‌جلسه افراز نهایی پروژه مسکونی مجتمع ارزان قیمت واقع در اراضی گلشهر (کوثر) و تثبیت یا تغییر نام‌های تکراری برخی معابر سطح شهر را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

تصویب لایحه تثبیت یا تغییر نام‌های تکراری برخی معابر سطح شهر به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به تثبیت یا تغییر نام‌های تکراری برخی معابر سطح شهر به شرح موارد ذیل اقدام کند:
الف-دادگر
۱- نام خیابان دادگر منشعب از خیابان احمدآباد به نام دادگر تثبیت شد.
۲- زیرنویس خیابان وکیل‌آباد ۶۷ با حفظ شماره به نام دادگستر تغییر یافت.
ب- حافظ و حافظیه
۱- نام بلوار حافظ منشعب از بلوار وکیل‌آباد تا خیابان ویلا، به نام حافظ تثبیت شد.
۲- نام بلوار حافظیه منشعب از بلوار پیروزی به نام بلوار عماد خراسانی تغییر یافت.
ج-بهارستان
۱- نام خیابان شهید کاوه ۱۰ به نام بهارستان تثبیت شد.
۲- زیرنویس خیابان سجاد ۷ به نام بهار تغییر یافت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد دفاع مقدس شورای شهر وحدت رییس شورای شهر مشهد حمل و نقل و ترافیک ششمین جلسه علنی دستگاه اتوبوس جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ روح اله صلبی گفت: تا ۲۵ اردیبهشت امسال، همه مجوز‌های کاغذی باید الکترونیکی شود.

صلبی درباره مهلت دریافت شناسه یکتا گفت: وزارت اقتصاد در اجرای قوانین و مقرراتی که وضع شده، از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار در حوزه درگاه ملی مجوز‌ها به دنبال تسهیل این فرآیند است تا در دو حوزه ثبت مجوز جدید و تبدیل شناسه‌های قدیمی که به نوعی شناسه‌های کاغذی بوده، اقدام کند.

وی افزود: در این حوزه نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای جهت تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید نیست و فقط زمانی که صاحبان کسب و کار و اصناف بابت این موضوع صرف خواهند نمود شاید بین دو دقیقه یا کمتر از آن می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان ادامه داد: برای تمدید مجوز‌های کسب و کار نیازی به مراجعه حضوری به واحد‌های صادرکننده مجوز نیست، زیرا در همه ساعات شبانه روز می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها نسبت به تمدید یا صدور شناسه یکتا اقدام کنند.

صلبی گفت: افراد برای تمدید یا صدور شناسه یکتا با داشتن اطلاعات کد صنفی، کد پستی و کد ملی خود با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار به سادگی می‌توانند به این کار اقدام نمایند.

وی ادامه داد: صاحبان کسب و کار و اصنافی که اقدام به دریافت شناسه یکتا کنند در آینده جهت دریافت خدمات دولتی اعم از تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، خدمات حوزه تأمین اجتماعی و بسیاری خدمات دیگر با مشکلی مواجه نخواهند شد.

صلبی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا ۲۵ اردیبهشت امسال است و لذا از همه صاحبان کسب و کار و اصناف خواهشندیم تا نسبت به دریافت شناسه یکتا هر چه سریعتر اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان