Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، حسین خدرویسی،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار خانوار با جمعیتی معادل پنج میلیون و  ۲۹۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: این جمعیت شامل خانواده‌های معشیت‌بگیر، خانواده‌های تبصره ۱۴ و افرادی هستند که به صورت تک‌خدمتی یا چندخدمتی از خدمات امداد بهره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تشریح ویژگی‌های جمعیتی جامعه هدف کمیته امداد، تاکید کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سالمند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانواده، حدود ۷۵۰ هزار نفر دانش‌آموز، بیش از ۸۰ هزار دانشجو و بیش از ۸۰ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۱۷۴ هزار و ۳۰۷ نفر در طرح محسنین تحت حمایت خدمات کمیته هستند، اظهار کرد: در طرح محسنین، فرزندانی که سرپرست آنها به دلایلی از جمله بیماری توان و صلاحیت سرپرستی از کودکان را ندارند، تحت حمایت امداد قرار می‌گیرند.

خدرویسی با اشاره به پیچیدگی‌ها و ابعاد مختلف مساله فقر در کشور، گفت: کمیته امداد به تنهایی مسئول رفع فقر و محرومیت‌زدایی در جامعه نیست؛ بلکه این نهاد فقط به‌عنوان یک دستگاه پیشرو در خدمات محرومیت‌زدایی در خدمت محرومان جامعه است.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد تنها در محرومیت‌زدایی و کمک‌های مالی خلاصه نمی‌شود، گفت: خدمت به دانشجویان و دانش‌آموزان اولویت کمیته امداد است.

با توجه به شرایط کرونا و آموزش مجازی، در مهرماه ۵۰ هزار تبلت در مرحله اول تحویل دانش‌آموزان نیازمند خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا مشکلی در آموزش آنها ایجاد نشود.
 
 خاطرنشان کرد: در 6 ماهه سال جاری 8هزار کمک ‌هزینه جهیزیه به مددجویان ارائه شده است و تا پایان سال نیز ۵۰ هزار فقره جهیزیه به پسران و دختران تحت پوشش ارائه خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، در پایان سال هیچ پشت نوبتی در انتظار دریافت جهیزیه نخواهیم داشت.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار سبد معیشتی برای خانواده‌های تحت حمایت در حال توزیع است، گفت: توزیع سبد معیشتی در نقاط شهری پایان یافته است و تحویل سبد به خانواده‌های روستایی در حال انجام است.
 
خدرویسی به ایجاد صندوق جبران خسارت برای مددجویان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به صورت مستقل یک صندوق حمایتی برای مددجویان خود ایجاد کرده است که جان و مال و کسب و کار مددجویان را تحت پوشش قرار می‌دهد و بیشتر از مراکز بیمه‌ای، با دقت و سرعت بیشتر و همراه با حفظ کرامت مددجویان، در صورت ایجاد خسارت جبران خواهد کرد.
 
وی با اشاره به موضوع بیمه مکمل مددجویان گفت: بیمه پایه مددجویان به سازمان بیمه سلامت منتقل شده است و برای کمک هزینه درمانی به مددجویان واحدهای درمان کمیته امداد در حال خدمت به مددجویان و به خصوص بیماران صعب‌العلاج است.
 
خدرویسی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و فعالیت‌های کمیته امداد در این راستا، افزود: کمیته امداد همسو و هماهنگ با دولت و ستاد مبارزه با کرونا کشور، ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا را تشکیل داده و در سراسر کشور اقداماتی همچون آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و همچنین به طور خاص پرداخت ۱۰ میلیون تومان به خانواده بیماران کرونایی انجام داده است.
 
وی توانمندسازی مددجویان را مهمترین ماموریت کمیته امداد دانست و گفت:کمیته سال گذشته ۲۲۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته به خودکفایی رسیده و از حمایت امداد خارج شده‌اند.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد سلامت خانواده دانشجو کمیته امداد تحت حمایت تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان از توزیع ۴ هزار و ۲۶۵ سری جهیزیه بین نوعروسان این استان خبر داد. - اخبار استانها -

جلال شیخ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، گفت: ترویج گسترش فرهنگ ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار یکی از اهداف نهاد کمیته امداد است.

او با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان اضافه کرد: این نهاد با مشارکت خیرّان و کمک به نوعروسان زمینه‌های سبک زندگی ساده را فراهم کرده‌است.

توزیع 62 میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان اعلام کرد: 4 هزار و 265 سری جهیزیه با مبلغ 127 میلیارد تومان بین مددجویان این استان در سال 1402 توزیع شده‌است.

شیخ‌پور بیان کرد: جهیزیۀ توزیع‌شده بین نوعروسان لرستان شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی و اجاق گاز است که بین مددجویان در تمام شهرهای این استان توزیع شده‌است.

او خاطرنشان کرد: هیچ نوعروس پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه در لرستان وجود ندارد و تلاش می‌کنیم که لوازم ضروری زندگی برای مددجویان را در امسال نیز تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان با تأکید به کمک به ایتام، زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال‌ برای مددجویان این استان یادآور شد: 12 هزار و 585 مورد فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده‌است.

شیخ‌پور با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: 922 میلیارد تومان فرصت شغلی در سرفصل‌های کشاورزی دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برای مددجویان لرستان ایجاد شده‌است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است