Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:03:23 GMT

اختراع نخستین دستگاه تنفسی انفرادی توسط دو جوان ایرانی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۲۸۴

اختراع نخستین دستگاه تنفسی انفرادی توسط دو جوان ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها در میان خبرهای تلخ ویروس کرونا که از همه جا به گوش می‌رسد، خبرهای خوبی هم که سرشار از حس امید است در شرف اتفاق است؛ یکی از این خبرهای خوب «اختراع دستگاه تنفس انفرادی» است که به دست آیدین اسلاملو و مهدی شهبازی دو نفر از جوانان این مرز و بوم طراحی و تولید شده است.

مخترع این دستگاه که علاوه بر دندانپزشکی دانش آموخته رشته الکترونیک نیز هست، در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره این دستگاه، اظهار داشت: دستگاه تنفس انفرادی، هوای تنفس را عاری از هر گونه آلاینده، باکتری، ویروس و ذرات ریز گرد و غبار می‌کند و برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و هر گونه بیماری که از طریق تنفس انتقال می‌یابد کاربرد به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی شهبازی افزود: این دستگاه در چندین مدل و با توجه به نیاز افراد و با قیمت‌های متفاوت تولید و عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این دستگاه چند منظوره بوده و تنها برای مقابله با کرونا طراحی نشده است، بلکه از این دستگاه می‌توان در زمان وارونگی و آلودگی هوا نیز استفاده کرد.

دیگر مخترع دستگاه تنفسی در ارتباط با ایده ساخت این دستگاه گفت: در فروردین سال جاری و با تعطیلی کسب و کارها و مطب‌ها، به دلیل استرس حاصل از همه گیری ویروس کرونا به فکر راه‌حلی برای رفع مشکل افتادیم.

آیدین اسلاملو اضافه کرد: ساخت وسیله‌ای که کادر درمان، پزشکان و عموم مردم را بتواند از آلودگی تنفسی با ویروس کرونا محافظت کند. بر همین اساس بعد از حدود یک ماه تلاش بی وقفه اولین نمونه‌ی آزمایشی را طراحی و تولید کردیم.

وی اذعان داشت: این دستگاه توسط مرکز کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی در آزمایشگاه مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار گرفته است که نتایج آن کاملاً مثبت بوده است و در تاریخ ٢٢ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مرکز مالکیت معنوی ثبت اختراعات به ثبت رسیده و اکنون در حال انجام مراحل پایانی است.

مخترع این دستگاه اضافه کرد: این دستگاه که برای افراد با ریسک بالای سلامتی مانند بیماران قلبی و عروقی و بیمارهای تنگی نفس بسیار مناسب است به زودی در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5029403

منبع: مهر

کلیدواژه: اختراع و مخترعان ثبت اختراع ویروس کرونا ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد چهل سالگی دفاع مقدس بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل دستگاه تنفس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در تهران

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • نخستین قهرمانی ستاره تیم ملی ایران با باشگاه قطری + عکس
  • نخستین قهرمانی ستاره ایران با باشگاه قطری
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری