Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آلمان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران مدعی رهگیری هواپیماهای  نظامی روسیه بر فراز بالتیک شد.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که یک فروند جنگنده «یوروفایترتایفون» این کشور مستقر در پایگاه «آماری» در استونی  روز یکشنبه موفق به رهگیری دو فروند هواپیمای نظامی روسیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آلمان مدعی است که این جنگنده یوروفایتر با پرواز سریع موفق شده یک فروند جنگنده «سوخو-27» و  یک فروند بمب افکن «ایلوشین-20» روسیه را بر فراز دریای بالتیک شناسایی و رهگیری کند. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه تاکنون در زمینه ادعای آلمان هیچگونه واکنشی از خو نشان نداده است.

مرکز فرماندهی پدافند هوایی شمال آمریکا  نیز روز شنبه از ورود  چهار فروند هواپیمای نظامی روسیه به این منطقه شد. مرکز پدافند هوافضای  شمال آمریکا شنبه شب  به وقت تهران اعلام کرد  دو فروند جنگنده «سوخو-۳۵»  و دو فروند بمب افکن «توپلوف-۱۶۰» روسیه شب گذشته (به وقت محلی) سه نوبت وارد منطقه پدافند هوایی آلاسکا شدند. این مرکز مدعی شده به دنبال این حادثه یک جنگنده «اف-۲۲ رپتور» و یک هواپیمای هشدار سریع «ایی -۳» این هواپیاهای روسیه را شناسایی و رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه سه شنبه گذشته از رهگیری و همراهی یک فروند هواپیمای راهبردی آمریکا بر فراز دریای «برینگ» و دریای «اوخوتسک» خبر داد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک فروند جنگنده "میگ-۳۵ " و یک "سوخو-۳۵ " یک بمب افکن "لنسر-بی ۱" آمریکا را بر فراز دریای رینگ و اخوتسک همراهی کردند.»

 این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که فعالیت‌های جاسوسی ناتو نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافته و هواپیماهای جاسوسی آن هر روز نزدیک مرزهای روسیه شناسایی می‌شوند. روسیه هشدار داده که پروازهای ناتو و آمریکا نزدیک مرزهای خو را تهدید و به منزله تشدید تنش تلقی می‌کند.

 انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یوروفایتر رهگیری بالتیک فروند جنگنده نظامی روسیه وزارت دفاع یک فروند بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان