Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بنا به این گزارش ، بر جریان کمین نیروهای ارمنستان در مسیر شهرستان مرزی  "تاووز " جمهوری آذربایجان ، "الشن  محمداف " نظامی این کشور جان خود را از دست داد .

 وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در عین حال پی‌آمد تشدید تنش در خط تماس نیروهای دو کشور را بر عهده ارمنستان دانست .

 این  در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین دیشب از سرنگون شدن یک فروند پهپاد نظامی ارمنستان در حریم هوایی این کشور خبر داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیروهای پدافند هوایی این کشور دیشب در ساعت 23 و 12 دقیقه به وقت محلی، یک فروند هواپیمای تاکتیکی بدون سرنشین ارتش ارمنستان در حریم هوایی جمهوری آذربایجان در مسیر شهرستان مرزی تاووز را  شناسایی و سرنگون کردند .

در پی درگیری‌های نظامی ماه جولای گذشته میان نیروهای جمهوری آذربایجان و  ارمنستان که منجر به تلفات جانی در هر دو طرف شد، تنش میان دو کشور افزایش یافته است .

برچسب‌ها آذربایجان باکو ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان باکو ارمنستان آذربایجان باکو ارمنستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از آناتولی، به دنبال درگیری پلیس ارمنستان با کسانی که در اعتراض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان و انتقال چهار روستای ارمنی به باکو، سعی داشتند چند بزرگراه این کشور از جمله بزرگراه‌های بین‌المللی را مسدود کنند، ۱۷ نفر در ایروان و ۱۲ نفر در منطقه تاووش ارمنستان دستگیر شدند.

به نوشته آناتولی، پیشتر هیات‌هایی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای تعیین مرزبندی جدید میان دو کشور نشستی برگزار کرده بودند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از برگزاری این نشست از سوی هیات‌های دو کشور در روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) منتشر شد، اعلام شده بود که در مرزبندی جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چهار روستا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون تحت کنترل ارمنستان قرار داشتند، به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

درگیری بر سر قره‌باغ سابقه طولانی و تاریخی دارد ولی درگیر‌های معاصر در قره‌باغ از ابتدای سال ۱۹۹۰ میلادی و همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میان جمهوری‌های تازه استقلال یافته جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز و در سال ۱۹۹۴ پس از کشته شدن ۳۰ هزار نفر از ۲ طرف متوقف شد.

بحران قره‌باغ که در فوریه سال ۱۹۸۸ تبدیل به یک جنگ ویرانگر شد و تا مارس ۱۹۹۴ ادامه یافت، در ناحیه‌ای به همین نام در جنوب جمهوری آذربایجان رخ داد. در این منطقه که عمده جمعیت آن ارمنی هستند با پشتیبانی ارمنستان و مقابله جمهوری آذربایجان یک جنگ تمام عیار شکل گرفت و حدود ۶ سال به طول انجامید که طی آن حدود ۳۵ هزار نفر کشته و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز آواره شدند.

پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش بس به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا ۶ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه مستقر شدند و تلاش برای برقراری آتش بس بین طرفین را آغاز کردند ولی در ۳۳ ماه گذشته، آتش بس بین طرفین آذری و ارمنی بار‌ها نقض شده است

دیگر خبرها

  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است