Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@05:15:42 GMT

سردار دل‌ها در کتاب‌های درسی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۹۱۲

سردار دل‌ها در کتاب‌های درسی

خبرگزاری میزان-مسوولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی تصاویر و محتوای مرتبط با «سردار شهید قاسم سلیمانی» به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اضافه کردند.

خبرگزاری میزان - تسنیم نوشت: بخش‌های مختلف کتاب‌های درسی دانش‌آموزان حالا میزبان تصاویر و محتوای مربوط به «سردار شهید قاسم سلیمانی» است؛ سال گذشته بود که پس از شهادت «سردار سلیمانی» مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از ورود درس شهید سلیمانی به کتاب‌های درسی خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب آمادگی دفاعی، مطالعات اجتماعی، دین و زندگی، تاریخ معاصر، استان شناسی و ... بخشی از کتاب‌های درسی هستند که تصاویر و محتوای مربوط به «سردار شهید قاسم سلیمانی» در آن‌ها لحاظ شده است.

در همین رابطه، علی محبی؛ سرپرست برنامه‌ریزی درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی می‌گوید: سعی شده است به نوعی در بیشتر کتاب‌های درسی درباره سردار سلیمانی و شهدای شاخص مطالبی لحاظ شود، اما بیشترین محتوا در کتاب‌های درسی مطالعات اجتماعی دانش‌آموزان است.

در کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم درس هفتم به نام " سرباز اسلام؛ سردار دلها" نامگذاری شده است که از ابتدای تولد "سردار قاسم سلیمانی" در یکی از روستا‌های کرمان تا حضور او در جبهه، عراق و سوریه و مبارزه با داعش و در نهایت شهادتش به دست آمریکا را روایت می‌کند.

در کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم، درس ششم به نام "الگو‌ها و اسوه‌های پایداری و مقاومت" اختصاص دارد که بخشی از آن به معرفی شهدای نوجوان، شهدای مدافع حرم و "سردار شهید قاسم سلیمانی" و مبارزه او با داعش می‌پردازد.

در کتاب تاریخ معاصر پایه یازدهم، درس "مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب مقاومت" لحاظ شده است که به تلاش او برای شکل‌گیری و تقویت هسته‌های مقاومت در منطقه از جمله حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و ... اشاره می‌کند.

در کتاب استان شناسی استان کرمانشاه به معرفی "سردار شهید قاسم سلیمانی" و پیام رهبر انقلاب پس از شهادت او پرداخته شده است.

در کتاب دین و زندگی ۱ پایه دهم تصویر و بخشی از وصیت نامه "سردار شهید قاسم سلیمانی" در ابتدای کتاب درسی آمده است.

در کتاب تاریخ اسلام ۱ پایه دهم در ابتدای کتاب تصویر و بخشی از صحبت‌های رهبر انقلاب درباره «سردار شهید قاسم سلیمانی»ذکر شده است.

در همین زمینه: فیلمی دیده نشده از مهر و محبت شهید سلیمانی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی سردار سلیمانی کتاب های درسی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.
برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir در نظر گرفته شده است.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی