Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع عصر دوشنبه در بازدید میدانی از مناطق سیلزده شهرستان تالش اظهار کرد: میزان بارندگی در این شهرستان به نسبت بارش های درازمدت، بی سابقه بوده و طی مدت چهار ساعت بالغ بر ۲۴۰ میلی متر باران باریده و حجم بارش ها در طول شبانه‌روز گذشته از ۳۰۰ میلی متر تجاوز کرده است.

وی افزود: به دنبال اعلام هواشناسی مبنی بر پیش بینی وقوع بارندگی در غرب گیلان، به مردم و کشاورزان در سطح گسترده اطلاع رسانی شده بود و میزان خسارت‌ها با وجود حجم زیاد بارندگی، به دلیل همکاری های مناسب، کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: نیروهای امدادی به محض وقوع سیل در منطقه حضور داشتند و از صبح روز گذشته نیز مدیران مرتبط استانی به صورت میدانی پای کار بوده و بر روند خدمات رسانی ها نظارت می کنند.

زارع بیان کرد: به دلیل حجم بالای آب و طغیان رودخانه ها بخشی از تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی، جاده های روستایی و منازل مسکونی آسیب دیده و  ۱۰ واحد مسکونی روستایی به صورت کامل تخریب و به تعدادی از واحدها نیز بین ۱۰ تا ۹۰ درصد آسیب وارد شده است.

 وی به حضور کارشناسان بنیاد مسکن در تالش و انجام برآورد میزان خسارت های وارده به منازل مسکونی اشاره و خاطرنشان کرد: از تعداد ۶ جاده ارتباطی مسدود شده روستایی، راه سه روستا بازگشایی شده و بقیه نیز به سبب حجم بالای گل و لای تا فردا بازگشایی می‌شود.

استاندار گیلان گفت: بخش اعظمی از قطعی آب، برق و گاز تا امشب رفع خواهد شد و بخش باقیمانده نیز تا فردا وصل می شود و به آن دسته از افرادی که منازلشان به صورت گسترده آسیب دیده، هلال احمر و دیگر دستگاه ها امدادرسانی می کنند.

 وی همراهی و صبوری مردم را در مدیریت شرایط، کمک کننده دانست و اظهار کرد: به سبب اهتمام رئیس جمهوری، مجموعه دولت و قول مساعد برای حمایت های اعتباری، پس از برآورد کامل خسارات ها از طریق سازمان مدیریت بحران کشور، اقدامات و پیگیری های لازم برای جبران خسارت ها صورت خواهد گرفت.

از ساعت  ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر شنبه تا ۶ صبح  روز یکشنبه در منطقه  ماشین خانه کرگانرود بارش  ۲۴۰ میلیمتر باران ثبت شده و این میزان بارش در ۱۲ ساعت به طور متوسط ۲۱ درصد از میزان بارش سالیانه  است و همچنین وقوع سیلاب در منطقه تالش، مرد ۷۵ ساله و نوجوان ۱۳ ساله‌ای را به کام مرگ فرو برد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.  

برچسب‌ها استانداری گیلان تالش سیل پروندهٔ خبری سیلاب در تالش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان تالش سیل استانداری گیلان تالش سیل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در سفر یک روزه خود به شهرستان رودبار و بازدید از سد دیورش این شهرستان گفت: برای ساخت این سد با ۷۶ درصد پیشرفت ساخت، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۷۰۰ میلیاردتومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه سد دیورش ظرفیت ذخیره ۳ میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: با تکمیل ساخت سد دیورش، آب آشامیدنی ۵ شهر و ۲۸ روستای اطراف با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان رودبار تامین خواهد شد.

همچنین استاندار در جمع نمازگزاران نماز جمعه رستم آباد گفت: برنامه سرمایه گذاری به میزان صد همت در گیلان آغاز شده که رودبار هم در این برنامه سهم دارد.

دکتر اسدالله عباسی خطاب به مردم رستم آباد گفت: در توزیع عادلانه منابع جزء هفت استان کشوریم و میزان تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال را داشته ایم.

وی با بیان اینکه زیتون رودبار را در روسیه شناساندیم و قرارداد‌هایی برای صادرات این محصول بسته شد، اضافه کرد: در تلاشیم شبکه‌های توزیع آب رودبار و رستم آباد با تامین اعتبار نوسازی شود.

استاندارگیلان با اشاره به اختصاص اعتبار به آسفالت کوچه‌های خاکی رستم آباد، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم پیگیری کند تا تغییراتی در شکل هندسی این شهر ایجاد گردد.

امام جمعه رستم آباد هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رستم آباد علاوه بر مشکل آب آشامیدنی و فرسودگی شبکه آبرسانی شهری، مشکل خاکی بودن کوچه‌ها را هم دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی امین در ادامه با بیان اینکه رستم آباد تحمل تردد خودرو‌های ترانزیتی گیلان را ندارد، افزایش تعداد نمایندگان رودبار با توجه به وجود ۷ شهر در این شهرستان و همچنین ارتقاء رستم آباد به بخش را خواستار شد.

استاندار در بدو ورود به رستم آباد، به مقام شامخ شهید گمنام این شهر ادای احترام کرد و با خانواده معظم شهید برهانی هم دیدار کرد.

شهید نبی اله برهانی متولد سال ۱۳۴۵، در سال ۱۳۶۵ در تنگه ابوغریب به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • بازدید استاندار گیلان از سد «دیورش» در رودبار
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت