Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: این معاونت از تمامی ایده‌ها و خلاقیت‌های مهارتی و کارآفرینی دختران دانشجو حمایت می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، معصومه ابتکار امروز در مراسم رویداد منطقه‌ای کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر «کمند» که در دانشگاه حضرت معصومه(س) به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: تقویت جنبه کاربردی دانش‌های روز در عرصه اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت زیادی در نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: باید آموزش مهارت‌های عمومی دختران دانشجو افزایش یابد، چرا که آموزش مهارت‌های عمومی بستری مهم برای اشتغال بانوان فارغ‌التحصیل و دانشجویان دختر است.

وی تصریح کرد: آموزش مهارت‌های عمومی همچون مهارت‌های کاربردی است و در شرایط شیوع کرونا اهمیت این آموزش‌ها خود را به خوبی نشان داد.

ابتکار بیان کرد: رویداد کمند نیز فرصت مهمی برای کسب مهارت‌های کاربردی است تا در پایان سال تحصیلی بتوانند از ظرفیت‌های خوب در مسیر مهارت‌آموزی و خلاقیت بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در رویداد مهارت و نوآوری می‌توانند از مهارت‌های بسیار زیادی در اشتغال و خلاقیت برخوردار شوند و دولت در طول سال‌های اخیر حمایت‌های خوبی در این عرصه داشته است و این معاونت از تمامی ایده‌ها و خلاقیت‌های مهارتی و کارآفرینی دختران دانشجو حمایت می‌کند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط دشوار تحریم، رویداد کمند یک حرکت امیدبخش و مفید و کاربردی به شمار می‌رود و باید تداوم داشته باشد.

60 طرح اشتغال‌زایی در شهرستان دورود اجرایی شد شرایط دشوار کارگران مشاغل ناقص/ شاغلین اشتغال ناقص به‌طور کامل حقوق نمی‌گیرند جلوگیری از خروج ارز از کشور و اشتغال‌زایی پایدار با ایجاد کارخانجات اسید فسفریک و کودهای فسفاته

وی افزود: استقبال خوبی از سوی دانشجویان در سطح دانشگاه های کشور از این رویداد شده است و باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات در این عرصه فرصت‌های بهتری را برای تمامی دانشجویان فراهم کنیم.

ابتکار بیان کرد: رویداد کمند همچنین در زمینه بازاریابی‌های شبکه‌ای در فضای مجازی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و امیدواریم بتوان با اهتمام در این حوزه به موفقیت‌های خوبی دست یافت.

وی عنوان کرد: در سال جاری هزار دانشجو در رویداد کمند شرکت کردند و در این طرح مهارت‌های لازم برای کارآفرینی را فراگرفتند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در این طرح، پیوند میان صنعت و تولید قوت بیشتری گرفته است و فعالیت‌های نوین زیادی با محوریت بانوان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوان تاثیر مهارت‌آموزی در سطح دانشگاه‌ها را در جامعه نشان داد و این رویکرد در دانشگاه‌ها توسعه یابد و به یک الگوی مهم و ضروری تبدیل شود.

ابتکار گفت: ارتباط مستقیمی میان خوب زیستن و مهارت‌های زندگی وجود دارد و باید در این زمینه مشارکت دانشجویان را افزایش داد.

انتهای پیام/457/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دختران دانشجو رویداد کمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

شهردار مشهد مقدس از راه‌اندازی سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهار کرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلاً نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است چرا که ویترین خدمات دولت است؛ امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

قلندرشریف اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

شهردار مشهد مقدس افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

قلندر شریف تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسائل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آن‌ها استقبال می‌کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز مشهد به‌عنوان دبیرخانه خلاقیت کلانشهرها تعیین شده و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و … هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

قلندر شریف تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تأثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

وی گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

کد خبر 747677

دیگر خبرها

  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود