Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مشرق، به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در سراسر دنیا مشاغل بیشتر به صورت دورکاری درآمده، اما در بعضی از مشاغل لازم است افراد در محل کار حضور یابند. در هر دو صورت برای انجام کارها باید به طور مکرر از لپ‌تاپ یا رایانه استفاده کرد. یکی از روش‌های انتقال ویروس کرونا تماس دست‌ها با سطوح آلوده و سپس لمس صورت با همان دست‌های آلوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به همین دلیل لازم است لپ‌تاپ و وسایل الکترونیکی در منزل و محیط کار به طور مرتب و اصولی ضدعفونی شوند. 

نکات کلی برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی:

برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی، از تمیزکردن بیش از حد و غوطه‌ور کردن وسایل در مواد پاک‌کننده خودداری کنید.
 تمامی منابع و کابل‌های برق را از وسیله جدا کنید.
 برای ضدعفونی کردن وسایل از محلول‌های سفیدکننده یا ساینده استفاده نکنید.
 اطمینان حاصل کنید که محلول‌های ضدعفونی‌کننده به هیچ وجه وارد وسایل الکترونیکی نمی‌شود.
 هرگز تمیزکننده را به طور مستقیم روی وسایل مدنظر اسپری نکنید.
 برای ضدعفونی کردن باید از محلولی که شامل ۳۰ درصد آب و ۷۰ درصد الکل است، استفاده کرد.

    موبایل خود را هرگز اینگونه شارژ نکنید

چگونگی ضدعفونی کردن دستگاه‌های الکترونیک:

اول از همه، دستکش یک‌بار مصرف بپوشید و کابل برق را جدا کنید. اگر باتری لپ‌تاپ شما قابل جابجایی است، آن را خارج کنید. فراموش نکنید که دستگاه‌های خارجی مانند کارت حافظه را قبل از ادامه کار جدا کنید.

مقدار کمی از ماده ضدعفونی‌کننده را روی یک دستمال میکروفایبر بریزید و مواظب باشید تا رطوبت وارد فضای داخلی این وسایل نشود. تمام سطوح خارجی را که از صفحه شروع می‌کنید با دقت تمیز کنید. به آرامی در همان جهت، از بالا به پایین پاک کنید و اجازه ندهید که آب روی صفحه کلید یا درگاه‌های USB نفوذ کند.

بعد از ضدعفونی کردن، بگذارید لپ‌تاپ خشک شود. حالا دوباره صفحه را با یک شیشه‌پاک‌کن تمیز کنید. دستکش‌ها را در سطل زباله دردار بیندازید و دستان خود را با آب و صابون بشویید.

هر دستگاه را چگونه ضدعفونی کنیم؟

صفحه‌های لمسی

هنگام تمیز کردن، از پارچه میکروفایبر استفاده کنید تا از خراش دادن صفحه جلوگیری کنید. از مخلوط آب و الکل استفاده کنید، اما هر مخلوطی با بیش از ۵۰ درصد الکل ممکن است به صفحه آسیب برساند و روکش محافظت شده در برابر اثر انگشت را از بین ببرد.

کی‌بورد

صفحه کلیدها میکروب‌های زیادی دارند و پناهگاه‌های بالقوه ویروس هستند. یک مطالعه در انگلستان نشان داد که ویروس کرونا تا ۷۲ ساعت در پلاستیک و فولاد قابل ردیابی است، به این معنی که ویروس‌ها می‌توانند به مدت طولانی روی سطوح غیر متخلخل مانند صفحه کلید زندگی کنند. می‌توان با استفاده از محلول الکل ۷۰ درصد آن‌ها را به آرامی پاک کرد.

ماوس

مانند بسیاری از دستگاه‌ها، ماوس با استفاده از محلول ضدعفونی قابل تمیز کردن است. قبل از شروع تمیز کردن، ماوس خود را جدا کرده و باتری‌های آن را بردارید.

مانیتورها

معمولا مانیتورهای رایانه زیاد لمس نمی‌شوند، اما باز هم ویروس‌ها می‌توانند بر روی آن‌ها مستقر شوند، بنابراین باید به‌طور دوره‌ای پاک‌سازی شوند. مواد ضدعفونی کننده را نباید به طور مستقیم روی مانیتورها اسپری کرد بلکه باید پارچه الیاف بسیار نرم را به این مواد آغشته و سپس با پارچه مانیتور را تمیز کرد.

لپ‌تاپ‌ها

اغلب با استفاده روزانه، لپ‌تاپ‌ها می‌توانند حامل اصلی میکروب‌ها باشند، در نتیجه باکتری‌ها و بیماری‌ها به طور بالقوه از طریق لپ‌تاپ‌ها می‌توانند گسترش یابند. با استفاده از یک پارچه میکروفیبر که چند قطره محلول ضدعفونی‌کننده به آن اضافه شده است، قسمت بیرونی را می‌توان پاک کرد. هرگز الکل را به طور مستقیم بر روی رایانه اسپری نکنید. البته صفحه را نیز می‌توان با استفاده از یک پارچه میکروفیبر مرطوب‌شده با آب ساده تمیز کرد.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد؛ وسایل الکترونیکی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ باید به‌درستی در زمان شروع به استفاده و خاتمه کار ضدعفونی شوند. البته هر یک آن‌ها به دلیل حساسیت متفاوت به رطوبت باید با روش خاصی ضدعفونی شوند.

کد خبر 550385 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن كروناويروس کامپیوتر - لپ تاپ موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کامپیوتر لپ تاپ موبایل وسایل الکترونیکی ضدعفونی کننده ضدعفونی کردن تمیز کردن لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، محمد مهدی ابراهیمی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی ایمنی بهداشت محیط زیست HSE دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: با رعایت تعدادی نکته در هنگام سیل، می‌توانید خسارت‌های مالی و جانی خانواده را به حداقل برسانید.

وی ادامه داد: در صورتی که احتمال وقوع سیل وجود دارد و بارش باران بسیار شدید است و شما در نواحی رودخانه یا روی پل هستید، هرچه سریع‌تر مکان را ترک کنید، سعی کنید آگاهی لازم و دستورالعمل‌های ضروری را از طریق رسانه‌های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی دریافت کنید و اگر دستور تخلیه منزل شما داده شد، ضمن جدی گرفتن آن، هرچه سریع‌تر محل سکونت خود را ترک کنید.

ابراهیمی اظهار کرد: حتی اگر هوا بارانی نبود، در مناطق آب گرفته توقف نکنید و اگر در نقاطی سطح آب از زانو بالاتر است، تحت هیچ شرایطی از این مناطق عبور نکنید، زیرا علاوه بر به خطر انداختن جان خودتان، موجب اختلال در کمک رسانی به مناطق آسیب‌دیده می‌شوید، پس از خارج شدن از منزل، به نقاط مرتفع و دور از رودخانه‌ها یا دیگر مسیرهای آب گرفته پناه ببرید و از پل‌های سستی که احتمال فروریختن‌شان زیاد است فاصله بگیرید.

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی ایمنی بهداشت محیط زیست گفت: اگر مجبور به ترک محل سکونت خود شدید، قبل از خروج جریان برق، آب و گاز را قطع کنید و در صورتی که موفق به قطع برق نشدید، وسایل برقی را از ساکت آن جدا کنید اما اگر دست تان تر بود، تحت هیچ شرایطی به وسایل برقی دست نزنید، وارد آب سیل نشوید، زیرا ممکن است سیلاب در برخورد با خطوط نیروی برق، دارای جریان برق باشد ولی اگر ناچار به گذشتن از سیل هستید، برای حفظ تعادل با چوب دستی یا هر وسیله مناسب در آب حرکت کنید.

ابراهیمی ادامه داد: اگر منزل‌تان با زمین فاصله زیادی دارد، همان جا بمانید، برای رانندگی هنگام وقوع سیل باید در نظر داشته باشید از جاده‌هایی که احتمال فروریختن آن زیاد است عبور نکنید، از آن‌جا که باک وسایل نقلیه در آب به خوبی کار نخواهد کرد، از دنده گیر سنگین استفاده کنید، اگر موتر در آب گیر کرد به سرعت آن را رها کنید و به محل مرتفعی بروید سپس همواره گوش به زنگ باشید تا در صورت لزوم محل زندگی خود را ترک کنید.

وی در پایان اضافه افزود: خونسردی خود را حفظ کنید و تا حد امکان همسایه‌ها و کسانی که در معرض خطر سیل هستند را آگاه کنید و برای حفظ سلامت خود در جریان آب حرکت نکنید زیرا در صورت به هم خوردن تعادل، در آب سیل که آلوده به روغن، تیل و آب فاضلاب است می‌افتید، حتی از جوی‌بارها و کانال‌های فاضلاب که در ظاهر آرام هستند نیز دوری کنید، زیرا سیل در چنین نقاطی ممکن است بدون هشدار و به صورت ناگهانی رخ دهد، امید است با رعایت نکات ایمنی از این رحمت الهی نهایت استفاده را ببریم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228252 برچسب‌ها سیل پیش بینی و هشدار سیل مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • عبدالله گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی شود /حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟