Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:30:16 GMT

نصب دوربین‌های تله‌ای در میاندشت جاجرم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۶۹۱۸

نصب دوربین‌های تله‌ای در میاندشت جاجرم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی، احمد صفرزاده اظهار کرد: باهدف پایش و حفظ و حراست از گونه نادر یوزپلنگ ایرانی و بررسی وضعیت گوشت‌خواران و علفخواران پناهگاه حیات‌وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو تعداد ۲۲ دستگاه دوربین تله‌ای توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی و اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی در نقاط مختلف میاندشت نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان جاجرم افزود: این دوربین‌ها تا ۱۵ آذر سال جاری فعال خواهند بود و در پایان نتیجه پایش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طی فاز اول پایش یوزپلنگ ایرانی در میاندشت ۶ دستگاه دوربین تله‌ای نصب شد که از گونه‌های نادری ازجمله کارکال، گربه وحشی، کفتار، گرگ و آهوی ایرانی تصاویری به ثبت رسید.

منطقه حفاظت‌شده میاندشت جاجرم با گستره ۸۵ هزار هکتار، از امن‌ترین زیستگاه‌های یوز ایرانی است که در سال ۱۳۵۲ زیر حفاظت قرارگرفته است.

این منطقه پوشیده از دشت‌های وسیع با اقلیمی خشک، نیمه‌خشک و تراکم گیاهی نسبتاً مطلوب است و عبور کالشور از آن سبب شده تا این منطقه حتی در خشکسالی‌ها چندان مشکل کم‌آبی را احساس نکند.

پناهگاه حیات‌وحش میاندشت در شهرستان جاجرم یکی از قدیمی‌ترین مناطق چهارگانه کشور به شمار می‌رود که دارای یکی از غنی‌ترین و متراکم‌ترین گونه‌های جانوری در بین زیستگاه‌های استپی کشور است.

پناهگاه میاندشت با پارک ملی گلستان ۱۰۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت‌شده قرخود در شهرستان مانه و سملقان ۸۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت‌شده خار توران شاهرود ۷۵ کیلومتر و با منطقه حفاظت‌شده سالوک اسفراین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.  

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست خراسان شمالی جاجرم پایش منطقه حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، بهنام امانی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که با شهرداری شهرکرد برگزار شد، مرحله طراحی و اجرای نقشه مسیر فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرکرد به اتمام رسید و این طرح در فاز پنج اجرا می‌شود.
سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان شهرکرد گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده و در مرحله اول شهرکرد به پنج منطقه تقسیم و برای حفاری مجوز‌های جداگانه دریافت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۵۰ کیلومتر حفاری برای اجرای طرح FTTH در شهرکرد در نظر گرفته شده است که در مرحله اول شروع عملیات عمرانی با حفاری ۳۰ کیلومتر از مسیر طرح در منطقه منظریه و قسمتی از خیابان ملت غربی شهرکرد و با رعایت قواعد حفاری و با دستگاه ترینچر انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند