Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   فلوریا انفرادی افزود: روده بزرگ یکی از مهمترین اعضای دستگاه گوارش بوده که وظیفه هضم وجذب مواد غذایی را برعهده دارد.

او گفت : عوامل خطر روده بزرگ به دو دسته عوامل خطر اصلاح و غیرقابل اصلاح تقسیم می‌شود که عوامل خطر غیر اصلاح شامل افزایش سن، سابقه خانوادگی پولیپ یا سرطان روده بزرگ و بیماری‌های ارثی و عوامل خطر قابل اصلاح شامل فعالیت بدنی ناکافی، افزایش وزن وچاقی، مصرف الکل، مصرف دخانیات، مصرف روزانه بیش از ۸۰ تا ۹۰ گرم گوشت قرمز و مصرف کم میوه و سبزیجات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفرادی با بیان این که سرطان روده بزرگ و پولیپ‌ها باعث خونریزی و ایجاد خون در مدفوع می‌شود، افزود: این خون آن قدر کم است که اغلب با چشم دیده نمی‌شود و باید با انجام آزمایش آن را تشخیص داد.

انفرادی با اشاره به این که مصرف دخانیات، خطر پولیپ‌ها و سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد، گفت: مواد سرطان‌زای زیادی در دود سیگار وجود دارند که ممکن است روده بزرگ را از طریق سیستم گردش خون تحت تاثیر قرار دهد.

او  بیان داشت: خونریزی دستگاه گوارش تحتانی و یبوست طی یک ماه اخیر، درد شکم بدون اسهال، احساس پر بودن مقعد پس از انجام اجابت مزاج و کاهش بیش از ۱۰ درصد وزن بدن در طی شش ماه گذشته و کم خونی از جمله علائم سرطان روده بزرگ است.

انفرادی تاکید کرد: فعالیت بدنی مرتب روزانه مانند پیاده روی، مصرف روزانه ۵ واحد معادل ۴۰۰ گرم میوه و سبزی، محدود کردن مصرف گوشت قرمز به کمتر از ۷۰ گرم در روز، مصرف نکردن فست‌فود‌ها و نوشابه‌های گازدار و محدودیت مصرف غذا‌های پرچرب و قندی و جلوگیری از اضافه وزن وچاقی با کاهش احتمال بروز سرطان روده بزرگ همراه است.

او افزود : اجرای شیوه درست تغذیه در کودکان و پیشگیری از چاقی دراین گروه سنی از بروز سرطان‌ها در بزرگسالی پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی خراسان شمالی سرطان روده بزرگ سرطان روده بزرگ عوامل خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر

پزشکان امیدوارند این ربات در تشخیص ایمن و دقیق تر سرطان ریه موثر باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، پزشکان بر این باورند که تشخیص زودهنگام در حفظ زندگی مبتلایان به سرطان موثر است.

براساس گزارش موسسه ملی سرطان سالانه 125 هزار نفر در آمریکا به خاطر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

این ریز روبات که از دستگاه‌های فعلی دقیق‌تر و ظریف تر است قادر به حرکت در محدوده گسترده تری از ریه و تشخیص غده و زائده های ریزتر و مشکوکتری است.

جزئیات بیشتر در باره نحوه کار و عملکرد این ربات را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی برای تشخیص زودهنگام سرطان ریه روش درمانی جدید برای سرطان ریه ۷ علامت ابتلا به سرطان ریه

دیگر خبرها

  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت