Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدیخانی گفت: با اصنافی که رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی را به عمل نمی ‌آورند برخورد و واحد صنفی آنان هم با صدور حکم قضایی پلمپ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «قدرت الله مهدیخانی» بیان کرد: متأسفانه شهروندان فکر می‌کنند این بیماری تمام شده در حالی که باید همچنان انتظار همنشینی با این ویروس را طی ماه ‌های آینده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: تنها ابزار دفاعی در برابر این ویروس کشنده استفاده از ماسک است ولی متأسفانه با سهل انگاری‌های صورت گرفته در برابر این ویروس، درصد رعایت و استفاده از دستورالعمل‌ های بهداشتی از سوی مردم قزوین طی چند هفته گذشته از 80 به 60 درصد کاهش یافته است.

 

وی عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، از سه ‌شنبه هفته جاری و با تشکیل تیم‌های نظارتی با مشارکت نمایندگانی از فرمانداری‌ها، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اصنافی که رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی را به عمل نمی ‌آورند برخورد و واحد صنفی آنان هم با صدور حکم قضایی پلمپ خواهد شد.

 

مهدیخانی اعلام کرد: سلامت مردم مهمترین اصل در حوزه مدیریتی نظام و مسئولان حکومت قرار دارد و به همین دلیل از شهروندان درخواست داریم به عنوان پیشگامان نخست عرصه مقابله با این ویروس، نسبت به رعایت قوانین و مقررات مربوط به این حوزه توجه خاص داشته باشند.

 

وی گفت: نانوایی‌ ها، واحدهای درمانی، مطب ‌های پزشکی، مراکز تجاری و خرید بزرگترین مناطق پرخطر و آلوده به بیماری کرونا هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین توضیح داد: با توجه به بیشترین موارد شکایتی از این مراکز، به شهروندان توصیه می ‌شود تا در صورت مراجعه به هر یک از مراکز یاد شده، رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را  به عمل آورده و استفاده از ماسک را هم فراموش نکنند.

 

وی اظهار کرد: از ۶ اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون 5 هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی با ۱۹۸ گشت مشترک در سطح استان صورت گرفته که در این رابطه ۲۳۶ پرونده قضایی به ارزش 3 میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۷۳۹ هزار ریال هم تشکیل شده است.

 

مهدیخانی خاطر نشان کرد: در حوزه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، گران فروشی و عدم نصب نرخ نامه ۲۷ واحد پلمپ و ۶۵ واحد هم اخطار پلمپ دریافت کرده‌ اند.

 

وی یادآور شد: براساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قزوین، از این پس برگزاری جلسات در دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر با ۱۰ شرکت کننده قابل برگزاری بوده و در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی واحد صنفی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی شهرستان رشت از پلمب یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز توسط ماموران پاسگاه انتظامی لاکان خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند، به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و گفت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند، تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان