Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@01:46:55 GMT

امنیت امروز کشور حاصل گذشت و فداکاری شهدا است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۷۶۳۵

امنیت امروز کشور حاصل گذشت و فداکاری شهدا است

مختار عمرانی گفت: باید تلاش کنیم این روحیه گذشت و ایثار را به نسل جدید منتقل کنیم؛ جوان امروز باید بداند که امنیت پایداری که در داخل کشور شاهد هستیم، نتیجه فداکاری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ در تقویم جمهوری اسلامی ایران آغاز هفته دفاع مقدس روز ۳۱ شهریورماه است که به همین مناسبت گفت و گو کوتاهی با یکی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس داشته ایم، در ادامه مشروح این گفت و گو صمیمی با هم می خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خودتان را کامل معرفی کنید؟

مختار عمرانی هستم از شهر اهرم که توفیق داشتم در ۶ عملیات دوران دفاع مقدس حضور داشته باشم.

در دوران دفاع مقدس چه چیزی باعث شد تا به سمت جبهه ها حرکت و حماسه آفرین شوید؟
عشق به رهبری و ولایت و لبیک به فرمان رهبری و دفاع از کشور عزیزمان ایران اسلامی

همرزمان شما چه کسانی بودند؟
شهید حسن بیژنی
شهید یوسف بردستانی
سردار شهید اکبر امیر زاده
شهید جهانشیر بردستانی
سردار شهید حسین زنده بودی

کدام شهید الگو خود قرار داده‌اید؟
الگوی من در دفاع مقدس شهید بزرگوار شهر اهرم سردار بزرگ سید اکبر امیرزاده بود که در تمام دوران دفاع مقدس او را همچون نگینی درخشان، برای الگوپذیری پیش خود قرار دادم.

با توجه به شرایط فعلی جامعه در حوزه های مختلف، چه صحبتی با مسئولین دارید؟
مسئولین باید بدانند، آرامش و آسایش امروز کشور به راحتی به دست نیامده است، هزینه‌های زیادی شده و خون هزاران جوان برای پایداری این کشور ریخته شد. مسئولین باید بدانند حکومت جمهوری اسلامی را به سادگی، به دشمن نفروشند و قدر شهدا بدانند و مدیون خون شهدا باشند.

آیا مسئولین در سطح ملی و استانی به وصیت شهدا و اهداف عالی دفاع مقدس و انقلاب عمل می‌کنند؟
اگر ما بخواهیم تحلیلی نسبت به وضعیت امروز مسئولین داشته باشیم و به آنها نمره‌ای از ۱ تا ۲۰ بدهیم و مسئولین نسبت به ادامه دهنده بودن در راه شهدا وضعیتشان را مورد ارزیابی قرار دهیم، بی‌شک نمره حقیر برای آنها ۱۲ خواهد بود. چون ضعیف بودند، به وصیت شهدا عمل نکردند. باید بیشتر از این به سفارشات و وصایای شهدا عمل کنند. باید بیشتر در حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و شهدا تلاشن داشته باشند.

چگونه می توان دفاع مقدس را به شیوه درست به نسل آینده منتقل کرد؟
برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارزشهای آن به نسل های آینده بی شک سیره شهدا و شجاعت های رزمندگان اسلام بهترین سوژه خواهد بود که در قالب یک فرهنگ به عنوان الگو برای نسل آینده ترسیم شود. همین کاروان های راهیان نور به نظر بنده حقیر یک فرهنگ بسیار خوب است که دستاوردهای بسیار زیادی داشته است.

شرایط فعلی و توسعه های الکترونیکی و … چه نقشی می تواند بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشد؟
امروز با توسعه سیستم های الکترونیکی نباید از بستر فضای مجازی غافل شد. فضاص مجازی بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، نباید از این نعمت که البته هم تهدید دارد و هم فرصت غافل شد. باید بهه صورت درست از فضای مجازی به عنوان ابزار انتقال دهنده فرهنگ دفاع مقدس استفاده کرد.

چه پیامی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به عنوان یک پیشکسوت به جامعه یا همان نسل چهارم دارید؟
خدا را شاکریم که با گذشت ۴۰ سال از دفاع مقدس همچنان آن روحیه بزرگ که برگرفته از ایثار و گذشت و شهادت طلبی مکتب امام حسین(ع) است همچنان در جامعه اسلامی وجود دارد. باید تلاش کنیم این روحیه گذشت و ایثار به نسل جدید منتقل کنیم. جوان امروز باید بداند که امنیت پایداری که در داخل کشور شاهد هستیم، نتیجه فداکاری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و باید درس های بزرگی از دوران دفاع مقدس برای نسل امروز و فردا تدریس شود.

آموزش و پرورش و آموزش عالی در این حوزه وظیفه بسیار سنگین به عهده دارند که باید دفاع مقدس را در ابعاد مختلف تدوین و تنظیم کند تا در مدارس و دروس دانشگاهی  بازخوانی عمیق از دفاع مقدس شکل بگیرد.

در پایان چه صحبتی با مخاطبین بخصوص جوانان دارید؟
هرچند امروز باید برای جوانان بیشتر صحبت کرد ولی مهمتر اینکه باید سخن پایانم را خطاب به مسئولین بگویم.

مسئولین بدانند، امروز فرهنگ دفاع مقدس نباید غریب بماند، باید بیشتر به این موضوع اهمیت داده شود. هرچقدر در این حوزه هزینه شود باز به نظر حقیر کم است. توجه به خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان و رسیدگی به اوضاع آنها باید اولویت اصلی در امورات کاری مسئولین قرار بگیرد.

نکته پایانی اینکه انقلاب و رویش های آن و میزان پذیرش امروز نسل جوان بسته به عملکرد مسئولین دارد، مسئولین توجه کنند خدای نا کرده در جهتی خلاف آرمان انقلاب و دفاع مقدس حرکت نکنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است