Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری چین با بیان اینکه هیچ کشوری حق ندارد مزایای توسعه را در انحصار خود داشته باشد و اعمال هژمونی را در جهان گسترش دهد تاکید کرد: «هیچ کشوری حق تصرف امور بین‌الملل و تسلط بر سرنوشت سایر کشورها را ندارد». به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو «شی جین پینگ» دوشنبه شب به وقت محلی در سخنرانی ویدیویی خود در نشست سران به مناسبت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل تاکید کرد: سازمان ملل باید عدالت را حفظ کند و کشورهای بزرگ و کوچک به یکدیگر احترام بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: هیچ راهی برای یک جانبه گرایی وجود ندارد همه کشورها باید با پایبندی بر مشورت، ساخت و اشتراک مشترک، از امنیت عمومی حفاظت کنند و مشترکا از ثمرات توسعه بهره مند شوند تا سرنوشت جهان به طور مشترک تحت کنترل قرار گیرد.

رییس جمهوری چین اظهار کرد: افزایش نمایندگی و صدای کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل ضروریست تا به این ترتیب سازمان ملل بتواند منافع و خواسته های اکثر کشورها را به صورت متعادل تری منعکس کند.

شی تصریح کرد: هدف و اصول منشور سازمان ملل معیار اصلی برای سروسامان دادن مناسبات بین المللی است و پایه مهمی برای ثبات نظم بین المللی به شمار می رود که بدون تردید باید حفظ شود مناسبات و منافع کشورها باید با نظام و مقررات هماهنگ شود و نباید کشورهای زورگو برای آن تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: کشورهای بزرگ باید به عنوان طرفداران و مدافعان قانون بین الملل پیشگام شوند و تعهدات خود را رعایت کنند و به استثناها نپردازند باید از استانداردهای دوگانه خودداری کنند و همچنین نمی توانند قوانین بین المللی را تحریف کنند، نباید به نام قانون، حقوق و منافع قانونی سایر کشورها را نقض و صلح و ثبات بین المللی را تخریب کنند.

رییس جمهوری چین گفت: چین اولین کشوری است که منشور سازمان ملل متحد را به امضا رسانده، از بنیانگذاران سازمان ملل متحد بوده و تنها عضو دایمی از کشورهای در حال توسعه در شورای امنیت است.

به گفته وی چین همواره اجرا کننده چند جانبه گرایی بوده، به طور فعال در اصلاح و ساخت سیستم حکمرانی جهانی شرکت کرده، نیز قاطعانه از سیستم بین المللی با محوریت سازمان ملل، نظم و ترتیب بین المللی بر پایه قوانین بین المللی و نقش محوری سازمان ملل در امور بین المللی دفاع می کند چین مایل است همراه با طرف ها برای ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک تلاش کند.

شی در مورد ضرورت رعایت چندجانبه گرایی گفت: سازمان ملل متحد باید حل مساله را به عنوان نقطه آغازین در نظر بگیرد و با نتایج مشهود کارهای خود را هدایت کند تا توسعه، امنیت و حقوق بشر را به روشی متعادل به پیش سوق دهد. به ویژه، باید با استفاده از فرصت اجرای برنامه توسعه پایدار سال ۲۰۳۰، مقابله با چالش های امنیتی غیر سنتی مانند بهداشت عمومی را در اولویت کارهای سازمان ملل متحد تلقی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان ملل شورای امنیت قوانین بین المللی رییس جمهوری چین سازمان ملل متحد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد