Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه راهکارهای بهبود فضای کسب و کار در استان اصفهان اظهار داشت: با بررسی شاخص‌های بهبود کسب و کار مقرر شد اقدامات جدی با رفع ایرادات موجود در فضای کسب و کار استان اصفهان انجام شود.

وی افزود: متولی بهبود شاخص‌های کسب و کار در استان اصفهان اداره اقتصاد و دارایی است و مقرر شد دفتری تحت عنوان «بهبود کسب و کار» در اداره اقتصاد و دارایی استان اصفهان دایر شود که وظیفه این دفتر بهبود شاخص‌های کسب و کار در استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استانداری با اشاره به شکل گیری هیأت مقررات زدایی در وزارت اقتصاد بیان داشت: متناظر با این اقدام در سطح کلان، مقررات زائد در استان اصفهان هم جمع آوری و به هیأت مقررات زدایی اعلام می‌شود تا در راستای اصلاح و حذف این قوانین اقدام شود.

وی به سامانه G4B با عنوان پنجره واحد مجوزهای کشور هم گریزی زد و افزود: افتتاح ۰پ نجره واحد مجوزها به صورت پایلوت در استان اصفهان برگزار شد و در هفته آینده به طور رسمی راه اندازی می‌شود.

قاضی عسگر گفت: از سوی دیگر پنجره واحد فیزیکی هم در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان راه اندازی شده تا در اخذ مجوز جهت ایجاد شرکت‌هایی با مسئولیت محدود مؤثر واقع شود.

وی به تشکیل کارگروه بهبود مستمر کسب و کار در استانداری اصفهان هم اشاره‌ای کرد و گفت: کمیته کارشناسی شورای گفتگو با حضور مسئولان اداره‌های اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ریاست کمیسیون بهبودمستمر محیط کسب و کار اتاق بازرگانی، رئیس دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، نماینده خانه صنعت و معدن و کمیته کارشناسی شورای گفتگو تشکیل می‌شود تا شاخص‌های بومی برای ارزیابی مستمر کسب و کار احصاء شود و تحولی در این زمینه در استان اصفهان پدید آید که با نظرات شهروندان تحولی عظیم در رونق کسب و کار حاصل شود.

وی یکی از نمونه‌های خوب بهبود کسب و کار را در زمینه کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به همراه نظام مهندسی کشاورزی اخذ مجوزهای مربوط به کشاورزی را تسهیل کرده اند که می‌توان به کاهش زمان تأسیس گلخانه به ۷۲ ساعت اشاره کرد که رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است و امیدواریم با رفع موانع موجود، فضای کسب و کارها بهبود یابد.

کد خبر 5028774

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار فضای کسب و کار استانداری اصفهان ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مجلس شورای اسلامی کسب و کار در استان استان اصفهان بهبود کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟

به تازگی در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ را اصلاح کردند اما این موضوع چه تاثیری بر بورس دارد؟

به گزارش ایسنا، بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ درخصوص دریافت مالیات برای اشخاص حقوقی و حقیقی است که توسط نمایندگان در روزهای اخیر اصلاح شده است، محمدرضا فلفلانی کارشناس بازار سرمایه درخصوص اینکه اصلاح این تبصره چه تاثیری در افزایش جذب سرمایه در بورس و بهبود وضعیت این بازار دارد به ایسنا گفت: همیشه یکی از دغدغه هایی که فعالان اقتصادی در فضای اقتصادی کشور داشتند این بوده که چطور بنگاه های اقتصادی، شرکت های تولیدی و خدماتی را بتوانند به سمت شفافیت در صورت های مالی سوق داده و بتوانند از حرکت شرکت ها به سمت شفافیت حمایت کنند.
وی ادامه داد: برای اینکه این اتفاق بیفتد و مشوقی برای شفافیت داشته باشیم قوانین و مقرراتی از گذشته در این زمینه وجود داشته است.

بازار سرمایه بستر شفافیت است

به گفته این کارشناس، بازار سرمایه کشور می تواند بستر شفافیت باشد و قاعدتا در فضای قانون گذاری و سیاست گذاری کلان کشور یکسری مشوق هایی به شرکت هایی که در بازار سرمایه پذیرش می گیرند ارائه می شود.
فلفلانی افزود: یکی از این مشوق ها قاعدتا یکسری معافیت های مالیاتی است، یکسری امکاناتی برای تامین مالی و ... است و وقتی شرکتی می خواهد وارد اکوسیستم بازار سرمایه شود و پذیرش بگیرد تا سهام آن شرکت به عموم مردم عرضه شود و تبدیل به سهامی عام شود یکسری الزاماتی که سازمان بورس تعیین کرده است را رعایت کند. 
وی یادآور شد: یکی از این الزامات شفافیت در حوزه مالی است و شرکت ها با توجه به زیرساخت هایی که ایجاد می کنند به سمت شفافیت سوق داده می شوند و در قبال آن می توانند از یکسری معافیت ها بهره مند شوند.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: موضوعی که اخیرا مطرح شده بود این بود که این معافیت ها حذف یا کمرنگ شوند که در جلسه مجلس برگزار شد و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، قرار بر این شد که آن معافیت ها و مشوق ها همچنان وجود داشته باشد.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه شرکت ها می توانند از قبال شفافیتی که ایجاد می کنند هم در تامین مالی شرکت اتفاق های مثبتی رقم می خورد هم می توانند از یکسری معافیت های مالیاتی هم بهره مند شوند. 

وجود معافیت ها عرضه اولیه ها را در بورس بیشتر می‌کند

فلفلانی گفت: پیش بینی می شود وجود این معافیت ها موجی از افزایش تقاضا در خصوص عرضه اولیه رقم بخورد به این معنا که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی علاقمند باشند که سهام شان را در بازار سرمایه کشور عرضه کنند و اگر تابلوی معملات هم در کنار این موضوع رونق داشته باشد فضای نسبتا خوبی حاکم خواهد شد.

الزام‌های مالیاتی،‌ شرکت‌ها را به سمت بورس سوق می‌دهد

وی تاکید کرد: اخیرا شاهد سخت‌گیری‌هایی هم در حوزه مالیات و اداره دارایی بودیم، این موضوع می‌تواند شرکت‌ها را به سمت شفافیت سوق دهد، به نظر می‌رسد بنگاه‌های اقتصادی در حال حاضر به خاطر قوانین مالیاتی کشور ملزم به داشتن یکسری شفافیت‌هایی هستند احتمالا با خود فکر می‌کنند که حالا که این شفافیت‌های مالی را دارند از مزایای آن نیز استفاده کنند، مزایا در صورتی به این بنگاه‌ها اعطا می‌شود که در بازار سرمایه کشور بتوانند سهامشان را عرضه کنند بنابراین این موضوع می‌تواند در بلند مدت موجی را ایجاد کند که شرکت‌ها علاقه‌مند به عرضه سهام در بازار بورس باشند و این موضوع فضای مثبتی را در اکوسیستم اقتصادی کشور رقم بزند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران