Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۴.۵ درصدی روند احداث مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی این اداره کل واقع در مرکز استان گفت: تاکنون بیش از ۸۵میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مرکز هزینه شده است.

«زهرا همتی» در حاشیه تور رسانه ای بازدید از ساختمان این مرکز ، اظهار کرد: عملیات احداث مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی با هدف کنترل، پیشگیری وکاهش آسیب های این حوزه و ساماندهی افراد آسیب دیده از نیمه سال ۹۶ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مرکز در زمینی به گستره ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع با سه هزار متر مربع زیربنا و در سه طبقه احداث و برای تکمیل آن ۱۰میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

مدیر کل بهزیستی ایلام ادامه داد: احداث این مرکز با توجه به رسالت آن که کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است بسیار ضروری و یکی از نیازهای مهم حوزه اجتماعی استان محسوب می شود.

همتی نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی اعم از زنان و دختران و همچنین کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را جمله فعالیت‌های این مرکز در آینده عنوان کرد و گفت: این مرکز جایگزین ساختمان اورژانس اجتماعی این اداره کل می شود که اکنون به صورت استیجاری است.

وی با  پیش بینی بهره‌برداری از این ساختمان تا پایان امسال، تصریح کرد: اکنون که ورودی افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب اجتماعی استان افزایش یافته، ایجاد و افتتاح این مرکز به ارائه خدمات مطلوب تر خواهد انجامید.

ابن مرکز در شهریور ۱۳۹۶ کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام آسیب دیدگان اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه محمدی فلاح صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از برقراری ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز خبر داد و بیان کرد: ۲۱ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی و حدود ۷۹ درصد برای پیگیری مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی تماس‌ها به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است، گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمدشهر، کمالشهر، مرکز کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و کسانی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است و افراد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند. وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ (مرکز فوریت‌های اجتماعی) ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح افزود: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی و ارجاعات به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمان‌ها و نهادها) است و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6094920

دیگر خبرها

  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج