Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@21:35:51 GMT

زندگی شهدای خلبان بر صحنه تئاتر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۲۵۴

زندگی شهدای خلبان بر صحنه تئاتر

شهرام کرمی نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» را بر اساس زندگی شهدای خلبان دوران دفاع مقدس به رشته تحریر درآورده و قصد دارد در فرصتی مناسب آن را اجرا کند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شهرام کرمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین اثر خود که در قالب نمایشنامه نوشته است، گفت: جدیدترین نمایشنامه‌ای که نوشته‌ام «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» نام دارد که با مضمون جنگ و مقاومت نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این بار سوژه‌ای که انتخاب کردم الهام گرفته از زندگی شهدای خلبان رضا نژاد رضایی، سیدعلی اقبالی دوگاهه، منصور آزاد، حسین بهرام و حسین و ابراهیم دل حامد است.

کرمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: وجوه مشترک زیادی در زندگی همه این سربازان و رزمنده‌های وطن وجود دارد. جوانان پرشور و با استعداد و متبحر و جنگجو که در شرایط جنگ با احساس تکلیف نقش قهرمانان در دفاع مقدس داشته‌اند. نقش خانواده و بخصوص همسران این مردان شهید حس و شور من برای نوشتن بود.

این هنرمند عرصه تئاتر ادامه داد: کودکی و جوانی من با خاطره و روز‌ها و شب‌های جنگ هشت‌ساله ایران و عراق همراه بوده است. جنگی که بر این سرزمین تحمیل شد. نوشتن درباره مردمان این تاریخ یک حس و احترام همیشگی برای من دارد. در بیشتر آثارم تلاش کرده‌ام روایتگر این دوره پرتلاطم تاریخی باشم. وجوه مشترک بیشتر نوشته‌های من روایت همین مردمان است که روزگار خود را در شور و هیجان و واهمه این واقعه بوده‌اند.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تأکید کرد: نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» که از فراز‌هایی از زندگی شهدای خلبان الهام گرفته‌ام ادای دین من به قهرمانان بزرگ این سرزمین است.

کرمی در پایان با اشاره به اینکه این اثر نمایشی دارای ۱۰ بازیگر است، تصریح کرد: اجرای نمایش «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» در اولویت کاری‌ام قرار دارد و قصد دارم در اولین فرصت این اثر را روی صحنه ببرم. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینما و تئاتر هفته دفاع مقدس سینمای دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد

سجاد میر و ناهید عساکره به‌عنوان بازیگران اصلی نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به کارگردانی پرهام خاکزاد و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر دو اجرا از نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه به‌عنوان دو بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.
 
سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش نزدیک به یک دهه با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت می‌کند.

 این پروژه پنجمین همکاری‌ پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.

علی ‌مشکین ‌مقدم، عرفان ‌بیگی (گروه کارگردانی)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، آروین ‌فلاح (آهنگساز)، کارگاه هیولاسازی (صحنه و لباس)، نسترن حسنی (دستیار صحنه و لباس)، رضا حسینی (مربی حرکات شعبده)، سهیل ‌فلاح، علیرضا ‌قاسمی (تیزر و موشن‌گرافی)، سهیل ‌فلاح (طراح گرافیک و پوستر)، سجاد ‌تیموری (لوگوتایپ)، امیر ‌قالیچی-تئاتربازها (روابط عمومی)، امیرحسین ‌میرزائی (مدیر تبلیغات)، علیرضا ‌قاسمی (تصویربردار)، امیرحسین ‌میرزائی (عکاس) و علی ‌کیهانی (مشاور رسانه‌ای) عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سایت تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟