Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:59:39 GMT

دفاع مقدس انسان ساز بود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۹۲۴

دفاع مقدس انسان ساز بود

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: دفاع مقدس بسیار توانست جوان های ما را بسازد. این لایه دفاع مقدس برای من بسیار قابل توجه است. دفاع مقدس توانست جوانان ما و مردم ما را به گونه ای بسازد که نه تنها در دهه اول بلکه در دهه های بعد هم جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش ایسنا سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به ارزش‌های گرانبها و بی بدیل  دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین صحنه های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس ما را در حفظ و تداوم انقلاب یاری خواهد کرد و یقینا اینچنین است. در جنگ تحمیلی ناظر مجاهدت‌ها، تلاش و پیکار مخلصانه فرماندهان و رزمندگان بودیم. به عنوان کسی که پا به پای رزمندگان دفاع مقدس بودم، ناگفته هایی از آن دوران هم هنوز وجود دارد که شایسته است، در نوشته ها، رمان ها، فیلم ها و ... بیشتر به آن پرداخته شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد: در بُعد معنوی جنگ هشت ساله دفاع مقدس، جنگ بین ایمان و کفر بود و در صحنه های نبرد هر گاه بعد معنوی، ارتباط با خدا، اخلاص، بی توجهی به امکانات دنیوی و در یک کلمه توکّل قوی تر بود، موفقیت، پیروزی و سلحشوری خودش را بیشتر نشان می داد و اگر احیانا در بعضی مواقع ما به امکانات مادی، نیروی انسانی، کمیت، طرح و عملیات خودمان تا حدودی اعتماد می کردیم، با عدم موفقیت روبه رو می‌شدیم. شاید این ها به این دلیل بود که خداوند می‌خواست ما را متوجه کند که به کدام سمت و سو می‌رویم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس توان ما به میزان امکاناتِ در دست ما نبود. توان ما به میزان اتصال و ارتباط با خداوند بود. در میدان رزم و مبارزه هر چه این اتصال قوی تر می‌شد، توانمندتر می شدیم و اقتدارمان افزایش پیدا می‌کرد. دفاع مقدس هشت ساله ما، تمام جنگ‌ها و غزوات و سریه های زمان پیامبر را در دل خود داشت. ما در جریان دفاع مقدس، بدر را دیدیم که یک عده قلیل چگونه بر یک عده کثیر غلبه می کردند. در دفاع مقدس اُحُد را دیدیم که اگر احیانا در یک محور، بعضی از نیروها توجه شان به دستور فرماندهی ضعیف می شود و یا خدای ناکرده غیر از آنچه که مسائل انقلاب و نظام و خدا می خواهد، چیز دیگری در دل بعضی ها رسوخ می کند، چه عواقبی دارد و هم حُنین را دیدیم که اگر جایی اعتماد ما به کمیت نیروی ما و امکانات بود، خدا چگونه ما را متنبه می ساخت.

وی ادامه داد: حاصل همه این ها این بود که نیروهایی ساخته شده اند که اکنون وقتی سراغ آنان می روید، آن بعد ارزشی و اخلاصشان بر همه چیز هویدا می شود و به این باور رسیده اند که تنها عامل پیروزی ما همان معنویت بود.

فرمانده مرزبانی ناجا تأکید کرد: فقط این نبود که معنویت رزمندگان بر دفاع مقدس اثر بگذارد، بلکه دفاع مقدس هم در معنوی کردن رزمندگان اسلام نقش داشت که شاید ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم. بسیار توانست جوان های ما را بسازد. این لایه دفاع مقدس برای من بسیار قابل توجه است. دفاع مقدس توانست جوانان ما و مردم ما را به گونه ای بسازد که نه تنها در دهه اول، بلکه در دهه های بعد هم جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی باشند و در راه حفظ انقلاب، دیگران به تبعیت از آنها نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به دستاوردها و محوریت های دفاع مقدس نیز خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما هشت سال بدون پشتوانه اطلاعاتی و آموزش های کلاسیک دنیا توانستیم به بهترین شکل دفاع را مدیریت کنیم، این سبب شد یک مجموعه ای از تجربیات، قوانین و توانمندی هایی را کشف کنیم و اکنون در دوره های آموزش جنگ، مبنای ما همان تاکتیک‌هاست؛ به فرموده مقام معظم رهبری، با شکل گیری ارتش بیست میلیونی انقلاب ما بیمه خواهد شد، این ها به برکت جنگ و دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس گودرزی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در مانورهای نظامی، شگفتی‌های بزرگی را به دنیا نشان می‌دهد که همه‌ این توفیقات حاصل برکات دوران دفاع مقدس است. امروز می‌توان ثمره دفاع مقدس را همانند گذشته در مرزهای کشور دید؛ مرزهایی که با تجربه دفاع مقدس مدیریت و کنترل می‌شود و مرزبانانی که ادامه دهنده را رزمندگان دفاع مقدس در سرحدات کشور هستند و با اهدای خون و جان خود از کیان ایران اسلامی دفاع و پاسداری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرمانده مرزبانی ناجا دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند