Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-دو تیم پرطرفدار پایتخت با از دست دادن فرصت طلایی در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان کار خود را برای صعود به مرحله بعد مسابقات به، اما و اگر‌های فراوانی کشاندند، شرایطی که بازی آخر مرحله گروهی را برای آن‌ها تبدیل به بازی مرگ و زندگی کرده است.

خبرگزاری میزان - ورزش سه نوشت: امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای رسمی درباره شرایط گروه‌های چهارگانه لیگ قهرمانان در منطقه غرب گزینه‌های صعود را رسمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال:فقط برد، تیم دوم

در گروه A هم اکنون استقلال با ۲ امتیاز تیم سوم و آخر جدول بشمار می‌رود، اما در صورت پیروزی در برابر الاهلی با ۵ امتیاز به دور حذفی بازی‌ها صعود می‌کند. در این صورت الاهلی با ۶ امتیاز صدرنشین گروه می‌شود و استقلال هم با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعد می‌شود و الشرطه هم با ۵ امتیاز و با عنوان سومی به کار پایان می‌دهد.

در صورت تساوی در تنها بازی باقی مانده گروه الاهلی شمار امتیازاتش به عدد ۷ می‌رسد. الشرطه با ۵ امتیاز کسب کرده و با حضور در رده دوم جدول به دور بعدی بازی‌ها صعود خواهد کرد و استقلال هم با ۳ امتیاز از صعود به دور بعد بازی‌ها باز می‌ماند.

بدترین نتیجه ممکن برای آبی‌ها شکست در این دیدار است که الاهلی را ۹ امتیازی خواهد کرد. آنوقت الشرطه با ۵ امتیاز در رده دوم جدول قرار می‌گیرد و استقلال هم با دو امتیاز و کسب رده سومی به کار پایان می‌دهد.

الاهلی با هر نتیجه‌ای به دور حذفی بازی‌ها صعود خواهد کرد، الشرطه برای صعود باید منتظر نتیجه دیدار استقلال در برابر الاهلی باشد. استقلال هم تنها در صورت پیروزی راهی دور بعدی بازی‌ها خواهد شد.

پرسپولیس:شرایط عجیب گروه

اما در گروه C که پرسپولیس حضور دارد شرایط صعود کمی پچیده است و هر ۴ تیم شانس صعود به دور حذفی بازی‌ها را دارند. در هفته پایانی بازی‌ها الدحیل با التعاون مسابقه می‌دهد و پرسپولیس با شارجه. در صورت برتری پرسپولیس و التعاون در برابر حریفان خود در بازی پایانی این دو تیم راهی مرحله حذفی می‌شوند.

اگر برتری پرسپولیس با تساوی التعاون همراه باشد الدحیل صدرنشین می‌شود و سرخپوشان هم در رده دوم جدول قرار می‌گیرند و این دو تیم راهی دور بعد خواهند شد. اگر برد پرسپولیس در برابر شارجه با پیروزی الدحیل در برابر التعاون همراه باشد الدحیل اول و پرسپولیس دوم می‌شود و جواز صعود را بدست می‌آورند.

پرسپولیس در صورت تساوی یا شکست هیچ شانسی برای صعود نخواهد داشت. جالب اینکه شارجه حریف پایانی پرسپولیس در یک صورت می‌تواند صدرنشین گروه C شود؛ اینکه پرسپولیس را شکست دهد و تیم‌های الدحیل و التعاون به نتیجه مساوی دست پیدا کنند. جالب اینکه از ۹ حالتی که برای صدرنشینی تیم‌ها در گروه C وجود دارد پرسپولیس تنها در یک حالت صدرنشین گروه می‌شود که این نشان می‌دهد شانس صدرنشینی پرسپولیس کم، اما شانس صعودش در صورت شکست شارجه زیاد است.

بیشترین شانس را برای سرگروهی الدحیل دارد که در ۴ حالت تیم اول گروه خواهد شد. بعد از الدحیل شانس صدرنشینی شارجه بیشتر است و شانس قهرمانی التعاون در گروه به اندازه پرسپولیس است.

بیشتر بخوانید: واعظ آشتیانی: تصمیم‌های مدیریتی سبب سوختن ظرفیت مربیان می‌شود

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: استقلال اخبارورزشی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استقلال ۵ امتیاز استقلال هم دور بعد بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس فصل قبل مجوز حرفه‌ای گرفت و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد، اما باید این مجوز را برای فصل آینده هم تمدید کند.

استقلال نیز پس از دو فصل ناکامی مطلق در گرفتن مجوز حالا عزم خود را جذب کرده تا بتواند به لیگ قهرمانان بازگردد، ولی به نظر می‌رسد حتی اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، هر دو باشگاه یک معضل بزرگ دارند که باید آن را مرتفع کنند و در غیر این صورت دردسرهایشان تمام نمی‌شود. از قرار معلوم یکی از مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور جدی روی آن دست گذاشته و تاکید دارد حتماً باید حل شود، شرایط ورزشگاه آزادی و محقق نشدن شرایط مد نظر بازرسان است.

استقلال و پرسپولیس هر دو از ورزشگاه آزادی برای بازی‌های خانگی خودشان در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کنند، ولی سیستم خروج اضطراری این استادیوم هنوز توسط ناظران AFC تایید نشده است و اگر تا زمان تعیین شده چنین اتفاقی صورت نگیرد آنگاه هیچ بعید نیست این دو تیم مجبور شوند بازی‌های خودشان را به استادیوم دیگری ببرند یا اینکه تعداد تماشاگرانشان را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش بدهند. البته طرافیان هر دو باشگاه مدعی‌اند برای رفع نقص موجود تا اواسط تابستان فرصت باقی است و روند بازسازی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • رستگاری در ضیافت پنالتی
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد/ رستگاری در ضربات پنالتی
  • پرویز مظلومی: با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • گلزن جدید استقلال از دفاع آمد (عکس)
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها