Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: یک تفکر مسموم در آموزش و پرورش به دنبال حذف تربیت دبیر از طریق دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان است.

اسداللهی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه تعبیر بنده از مسئله محوری این است که هر کسی رسالت خود را بشناسد و مسئله خود را به تعبیر رهبر معظم انقلاب مرکز ثقل دنیا بداند، گفت: بنده که از سال ۹۸ به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی انتخاب شدم دوره‌ای را در راستای گفتمان این دانشگاه یعنی تربیت دبیر با عنوان دوره فتح الفتوح راه اندازی کردیم و تا کنون ۲ دوره فتح الفتوح نیز برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  اجرای دوره سوم طرح فتح الفتوح در بهمن ماه
اسداللهی اظهار کرد: در بعد تربیت نیروی تراز انقلاب، در دوره‌ تربیتی- تشکیلاتی فتح الفتوح به ضرورت و چیستی تشکیلات توحیدی، معارف انقلاب اسلامی، مباحث بصیرتی روز و تبیین سند تحول و جایگاه معلم می‌پردازیم و سپس شرکت کنندگان در دوره‌ی فتح الفتوح وارد دوره‌ی تخصصی جهاد تحول و هسته‌های مسئله محور ما می‌شوند. با استعانت از خدای متعال قصد داریم دوره‌ی سوم فتح الفتوح را در بهمن ماه و در صورت وجود شرایط لازم حضوری و در غیر این صورت در بستر فضای مجازی مجازی بهمن ماه امسال برگزار کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز دوره جهاد تحول ۲ را ناظر به فضای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مهمترین موضوع تمدنی است با هدایت و نظارت حوزه‌ی علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دست طراحی داریم، اضافه کرد: در دوره جهاد تحول ۲ به مباحث تخصصی و ویژه تعلیم و تربیت خواهیم پرداخت، لازم به ذکر است دوره‌ی اول جهاد تحول بهمن ۹۷ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی توسط حوزه‌ی علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی از سال ۹۸ رسالت خود را در فضای مسئله محوری در حوزه آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین تعریف کرده، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک مجموعه چند ده صفحه‌ای است که در آن اهداف و آرمان‌ها در حوزه آموزش و پرورش مشخص شده با این وجود راهکار اجرایی شدن این سند تدوین زیر نظام‌های آن است که این زیرنظام‌ها اگر چه ایراد‌هایی هم دارند تدوین شده اند، اما باید بازبینی و اجرایی شوند.   تلاش در راستای رفع ایرادات زیر نظام تربیت دبیر فنی کشور
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی با اشاره به اینکه ما مسئله خود را زیر نظام تربیت دبیر کشور می‌دانیم، گفت: در فضای آموزش و پرورش سندی به نام سند تحول وجود دارد و در این سند زیرنظامی تحت عنوان زیر نظام تربیت دبیر کشور تعریف شده با این وجود ما اجرایی شدن، رفع ایرادات و تحقق این زیر نظام را وظیفه خود می‌دانیم.

اسداللهی اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر در فضای آموزش و پرورش معلم، برنامه درسی و فضای مدیریتی دچار تغییر و تحول شوند آموزش و پرورش هم دچار تغییر و تحول خواهد شد؛ بنابراین ما در فضای تربیت دبیر این سوال را مطرح کرده ایم که آیا نظام موجود برای تربیت دبیر یک نظام کارآمد و تحولی هست یا نه؟ و از طرفی دوره‌هایی را برای تبیین سند تحول برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان مواجه شدند.

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که یک مرکز پویا و فعال است از آذر ماه سال ۹۸ با کمک اساتید دانشگاه به ارزیابی زیر نظام تربیت دبیر فنی کشور پرداخته است، اظهار کرد: سوالی را که مرکز مطالعات بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در راستای ارزیابی زیر نظام تربیت دبیر فنی کشور در بین ۲۱۰۰ فارغ التحصیل این دانشگاه از سال ۹۱ تاکنون مطرح کرده این بوده که در هنرستان‌ها به چه مولفه‌ها و مهارت‌هایی نیاز دارند با این وجود این مولفه‌ها و مهارت‌ها زمینه طراحی یک پرسشنامه علمی برای ارائه به تمام فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی شده اند و قرار است ظرف سه چهار ماه آینده یک ارزیابی از نظام تربیت دبیر فعلی صورت بگیرد و ما بر اساس داده‌های آماری مشخص خواهیم کرد که نظام فعلی چقدر کارآمد بوده و نسبت به آن چقدر رضایت وجود دارد. در مجموع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با کمک اساتید خبره در فضای تعلیم و تربیت در حال طراحی یک مسیر است تا بتوانیم در سال ۱۴۰۰ همایش بزرگی را در رابطه با آموزش اسلامی و تعلیم و تربیت اسلامی برگزار کنیم و امیدواریم مقالاتی به این همایش در زمینه تربیت دبیر فنی ارائه شود.   زمینه پذیرش دبیر فنی در ۳ قطب صنعتی کشور ایجاد شود اسداللهی با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تنها دانشگاهی است که دبیر فنی تربیت می‌کند، افزود: دانشگاه فرهنگیان از طریق ۹۸ پردیس وابسته به این دانشگاه دبیر مورد نیاز مدارس کشور را تامین می‌کند و این در حالی است که ما در کشور سالانه به چهار هزار دبیر فنی نیاز داریم، اما دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سالانه فقط ۵۴۰ نفر ورودی کارشناسی تعهد دبیری دارد. به هر روی راهکاری که بسیج دانشجویی برای افزایش ظرفیت دبیر فنی ارائه کرده این بوده که در سه قطب صنعتی کشور یعنی تبریز، اصفهان و مشهد دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای پردیس‌هایی را به دانشگاه شهید رجایی اختصاص بدهند تا این دانشگاه به جای پذیرش ۵۴۰ دانشجو بتواند ۱۵۰۰ نفر پذیرش کند. به هر روی اگر چه این افزایش ظرفیت باز هم با ظرفیت مورد نیاز اختلاف دارد، اما همین میزان افزایش ظرفیت نیز می‌تواند از ورود افرادی که برای دبیری تربیت نشده اند به فضای تعلیم و تربیت جلوگیری کند.

تفکر مسمومی در آموزش و پرورش به دنبال حذف دانشگاه فرهنگیان و رجایی است وی با بیان اینکه افرادی مانند آقای مهر محمدی سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان معتقدند که دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید حذف شوند و این یک تفکر کاملا مسمومی است که درجهت اهداف سند آموزشی ۲۰۳۰ و درجهت اجرای طرح خرید خدمات آموزشی است، اضافه کرد: این تفکر به دنبال تامین معلم مورد نیاز کشور از طریق خرید خدمات آموزشی و از بین فارغ التحصبلان دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور است. معتقدم این تفکر به دنبال این است که کمر تربیت دبیر را بشکند.

اسداللهی با تاکید بر اینکه با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی نقش استراتژیکی در تربیت دبیر دارند و ما در راستای مقابله با تفکر حذف این دانشگاه‌ها تلاش کرده ایم به گفتمان سازی در خصوص نقش استراتژیک این دانشگاهها در رابطه با تربیت دبیر بپردازیم، اضافه کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب درمان مدرک گرایی و دانشگاه گرایی هنرستان‌ها هستند، اما در حال حاضر شاهدیم که یک جو منفی علیه هنرستان‌ها راه افتاده و این مسئله‌ای است که باید در فضای جامعه حل شود و امکان آن نیز وجود دارد.

وی بر ضرورت تقویت دبیران فنی تاکید کرد و افزود: امروز دبیرانی در سطح هنرستان‌ها حضور دارند که در سطح کارگاه‌های هنرستان‌ها نیستند به گونه‌ای که نمی‌دانند چگونه باید با وسایل موجود در کارگاه‌ها کار کنند؛ لذا اولین کاری که ما در بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی انجام داده ایم تببین اهمیت این دانشگاه و ارزیابی نظام فعلی تربیت دبیر فنی بوده تا بتوانیم یک نظام جدید را پیشنهاد دهیم و در مسیر تحقق زیر نظام تربیت دبیر فنی گام برداریم و ما در راین راستا نیز یک دورنمای بلند مدت داریم که امیدواریم با تحقق این دورنما بتوانیم آن را به دانشگاه فرهنگیان تعمیم هم بدهیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی با بیان اینکه عمر چندانی از این دولت نمانده و بنده نیز عزمی در این دولت برای تقویت تربیت دبیر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نمی‌بینیم، گفت: وقتی که آقای حاجی میزرایی حکمش را از رئیس جمهور دریافت کرد بند ششم این حکم این بود که مدارس غیرانتفاعی باید گسترش پیدا کنند؛ بنابراین ما باید حالت آفندی و پدافندی خود را در برابر چنین قضیه‌ای داشته باشیم؛ البته با روی کار آمدن مجلس جدید و همراه بودن نمایندگان با توجه به جلساتی که ما برگزار کرده ایم نگاه بنده مثبت است به همین دلیل امیدواریم بتوانیم نظام تربیت دبیر را به سرانجام برسانیم.

اسداللهی با اشاره به اینکه اجرای نظام تربیت دبیر وابسته به دولت فعلی نیست یعنی این یک راه بلند مدتی است که شاید در ۲ دولت بعدی بتوانیم آن را محقق کنیم، تصریح کرد: یکی از مسائلی که برای معلمین خوشایند است پرداختن به مسائل صنفی است، اما واقعیت این است که همواره خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا فضای فرهنگیان را با پرداختن به مسائل صنفی منحرف کنند تا حواس معلمین نسبت به منزلت، رسالت و جایگاهی که دارند پرت شود.
پیگیری اصلاح مصوبه مجلس در خصوص مسائل صنفی متعهدین به خدمت در دانشگاه رجایی 
وی اضافه کرد: در رابطه با استخدام افراد در دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان مجلس بندی را مصوب کرده مبنی بر اینکه به متعهدین به خدمت در این دانشگاه‌ها چه تسهیلاتی اعطا شود، اما تفسیر این بند و اینکه چه تسهیلاتی باید اعطاء شود معلوم نیست با این وجود ما اخیرا جلسه‌ای را با حضور فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس برگزار کردیم و مقرر شد بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گزارشی را در جهت اصلاح مصوبه مجلس و مولفه‌هایی که باید در این مصوبه گنجانده شوند ارائه دهد.

اسداللهی به همکاری مرکز مطالعات بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی با سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی اشاره کرد و افزود: همکاری مرکز مطالعات بسیج دانشجویی این دانشگاه با سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی به صورت پروژه محور بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست خاصی به دنبال تضعیف بحث نخبگانی کشور در کشور است به گونه‌ای که دولت در برهه‌ای به دنبال حذف مدارس تیزهوشان بود، تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی در راستای مقابله با حذف مدارس سمپاد و تیزهوشان این بود که با دعوت از نمایندگان مجلس نهم یعنی زاهدی و کوچکی نژاد طراح حذف مدارس سمپاد و آقای سحرخیز مخالف این طرح نشستی را در این دانشگاه برگزار کرد و نتیجه این نشست این بود که با فشار جنبش دانشجویی کوچکی نژاد از تصمیم خود عقب نشینی کرد و گفت مدارس تیزهوشان حذف نمی‌شوند.   انتقاد از عملکرد رسانه ملی در ارائه آموزش به هنرستانی ها
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر دانشگاه شهید رجایی با اشاره به اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا مسئله‌ای که وجود داشت این بود که این جنبش در بحث جذب و تربیت نیرو با مشکل مواجه نشود، گفت: با شیوع ویروس کرونا همه به دنبال نقش آفرینی در فعالیت‌هایی مثل ضد عفونی میادین و فعالیت‌های پزشکی بودند با این وجود سوال این بود که دانشگاه شهید رجایی در این فضا چه نقشی را می‌تواند ایفاء کند.   وی افزود: واقعیت این است که با شیوع ویروس کرونا مقوله آموزش در هنرستان‌ها نسبت به سایر مقاطع تحصیلی و مجموعه‌ها محروم ماند به گونه‌ای که در صدا و سیما به وفور آموزش‌های مورد نیاز مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان ارائه می‌شد، اما ارائه آموزش به دانش آموزان هنرستان فقط به شبکه چهار سیما و با اساتید کمی محدود شده بود. با این وجود اقدامی را که بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی در راستای جبران این خلاء انجام داد اجرای طرح «تدریس جهادی» بود.
اجرای طرح «تدریس جهادی» با هدف تولید محتوای الکترونیکی
اسداللهی با بیان اینکه طرح «تدریس جهادی» از ۲۳ مرداد توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آغاز شد، تصریح کرد: با توجه به وجود استودیو‌های مجهز در دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی دوستان ما به سبک موسساتی که در حوزه کنکور تالیفاتی دارند به ضبط و تدریس ۶۶ کتاب هنرستانی در رشته‌های الکترونیک، کامپیوتر، مواد و فناوری، مکانیک، گرافیک و سواد رسانه‌ای پرداختند و امیدواریم فاز اول این طرح شامل رونمایی از تدریس ۱۶ کتاب در مهرماه اجرا شود.

وی با بیان اینکه مجموع کتب تدریس شده در قالب طرح «تدریس جهادی» به صورت رایگان از طریق فضای مجازی در اختیار سایر هرجویان قرار می‌گیرند و در قالب لوح فشرده به مناطق محروم ارسال می‌شوند، افزود: امیدواریم تا پایان فصل پاییز محتوای الکترونیک رشته‌های الکترونیک، کامپیوتر، مواد و فناوری، مکانیک، گرافیک و سواد رسانه‌ای را تولید کنیم. معتقدم با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های مجازی محتوای الکترونیکی تولید شده در قالب طرح «تدریس جهادی» یک امر ماندگار خواهد بود و دانش آموزان می‌توانند از این محتویات استفاده کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی با اشاره به استقبال صورت گرفته از طرح «تدریس جهادی» اظهار کرد: مجموعه‌های کنکوری هم تاکنون نتوانسته اند به تولید محتوای الکترونیکی از این حجم از کتاب‌های تدریس شده در قالب طرح «تدریس جهادی» بپردازند.

اسداللهی با بیان اینکه پس از اتمام تولید محتوای الکترونیک کتاب‌های مربوط به رشته‌های فنی و حرفه‌ای به تولید محتوای الکترونیک کتاب‌های کار و دانش خواهیم پرداخت، بیان کرد: برای تولید محتوای الکترونیکی از ظرفیت ۱۲ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی که اعضای سابق بسیج دانشجویی و دیگر تشکل‌های انقلابی بوده اند استفاده شده است. به هر روی در محتوای تولید شده علاوه بر تدریس کتاب، نکات کنکوری نیز ارائه می‌شوند.   انتقاد از عملکرد سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی در تولید محتوای الکترونیکی وی اظهار کرد: ما جلساتی را با سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی برگزار و به آن‌ها نیز پیشنهاد همکاری داده ایم؛ اما با این وجود متوجه شدیم که در این سازمان بودجه میلیاردی به طرح تولید محتوای الکترونیکی اختصاص یافته، اما آقایان با اینکه استودیو و تجهیزات لازم را در اختیار دارند، ولی هنوز نتوانسته اند این طرح را اجرا کنند. به هر روی طی گفتگویی که رئیس دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی با وزیر آموزش و پرورش داشته وزیر از طرح «تدریس جهادی» استقبال و آن را تایید کرده و قول حمایت ویژه از این طرح را نیز داده است با این وجود امیدواریم در مراسم رونمایی از محتوای الکترونیکی تولید شده شاهد حضور وزیر آموزش و پرورش در این مراسم باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: ما با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط فعالیت در تشکیلات بسیج دانشجویی را در دو بخش تربیت نیروی تراز انقلاب و نقش آفرینی با وضع موجود تطبیق داده ایم تا بتوانیم در این فضا مثمر ثمر باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش و پرورش سند آموزشی 2030 سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی مرکز مطالعات بسیج دانشجویی تولید محتوای الکترونیکی تولید محتوای الکترونیک شهید رجایی با اشاره دانشگاه فرهنگیان دانشگاه شهید رجایی رهبر معظم انقلاب شیوع ویروس کرونا آموزش و پرورش شهید رجایی تعلیم و تربیت تدریس جهادی هنرستان ها فتح الفتوح دانشگاه ها جهاد تحول سند تحول دوره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که شامگاه یکشنبه به همین منظور در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد، مالک پناهی تمشیت مدیریت امور پردیس های استان اردبیل اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام جمهوری اسلامی است.» و بر این اساس بکارگیری تمام توان دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در راستای تربیت معلمان در تراز جمهوری اسلامی ضروری است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با تسلیت سالگرد شهادت استاد اخلاق و علم، شهید مطهری و تبریک هفته معلم، به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: معلمان انسان ساز هستند و می توانند در تربیت فرزندان کشور تاثیر گذار باشند.

مهدی رهبر بیان کرد: به همین دلیل شغل معلمی به مثابه شغل انبیاء قلمداد می شود چرا که در این حرفه هدایت و آموزش همراه با هم انجام می شود.

حجت السلام حمیدوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به آیات قرآن بر والا بودن جایگاه و ارزش معلمی و مسئولیت خطیر آن تاکید کرد و گفت: هدف این دانشگاه تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و تحویل آن‌ها به نظام آموزش و پرورش است چرا که این دانشجومعلمان آینده سازان این مملکت هستند.

سرپرست جدید بنت الهدی صدر اردبیل نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اولین نکته مهم در بیانات مقام معظم رهبری بحث تبیین و جایگاه مقام معلمی است، ایشان معلمی را یک حرفه می دانند و تاکید دارند اگر بخواهیم معلمان خوبی داشته باشیم تا نسل با ارزش تربیت کنند قطعا باید جایگاه معلمی تبیین شود.

لیلا رئیسی افزود: رهبر معظم انقلاب، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه تربیت نسل جدید می داند و تاکید دارد که امنیت، سلامت، ارزش و معنویتمان را مدیون نیروی انسانی هستیم و نیروی انسانی را دانشگاه فرهنگیان تربیت می کند.

وی گفت: امیدواریم با همیاری و همدلی و کمک جمعی مسئولان، در تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان گام برداریم.

کد خبر 6097186

دیگر خبرها

  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان