Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: یک هزار و ۲۳۹ مگاوات در سال جهش تولیدبه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران،«حمیدرضا عظیمی» افزود: شهریورماه امسال با راه‌اندازی واحدهای جدید نیروگاه‌های دالاهو، فردوسی و قشم ظرفیت اسمی نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​وی ادامه داد: تاکنون ۵۸۰ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور احداث شده است.

عظیمی گفت: تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ با افتتاح این پروژه‌ها به ۳۸۰ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به ۴۶ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه حدود ۶۸ درصد از کل ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۳ هزار و ۱۳۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است.

عظیمی ادامه داد: در سال جهش تولید یک هزار و ۲۳۹ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی اضافه شده است، برای تحقق برنامه پیک تابستان سال آینده نیز تاکنون ۶۴۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است.​

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع برق نیروگاه برق برق ظرفیت نیروگاه های حرارتی برق حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران خبر داد.

محمد علیمهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان تهران انجام شده است.

وی افزود: بر همین اساس کلنگ زنی احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح استان تهران طی دو هفته آینده در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد انجام خواهد شد.

علیمهری ادامه داد: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران انجام شده است و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال جاری کلیه ادارات موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و در غیر این‌صورت برق مصرفی برای آنها بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران