Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در مقابله با شرایط کنونی که بسیار دشوار است باید بیش از هر زمان به عناصر و مولفه های دوران دفاع مقدس تکیه کنیم.

حیدر قاسمی، در آئین نواختن زنگ چهلم (گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس) که صبح امروز (سه شنبه_۱مهر ماه) در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت زینب(س) برگزار شد، اظهار کرد: ماهیت این برنامه بسیار مهم و با ارزش است، چراکه به هویت ما گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که امروز چهلمین سالروز دفاع مقدس را گرامی می داریم و باید روایتگر آن دوران با گفتار و عمل خودمان به نسل جوان باشیم، افزود: توأم شدن دو مناسبت هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی بسیار پرمعناست، دانش آموزان در دوران جنگ تحمیلی حضور چشمگیری داشتند و امروز هم در شرایط سختی که با آن مواجهه هستیم و هجمه های ناجوانمردانه ای که به سمت این نظام روانه است، نقش دانش آموزان بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه وقتی از دوران انقلاب و دفاع مقدس می گوییم به ارزش ها و عناصر و مولفه های آن می پردازیم، گفت: امروز هم این مولفه‌ها و عناصر مهم است و برای تداوم مسیر باید حافظ همین مولفه ها و عناصر باشیم. ایثار، گذشت، فداکاری، انسجام، حرکت حول ستون خیمه رهبری و ولایتمداری مولفه های ثبات و پایداری و مقاومت ما بوده که امروز به آن افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: در مقابله با شرایط کنونی که بسیار دشوار است باید بیش از هر زمان به عناصر و مولفه های دوران دفاع مقدس تکیه کنیم، افزود: علاوه بر مشکلات و سختی هایی که با آن روبرو هستیم، باتوجه به شیوع کرونا باید مدیریت تعارض صورت گیرد.

قاسمی با تاکید براینکه همانطور که باید همه برنامه ها تداوم یابد، محدودیت های جدی برای رعایت مسائل بهداشتی داریم که هزینه و زحمات خاص خود را دارد، اظهار امیدواری کرد که دست به دست هم داده و از این شرایط سخت عبور کنیم و همه در پیشگاه خداوند رو سفید باشیم.

همه ملت های دنیا باید از سرمایه دفاع مقدس استفاده کنند

سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و چهل سالگی دفاع مقدس پیوند خورده است، گفت: قبل از آموزش، پرورش مهم است و نتیجه همین پرورش است که دانش آموزان زیادی در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی ایثارگری و فداکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان با بیش از ۱۰ درصد شهدای کشور، آمار شهدای دانش آموز نیز قابل توجه است، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در همه موضوعات مرتبط با ایثار و شهادت تکلیف و وظیفه دارد و به همین خاطر خود را به نوعی میزبان این مراسم می دانیم.

سردار شیروانیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس، گفت: سرمایه دفاع مقدس را باید همه ملت های دنیا استفاده کنند و در مقابله با مستکبران و زیاده خواهان از این الگو استفاده کنند.

وی ادامه داد: با وجود سرمایه گذاری زیاد استکبار جهانی و پرورش گروه های تروریستی همچون داعش، دیدیم که جوانان ما با بصیرت به میدان آمده و دین خود را به اسلام و اهل بیت(ع) ادا کردند، به طوری که در سال های ۹۱ و ۹۲ جوانی که نه انقلاب را دیده بود و نه دوران دفاع مقدس، احساس تکلیف کرده و با وجود اطلاع از جنایت گری های گروه های تروریستی، در جبهه های مقاومت ایثارگری کردند تا وعده الهی که از زبان حاج قاسم سلیمانی شنیده بودند، محقق و سفره داعش جمع شد.

سردار شیروانیان با اشاره به اینکه اقدامات و تهدیدهای داعش در واقع علیه ملت ایران بود که از سوریه و عراق شروع کردند، خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی در برخی نقاط تا ۴۰ کیلومتری مرز ایران حضور پیدا کردند اما سردار سلیمانی و نیروهای تحت فرماندهی ایشان در مقابل آنها ایستادند و اجازه ندادند به اهداف شوم خود برسند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید سرمایه دفاع مقدس را درک کرده و در مسیری قرار گیریم که این سرمایه را حفظ کنیم، از دانش آموزان خواست نظرات خود را پیرامون نقش زنان در دوران دفاع مقدس در یک صفحه بنویسند و به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان ارسال کنند تا به برترین آثار جوایزی اهدا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بازگشایی مدارس در شرایط کرونا چهل سالگی دفاع مقدس عناصر و مولفه دوران دفاع مقدس دفاع مقدس دانش آموزان ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند